Afscheid

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2018 01:05 #1107523 door Peter Beezemer
Afscheid is gemaakt door Peter Beezemer
Afscheid..
Beste mensen, na bijna 4 jaar hier neem ik afscheid van dit forum.
Niet omdat ik stop met Volvo 740 rijden. Zeer zeker niet. Ik heb er twee en die hoop ik nog heel lang rijdend te houden.
Ik heb hier informatie gehaald en naar mijn stellige overtuiging ook volop gebracht.
Wat men daar ook van mag vinden, het forum is openbaar. En ook zonder lidmaatschap kan je iets brengen.
Mijn reacties waren op inhoud maar soms ook met een knipoog of een stevige prikkel hier en daar als de setting of bepaalde mensen daar om vroegen in mijn ogen.
Maar altijd met een link naar de inhoud. Maar wel een en ander geheel op mijn eigen wijze. Wellicht werd die niet door eenieder op dezelfde wijze gewaardeerd.
Dat kan en dat mag.
Toch heb ik nooit de indruk gehad dat daar in de onderlinge communicatie middels het forum geen verbetering in zou zitten.
Met een positief bedoeld bericht of een goedbedoelde humoristische opmerking bij wijze van toenadering als er eens iets gladgestreken moest worden.
Dit echter in tegenstelling tot hoe dat gezien werd door de moderator.
En dat wil dus niet zeggen dat je het eens met elkaar hoeft te zijn over de wijze van modereren. En dat is dus inderdaad niet het geval. Verre van zelfs.
En ook dat mag. Met respect voor dat werk op zich. Ik heb geen rectificaties gevraagd van de moderator of gevraagd om dingen te verwijderen en ik ga dat ook niet doen.
Maar ik ga me ook niet voegen naar een handelswijze waar ik me niet in kan vinden.
Wat mij betreft hoeft niemand zich ook te verantwoorden. En ik volg dat een moderator het wellicht ook niet iedereen naar de zin kan maken wat nu niet uitgelegd moet worden als
dat ik persé alleen maar mijn zin wil krijgen. Nee, soms kan dat inderdaad niet voor het grote geheel en kan ik daar dan ook begrip voor opbrengen en me daarin schikken. Nu echter niet.
Ik trek gewoon mijn conclusies nu. Dit bericht is dan ook vooral als uitleg bedoeld voor dat ik hier niet meer zal zijn.
Te grote verschillen in inzicht die gebleken zijn uit contact hierover met de moderator maken dat ik me monddood gemaakt voel op dit forum en dat gaat mij te ver.
Over deze beslissing heb ik niet lichtzinnig nagedacht kan ik melden.
Iedereen die ik persoonlijk heb leren kennen maar ook mensen die ik niet persoonlijk heb ontmoet mogen mij ten alle tijden benaderen buiten dit forum om
voor welk advies of onderdeel dan ook.(pbuzzy27@gmail.com/whatsapp 06-21490307). Als ik kan helpen doe ik dat. Graag zelfs!
De Volvo liefde overleeft hierin en ik wens iedereen hier een prettige voortzetting en veel wijsheid.
Ik zal echter niets meer posten of reageren op welk topic dan ook.

Gegroet.
Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2018 10:44 #1443667 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer, heel jammer!
En elke dag valt het op dat er minder posts komen, minder reacties dan een jaar geleden.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2018 14:00 #1443670 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Spijtig.
Jammer dat het zo gelopen is. En inderdaad valt het mij ook op dat het forum steeds rustiger wordt. Wat natuurlijk ook veroorzaakt wordt door het fenomeen Facebook. Waar alle info heel vluchtig is en naderhand bijna niet terug te vinden is.
Bedankt voor je bijdrage hier en nog veel plezier met je 740's. Die blijven als een vaste waarde verdergaan. En mocht ik eens iets willen vragen dan heb ik je e-mail/whats-app. Het ga je goed.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2018 14:14 #1443672 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer !
Dat is jammer fflunche. Ik post nauwelijks maar lees hier regelmatig en jouw posts vielen mij altijd op vanwege de positieve ondertoon. En trouwens ook de accurate beantwoording van vragen. Dus zoals jij het bedoeld had is het op mij over gekomen. Opmerkelijk om nu te lezen dat de moderator (wie is dat eigenlijk?) kennelijk niet helemaal tevreden is over jouw bijdragen.
Nou ja laten we niet te zwaar doen want het is slechts een forum maar toch: het ga je goed!

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2018 17:34 #1443680 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Zelf heb ik nooit moeite
Zelf heb ik nooit moeite gehad met hoe de moderatoren modereren. Ik vind dat ze het heel goed doen. Alle lof daarvoor. Ga zo door!

