automatisch verversen van de site
- Alexander Satter
-
- Nieuw lid
-
- LIFE FREE OR DIE
draaiend onder IE9.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Internet Explorer 9 wil je toch helemaal niet gebruiken.....asatter schreef : is het mogelijk om de site automatisch te laten verversen?
draaiend onder IE9.
Firefox kan het in ieder geval wel: <a href=" addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/reloadevery/ " target="_blank">ReloadEveryQua serverbelasting zou ik een refresh frequentie van minder dan 15 minuten niet aanraden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
dat bedoel ikPietjeprecies schreef : Bedoel je dat je b.v. de pagina 'Recente discussies' open hebt staan en dan vanzelf wil zien dat er een nieuwe reactie bij komt?
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat kan dus (gelukkig) niet, stel je voor dat een externe applicatie jouw computer kon "bedienen" om een pagina te refreshen, dat wil je niet hoor.asatter schreef :
dat bedoel ikPietjeprecies schreef : Bedoel je dat je b.v. de pagina 'Recente discussies' open hebt staan en dan vanzelf wil zien dat er een nieuwe reactie bij komt?
Kan alleen verversen als je zelf de pagina refreshed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben geen web-techneut (laat me dus graag corrigeren als ik er naast zit)
Webpagina's van internet halen gaat altijd via 'pull'. Als sites ook zouden mogen 'pushen' zou je een behoolijk veiligheidsrisico lopen, er zou dan immers ook allerlei rotzooi naar je PC gestuurd kunnen worden zonder dat je zelf iets doet.
Er zijn wel web-based databases waarvan de inhoud automatisch ververst, maar dat werkt compleet anders dan onze website.
De oplossing die Bas noemt, een progje op je PC dat op gezette tijden de pagina opnieuw ophaalt, kan wel, maar daar wordt ik ook niet echt blij van. Wanneer iedereen dat zou doen met een (te) hoge verversingsfrequentie dan wordt de server veel zwaarder belast dan bij gewoon browsen.
Ik zie het probleem ook niet zo. Gewoon af en toe op de 'refresh-button' van je browser drukken, doe ik zelf ook.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mis dus, tenminste, je kan locaal een applicatie opdracht geven, je pagina te verversen, wat werkt, ik heb hem al heel lang geleden een keer werkgerelateerd ingezet, prima resultaat, Firefox Add-On, zoals hierboven vermeld.Chilm schreef : Kan alleen verversen als je zelf de pagina refreshed.
Progje mag niet gebruikt worden op het werk, daar heb ik (ook) geen firefox maar alleen IEPietjeprecies schreef : een progje op je PC dat op gezette tijden de pagina opnieuw ophaalt, kan wel, maar daar wordt ik ook niet echt blij van.
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-