- Berichten: 37
Volvo winterklaar!
- Jules van Haaren (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik heb een aantal beginende roestplekjes op de carroserie.
Hoe kan ik de onderkant het beste beschermen tegen pekel?
De auto is altijd redelijk vochtig (binnen) dus vaak beslagen ruiten.
Nog meer mensen die gewoon doorrijden in de winter?
Volvo 144 B18A uit 1968
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
Verder zou ik die roestplekjes zoveel mogelijk nalopen. Zelf ook net gedaan met water en fertan. Dat heeft ff tijd nodig om te reageren, zeker als het kouder is. Dus binnenkort alleen aan de onderzijde meer beschermlagen. Die krijgt de meeste narigheid voor zijn kiezen. En ik heb de binnenkant, de holle ruimten van de motorkap met water en fertan bespoten. Als het goed is wordt de roest daarmee gefixeerd.
Binnenschermen doen wonderen, maar dan moet er geen narigheid achter zitten.
En je kokerbalken doorspuiten, schoonmaken en beschermen.
Daarmee ben je al ff zoet...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 796
daarover.
Volgens mij is het echter verstandigst niet door te rijden in slechte
weersomstandigheden, men verschiet hoe vlug roest en andere narigheden,
zoals door anderen beschreven, onverwacht toch verschijnen.
Openbaar vervoer, of 2de niet klassieke auto/Volvo is tijdelijk alternatief
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Wat ik doe:
Onderkant goed schoon maken en antiroest behandelen of tectyl bijwerken, alles goed smeren dat gesmeerd dient te worden, ontsteking fris houden, brandstofmengsel afstellen inclusief kleppen, zorgen voor goed massacontact (onder de auto tussen startmotor en chassis) Ik heb trouwens een extra massa van de accu naar het motorblok gemaakt. Verder alle roestplekjes schoonmaken en behandelen met een roestomvormer en lak. De plaatsen waar zand en modder blijft zitten steeds goed schoonhouden (binnenkanten van de wielranden, binnenin de wielkasten: de achterkanten en bovenkanten van de schermen) De gaatjes onderin de deuren en onderin de dorpels goed openhouden, koelvloeistof controleren op antivries-werking, anders vernieuwen. Motorolie 10 of 15/40 erin.
Ik zou inderdaad wél even gaan zoeken waarom je auto nat is van binnen: da's bepaald niet goed voor de auto en héél lastig in de winter!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 796
tegenstelling tot vroeger. Ik wilde dan mijn laatste zin als volgt wijzigen:
"Openbaar vervoer, of 2de niet klassieke auto/Volvo is tijdelijk alternatief".
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jules van Haaren (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 37
Volvo 144 B18A uit 1968
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Verder: de stalen klemmetjes waarmee de originele sierstrip vastzit, gaan roesten en die veroorzaken allerlei ellende. Ik heb er inmiddels een strip van een 240 opzitten, dan ben je in ieder geval van die klemmetjes af (Heb ik er allemaal afgestoken en roest behandeld) De geplakte voorruit van je 1972 140 kan trouwens ook gezakt zijn doordat de rubber blokjes onder de ruit (achter de sierstrip zijn verschoven. De ruit ligt namelijk gewoon op de sponning op een plakstrip!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
Het rubber op de kunststof klemmen van de 240 kan inderdaad, maar daar ben ik ook niet echt gelukkig mee. Die rubbers trekken vaak lelijk in de hoeken.
Ik weet nog niet hoe ik het ga doen. Maar ik heb ook nog geen nieuwe ruit...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.