Hoe plaatjes toevoegen

• noppen20
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2021 10:29 #1110411 door noppen20
Hoe plaatjes toevoegen is gemaakt door noppen20
Met grote regelmaat zie ik dat het mensen niet lukt om plaatjes in hun bericht te krijgen.

Even los van de oorzaak, de tekortkomingen van de site; daar is is deze post niet voor bedoeld!

Dit is zeker niet de enige manier om de plaatjes zichtbaar te krijgen, maar wel een manier waarop geen externe site of link nodig is en een manier die voor iedereen toegankelijk is.

====================================================================================================================================================

Stap 1: Onder je bericht pas je de tekstopmaak aan van "Normale tekst" naar "Editor".

<u>Let op; het is geen vereiste om dit te doen vóór je begint, maar wél heel handig. Zodra je van tekstopmaak wisselt verdwijnt de opmaak, en schuift de tekst in elkaar. </u>

====================================================================================================================================================

Stap 2: Je krijgt bovenaan nu een extra balk in je bericht met diverse opties (voor dikke/schuine tekst etc..)

Maar eerst moet je het gewenste plaatje "uploaden", dit kan gewoon door onder je bericht door bij "bestand toevoegen" of "choose file" te klikken.

Dan het gewenste plaatje op te zoeken, en vervolgens op "uploaden" te klikken.

Het plaatje komt nu te voorschijn (zie hieronder), je kunt nu RECHTS-klikken op de naam van het plaatje en "linkadres kopiëren" selecteren ("copy link address" in het engels)

Dit kopieert de link naar het plaatje.

Stap 3: Zet de muiscursor op de plek waar je het plaatje wilt hebben in je tekst.

Klik dan bovenaan aan je bericht in de balk naar het meest rechter icoontje, er verschijnt een nieuw schermpje.

Selecteer het URL veld, en klik hierna op de rechtmuistknop, en klik op "plakken" ("paste" in het engels) om je link naar het plaatje te plakken.

Afsluiten met "OK" en je plaatje staat er nu in.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2021 17:07 #1465053 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Bijlage
Persoonlijk zou ik de illustratie (jpeg, pdf of doc enz)n als bijlage opnemen en niet-geregistreerden uitsluiten van toegang tot deze plaatjes.)

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-01-2021 21:26 #1465059 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Hoe maak ik een url
Van een plaatje dat op mijn telefoon of digitale camera of HD van mijn compu staat?

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2021 01:45 #1465062 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic een url maak je...
Door het plaatje te kopieren naar een website of ftp-server, Je kunt de URL (internetadres oftewel Uniform Resource Locator ) te kopieren vanuit het adresvak va je browser.

Inloggen doe ik vanuit de inlogpagina van deze website: Snelkoppeling aken et HTTPS://volvo700vereniging .nl en deze op je bureublad of in een apart lijstje plaatsen. Een klik op de snelkoppeling en de inlogpagina verschijnt. Ik doe hetzelfder met der url van b.v. estateservices en andere sites. Dit gaat ook op voor plaatjes, wanneer je wilt dat iedereen dit kan moeten ze wel op een site staan waar iedereen toegang heeft, bijvoorbeeld onze site.

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-01-2022 14:54 #1469632 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic workaround of niet (topic over Blue Monday)
Het lukte mij vroeger wel om plaatjes die op mijn computer stonden te plaatsen en nu lukt dat echt helemaal niet meer.
In een poging de Datacenter kleiner te krijgen heb ik helemaal geen toepassingen met foto's op clouds die een HTTPS hebben of zoiets of op een site staan, ik heb plaatjes op mijn harde schijf (net als vroeger) en ze willen tegenwoordig echt niet meer op het forum verschijnen. Misschien omdat dat forum ook op de cloud staat? Kwestie van solidariteit?

En bovenstaande gebruiksaanwijzing wil ook maar niet tot resultaat leiden, alhoewel ik dat toch nog een keer ga proberen, het lijkt mij dat deze anders is, dan ik de laatste keer had gezien.

Dank in ieder geval voor ieders moeite om plaatjes te plaatsen en geplaatst te krijgen.

• Marcel Blauw
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2022 21:11 #1469644 door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic Open de gebruiksaanwijzing
in een apart browserscherm en je kan nauwgezet alles stap voor stap volgen
en uitvoeren.
Een fluitje van een cent is misschien iets overdreven maar het lukt mij prima.

Het plaatje in kwestie zet ik wel eerst op het bureaublad van mijn pc om het
makkelijk bereikbaar te hebben voor het uploaden.
Daarna mag het weer van het bureaublad af.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2022 18:56 #1469690 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Linken naar
een site waar foto's weer kunnen verdwijnen is helemaal dramatisch.
Zoals naar marktplaats of een foto website.
Zijn die foto's daar weg zit je te kijken naar een "no picture available" melding.

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-01-2023 13:59 #1472286 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic postimages?
Probeer dit maar eens postimages.org

Afbeelding selecteren op pc, tweede optie kopiëren en daarna plakken bij HTML.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC