aankoop v70

Lees meer
23-05-2011 21:19 #103122 door 13047-dummy
aankoop v70 is gemaakt door 13047-dummy
Het is niet echt een vraag over een klassieke volvo maar binnen de club zijn er vast mensen die mij waardevolle informatie kunnen geven. Naast mijn Amazon hebben we een v50 diesel die ik wil inruilen voor een V70. De v50 is een heerlijke gezinsauto maar echt te klein voor 3 kleine kinderen op de achterbank. Ik ben nu op zoek naar een v70 benzine van de vorige generatie en nu heb ik gehoord dat de eerste editie van het tweede model (van 2000/2001- 2004) een betere/ duurzamere motor heeft dan de 2e edition. Die schijnt een ford blok te hebben terwijl het oudere model dat heerlijke 2,5l blok uit de 850 heeft.
Vraag 1: is dat zo? Is die motor inderdaad betrouwbaarder?
Vraag 2: wat zijn de kenmerkende sterke en zwakke punten van het vorige model v70?
Hoop dat er iemand binnen de club is met veel v70 ervaring.
Met vr gr, Camiel Berns

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hans van der Wals (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-06-2011 09:01 #103417 door Hans van der Wals (GAST)
Beantwoord door Hans van der Wals (GAST) in topic aankoop v70
Hallo Camiel,

Kijk eens op www.volvo850forum.com/ . Het wel een 850 forum, maar er staat ook veel info over de V70. Wel het classic model, maar ik zou zeggen, doe je voordeel er mee.

groeten,

Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-06-2011 09:27 #103418 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic aankoop v70
Voor wat het waard is op basis van één auto: wij hadden een V70 van de 2e generatie, een 2002 2,4 benzine. Mijn vrouw reed er het meest mee en ik heb eigenlijk vanaf de tweede week een hekel gehad aan het ding. Hoge onderhoudskosten, slechte electronica (deursloten, zelfdimmende binnenspiegel, idiote meldingen van de boordcomputer en de daarbij horende hoge reparatiekosten.etc.) Motor, bak etc geven echter geen problemen. Voor mij kwam erbij dat in verhouding tot de 940 estate die ik daarvoor had er in de V70 gewoon veel minder ruimte is. Je kunt geen blikje kwijt voorin, in de deuren past nog geen landkaart, de ruimte in de bagageruimte is ook beperkter. Gevolg: we rijden weer een 940 2,3 LPT ( wél met verhoogde turbodruk), die ook geen hoge toeren hoeft om dezelfde (of betere...) prestaties te leveren als de V70 met z'n 170pk.
(En ik heb weer achterwielaandrijving, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur, ik heb een bloedhekel aan doorslaande voorwielen bij het schuin oversteken van een kruising en met de tractioncontrol aan heb je helemaal geen vermogen?)

Er zijn echter zeer veel tevreden V70 rijders, dus als gezegd: voor wat het waard is en met de diesel heb ik dus geen ervaring.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-06-2011 22:48 #103439 door 13047-dummy
Beantwoord door 13047-dummy in topic aankoop v70
beste Hans en Tom,
Dank voor jullie reacties. Het 850 forum had ik zelf inmiddels ook ontdekt. Helaas nergens een helder overzicht van sterke en zwakke punten (zoals van bv de 200 en 700 serie wel te verkrijgen is). Persoonlijke voorkeuren zijn leuk om te lezen maar daar kan ik weinig mee. Heb toevallig ook een voorkeur voor achterwielaandrijving maar vind de besturing van 940 (vroeger veel in gereden) weer veel te traag. Evengoed bedankt.
Ik zoek ondertussen rustig verder.
groet , Camiel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2011 09:45 #103442 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic aankoop v70
Hoi Camiel, succes gewenst, mijn bijdrage was ook als gezegd "voor wat het waard is".
We kochten de V70 omdat ik al vanaf 1979 Volvo's rijdt en we het ook nog een mooie auto vinden... Ik vond de kwaliteit echter beneden peil.
Of ik dat van alle moderne Volvo's zou vinden weet ik niet, maar ik ben bang dat ik als moderne auto voor dagelijks gebruik nu bij een Subaru Outback of zo zou uitkomen. (Oei, kun je dat zeggen op een Volvo forum?)
Ik hou de klassieke Volvo's in ieder geval wél!

Ps kijk ook eens rond op www.volvoforum.nl en speciaal op www.volvo-forum.nl/viewforum.php?f=20 , daar staan in ieder geval vragen en oplossingen van gebruikers

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hans van der Wals (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-08-2011 11:31 #105306 door Hans van der Wals (GAST)
Beantwoord door Hans van der Wals (GAST) in topic aankoop v70
Hallo Camiel,

Door de vakantie een wat late reactie, kijk ook eens op www.autoweek.nl/autotestindex.php . Daar staan zowel tests van veel auto's, ook de V70, en reviews van gebruikers. Leuk om te lezen. Ik heb zelf een V 70 2,5 25 kleppen uit 1997 op LPG. Hij heeft nu 3 ton gelopen en loopt als een trein. Ik heb een automaat en ik moet zeggen, na aanvankelijke twijfel over de automaat geniet ik er iedere dag weer van. Heerlijk! Het is een genot om in te rijden. En, voor wat het waard is, een geluidje... Hij wordt met zijn 5 cilinders niet voor niets de roffel genoemd. Let alleen goed op de airco, die is kapot of kapot aan het gaan. Of vervangen. En dan is het goed (hoop ik). De airco is een zwak punt en een dure reparatie. Je kunt ook, net als ik doe, de ramen open doen. Dan heb je arko.

groeten,

Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
11-08-2011 12:32 #105310 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic aankoop v70

"H. Wals" schreef:
Je kunt ook, net als ik doe, de ramen open doen. Dan heb je arko.


Arko Barko :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hans van der Wals (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-08-2011 15:22 #105316 door Hans van der Wals (GAST)
Beantwoord door Hans van der Wals (GAST) in topic aankoop v70
Arko ken ik, Barko niet :oops:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
11-08-2011 15:37 #105318 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic aankoop v70
Bijna alle ramen kunnen open... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hans van der Wals (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-08-2011 17:44 #105319 door Hans van der Wals (GAST)
Beantwoord door Hans van der Wals (GAST) in topic aankoop v70
Ok, ik snap hem. Weer wat geleerd. :?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.