Wie weet er wat van mijn Amazon af??

Lees meer
08-08-2011 22:26 #105233 door Ruud Klok (GAST)
Wie weet er wat van mijn Amazon af?? is gemaakt door Ruud Klok (GAST)
Hoi,

Ik ben sinds 21-06-2010 in het bezit van een blauwe Amazon gekocht in Oisterwijk.
kenteken 64-08-EE, nu heb ik geruime tijd gezocht naar dit kenteken en ik heb helemaal niks gevonden.
Ik ben er achter gekomen dat deze auto betrokken is geweest bij een aanrijding en dat de rode Ama met het kleurnummer 46 waarschijnlijk daarna een ander tintje (donkerblauw) heeft gekregen.
Weet iemand iets over deze auto misschien heeft iemand nog een oude foto ofzo, lijkt me ook leuk om te weten hoeveel kilometers er ongeveer op de teller staan, het zegt allemaal niet zoveel maar het maakt mijn beeld wel weer iets completer ;)

Alvast bedankt,
Ruud

ps. volg de link hieronder en zie over welke Ama het gaat....

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2011 10:13 #105239 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Wie weet er wat van mijn Amazon af??
Ik snap dat je meer wil weten, dat hij opeens een ander tintje heeft gekregen is verdacht. Waarom zal ik je uitleggen.
Bij de Rally Peking - Parijs, van een aantal jaren terug zag ik tot mijn verbazing een Amazon met kenteken 62-30-DL door het beeld rijden.
Dit was het kenteken van mijn eerste Amazon in '78 , een rode 122S uit '67. Nu komt het...hij was grijs metallic en prachtig geprepareerd voor de Rally. De eigenaren hadden aan de restauratie/preparatie zelfs een site gewijd met uitgebreide fotoreportage.

Echter de wagen die ik zag was een donkergroene, duidelijk als originele kleur en ergens in de lijn (wil niemand beschuldigen) is hij dus omgekat. Volgens mij gebeurd dit vaker en is niet echt moeilijk uit te voeren bij de Amazon.
Ben benieuwd wat jij weet te achterhalen...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.