De bijdragen van Fflunche stonden niet in mijn top tien van favorieten. Als hij vindt dat het niet naar de zin is, dan is wegblijven de enige optie. Het is niet anders. Ik zal het niet missen. Als lid kan je je eigen ideeën aan de orde stellen tijdens de ALV. Maar hij heeft er voor gekozen om weg tegaan. Even goede vrienden.

Minder postings: daarbij moeten we ons realiseren dat de bakstenen steeds meer zondagsrijders worden: luxe tweede of derde auto’s die nu op stal staan. Dan is er nu effe minder te beleven. En facebook helpt natuurlijk ook niet.

Bottom line: we zijn nog steeds een grote en leuke club en dit is nog steeds dé site met de goede info. En zolang de moderatoren goed blijven modereren blijft het op de site ook leuk. Tenx mannen!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2018 20:33 #1443687 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het vertrek van de trek.....
Jammer dat Fflunche vertrekt. Ik heb Peter enigszins "goed" leren kennen sinds ik lid ben. We hebben elkaar al een paar keer gezien en geregeld contact via Whattsapp. En daar gaan we ook mee door. Ik houd van zulke mensen maar dat blijft persoonlijk. De ene steekt zo in elkaar ook qua gevoeligheid op een forum. De kwinkslag in iets geven is iets persoonlijks en dat kan je niet uit een tekst geschreven berichtje opnemen. Zal ook nooit gebeuren omdat we gelukkig allemaal niet gelijk qua persoonlijkheden zijn.
Ik ben het ook niet altijd eens met opmerkingen van mede-leden maar daar is toch dit forum voor? Ik lees reacties....discussies. Daarom kijk ik op: Recente discussies.
Maar goed. De trek in voer, ff lunchen, vertrekt...... Jammer.

En ja, het fenomeen Facebook is toch met de tijd mee. Alles moet en gaat sneller. Als ik iets wil weten dan wordt daar meestal binnen een uur mijn vraag beantwoord. Daar zijn de "jongere" leden toch te vinden en dat is goed want dat is ook een nieuwe lichting. Die zijn ook enthousiast om de 700 en 900 in stand te houden. Die kant zijn we al opgeslagen.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2018 20:37 #1443740 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic even een lunch
Diversiteit, dat is een groot goed voor een forum. Dat moet je accepteren en je kunt er ook je voordeel mee doen.

Ook wanneer je tegenover elkaar staat. Ik heb in mijn leven oom altijd ervaren dat ik meer leerde van 'tegenstanders' dan van mensen die het braaf met mij eens waren. Je wordt dan gedwongen om nog eens goed over zaken te denken. Met vaak verrassende conclusies.

Mijn leven speelde zich af in uiteenlopende verenigingen waarin ik bestuurder was, binnen lokale politiek en als moderator van verschillende fora. Het enige moderatorschap dat ik nu nog bekleed is dat van een internationaal forum met ruim 20.000 leden. Dit doen wij met twee man. En nooit een probleem. Kwestie van overleggen en luisteren.

Wat mij bij het Volvo700 forum opviel waren mensen die regelmatig hun bijdragen leverden. Een telkens terugkerende naam die er voor mij ook uitsprong was fflunche. En misschien vergis ik mij, maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit enige irritatie gehad door zijn bijdragen, maar wel een onuitstaanbare neifging om zijn bijdragen te lezen..

En daarom is het naar mijn idee jammer dat hij zijn biezen pakt. Er moet hem wel iets erg hoog zitten, iets waar kennelijk niet over te praten valt. Jammer, want ik houd wel van mensen die even gaan lunchen. En ook jammer dat er iemand afvalt, want dat is altijd jammer.

Mijn opa zaliger zei altijd:
'Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. En hoe meer hersens, hoe meer deugd.'
En dat gaat zeker op voor een forum als dit.

;-)

Jur

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2018 21:16 #1443741 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic 480
Ik kende je nog van het 480 forum, was leuk om je vervolgens ook hier te zien.

Je nuttige bijdragen zal ik zeker missen!

Success.

Groeten,
Gerben

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2018 23:32 #1443803 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Zeker zonde... Zoals Bart
Zeker zonde... Zoals Bart ook al aangaf ken ik Peter ook persoonlijk en heb ik regelmatig contact maar vooral hulp van hem gehad. Zowel kennis als onderdelen. Waar ik met boerenverstand ergens aan begon dacht Peter 3x na en bracht mij vervolgens tot bezinning. Iemand die niet alleen voor mij maar ook voor vele andere (snel) klaar stond en het Volvo virus bij mij heeft laten opbloeien. Ook zijn gedachte gang van autorijden zo goedkoop mogelijk maken is voor mij nuttig geweest.

Peter thanks voor je bijdrage hier, vele zullen er nog nuttig gebruik van maken in de toekomst, wij blijven sowieso contact houden!

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2018 15:34 #1443811 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic jammer!
Dat een liefhebber - wat ik tussen de regels lees in zijn reacties - stopt met dit forum.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC