Dedicated
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2010 20:00 #1288193
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat heeft met de gzip
Dat heeft met de gzip compressie in combinatie met de caching van Drupal te maken. Ik had de cache nog niet geleegd, was ik vergeten. Dit is nu wel gedaan. Laten we deze even in de gaten houden.
Groet,
Támas
Groet,
Támas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2010 20:16 #1288289
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Marktplaats
Tamas,
De site werkt echt super, alleen de marktplaats / speurders zoekfunctie werkt nog niet helemaal. Ik was er al zo aan gewend op de oude site dat ik bijna nooit meer rechtstreeks op Marktplaats / Speurders meer zocht
De site werkt echt super, alleen de marktplaats / speurders zoekfunctie werkt nog niet helemaal. Ik was er al zo aan gewend op de oude site dat ik bijna nooit meer rechtstreeks op Marktplaats / Speurders meer zocht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2010 20:36 #1288292
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet compleet ?
Wat werkt er niet ? Zie je die advertentie sites advertenties die hier niet ziet ? Ik zie namelijk wel advertenties staan maar kan niet beoordelen of dat compleet is.Leidsekade schreef : De site werkt echt super, alleen de marktplaats / speurders zoekfunctie werkt nog niet helemaal.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2010 20:40 #1288294
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Niet alles
Henk / Tamas,
Heb het sterke idee (als ik marktplaats - volvo 940 - onderdelen vergelijk) dat niet alle zoekresultaten doorkomen.
Zelfde geldt voor het deel accessoires.
Jerry
Heb het sterke idee (als ik marktplaats - volvo 940 - onderdelen vergelijk) dat niet alle zoekresultaten doorkomen.
Zelfde geldt voor het deel accessoires.
Jerry
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2010 22:24 #1288307
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleine status update.
Net
Kleine status update.
Net een hele vervelende bug opgelost die al langer in het systeem aanwezig was maar waar ik steeds mijn vinger niet op kon leggen. Ik kwam er namelijk achter dat sommige bezoekers een tragere forumstartpagina tegenkwamen dan de meesten van ons. Het eigen account had hier geen last van, het administratie account ook niet. Gelukkig had een testaccount hetzelfde euvel. Hier ben ik vandaag dus mee bezig geweest.
Het bleek letterlijk aan een speld in een hooiberg te liggen. Een index op een van de vele tabellen die de database rijk is. Kort uitgelegd zoek je in een hele stapel met tabellen die de data van onze site bijhouden en van een van die hele stapel moet een schakelaar om. En natuurlijk geen directe indicatie welke tabel het is of wat het probleen uberhaupt is.
Ik heb goede hoop dat iedereen die onze site bezoekt nu werkelijk een snelle site zal ervaren. Ik heb overigens een query om dit na te gaan...
Voor wat betreft de Marktplaats/speurders.nl pagina's, deze site's veranderen om de zoveel tijd hun zoeksystemen. Waarschijnlijk is dit weer gebeurd en dient onze site aangepast te worden om weer aan de speursites te voldoen. Ik zal dit op gaan pakken.
Groet,
Támas
Net een hele vervelende bug opgelost die al langer in het systeem aanwezig was maar waar ik steeds mijn vinger niet op kon leggen. Ik kwam er namelijk achter dat sommige bezoekers een tragere forumstartpagina tegenkwamen dan de meesten van ons. Het eigen account had hier geen last van, het administratie account ook niet. Gelukkig had een testaccount hetzelfde euvel. Hier ben ik vandaag dus mee bezig geweest.
Het bleek letterlijk aan een speld in een hooiberg te liggen. Een index op een van de vele tabellen die de database rijk is. Kort uitgelegd zoek je in een hele stapel met tabellen die de data van onze site bijhouden en van een van die hele stapel moet een schakelaar om. En natuurlijk geen directe indicatie welke tabel het is of wat het probleen uberhaupt is.
Ik heb goede hoop dat iedereen die onze site bezoekt nu werkelijk een snelle site zal ervaren. Ik heb overigens een query om dit na te gaan...
Voor wat betreft de Marktplaats/speurders.nl pagina's, deze site's veranderen om de zoveel tijd hun zoeksystemen. Waarschijnlijk is dit weer gebeurd en dient onze site aangepast te worden om weer aan de speursites te voldoen. Ik zal dit op gaan pakken.
Groet,
Támas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2010 11:02 #1288616
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gzip compressie
Moderators: Jerry Stam