Hoe foto's op de site zetten zonder dat ze verdwijnen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2009 23:56 #1255889 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic keep or not
ik vermoed dat maar zeer weinigen dit op deze manier weten.....
btw: de resolutie-drempel is natuurlijk vast wel aan te passen. 
Bij dezen op mijn adres genoteerd iig. Afbeeldingen die bewaard moeten blijven om een topic blijvend te dienen, zal ik in de foto-pagina op gaan slaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2009 12:16 #1255902 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Info
Ter verduidelijking (ik merk in de praktijk dat veel mensen dit niet weten), resolutie staat los van de zwaarte van een foto. B.v. een foto kan 800 x 600 pixels zijn en toch maar b.v. 100 kb. zwaar (is waarschijnlijk dan een slechte foto maar hoeft niet). Of een foto is slechts 250 x 250 pixels maar wel 200 kb. zwaar, (is dan hoogstwaarschijnlijk een hele goede scherpe foto).Dit alles heeft te maken met de compressie welke meestal jpg c.q. jpeg is (Joint Photographic Experts group). Deze compressiemethode loopt in een schaal van 1 t/m 100 waarbij op de "stand" 100 de minste info uit de afbeelding wordt weggehaald en de foto dus op zijn "mooist" is. Vroeger werd er b.v. voor drukwerk etc. alleen maar tiff als compressiemethode gebruikt, maar tegenwoordig is het jpg formaat dusdanig goed dat men hier voor bitmaps (want een foto is een bitmap, n.l. opgebouwd uit pixels of punten) ruim voldoende aan heeft, ook voor export in drukwerk etc.Vaak zie je ook dat mensen een afbeelding opslaan als jpg terwijl ze deze beter als gif op hadden kunnen slaan. Het gif formaat is meer bedoeld voor afbeeldingen met grote (dezelfde) gekleurde vlakken. Dit bestandsformaat comprimeerd n.l. in lijnen van links naar rechts, is er nu een groot rood vlak dan "ziet" het gif formaat dit en slaat dan de rest van het rode vlak niet op maar berekend gewoon waar het weer stopt. Zodoende zijn gif afbeeldingen wanneer goed gebruikt altijd heel licht. Jpg rekent in puntjes dus elke pixel of punt apart, staan er horizontaal 100 stuks en verticaal 10 dan moet er dus 1000 x "gerekend" worden, (klopt niet helemaal maar you get the drift).Zo... zeurmodus weer uit en een prettig weekend allemaal.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2009 18:31 #1255925 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geborgd

mbroeren schreef : Bij dezen op mijn adres genoteerd iig. Afbeeldingen die bewaard moeten blijven om een topic blijvend te dienen, zal ik in de foto-pagina op gaan slaan.

Helaas werkt het niet met terugwerkende kracht. Als je ergens een foto hebt ingevoegd die op je eigen 2mb staat dan onthoudt de site het "adres" van die foto in die 2mb. Als je die foto ook opslaat als fotopagina en die foto uit de 2mb gooit dan is de foto wel uit de discussie verdwenen. De website "merkt" het niet als er 2 dezelfde foto's op 2 locaties op de server staan en haalt de duplicaten er dus niet uit.
Tenzij je de betreffende discussie opzoekt en het "adres" van de foto aanpast van de locatie in de 2mb naar de locatie van de foto als fotopagina. Eea staat <a href="/node/8274" target="_blank">hier</a> ook beschreven, is te vinden door op "website" te klikken (let op, niet op veelgestelde vragen klikken). Dat "website" en "veelgestelde vragen" naar verschillende locaties verwijzen wordt overigens binnenkort opgelost. Tevens zal ik het onderwerp "foto's" toevoegen aan een wegwijs-op-de-site pagina waarvan nieuwe sitegebruikers een link krijgen in de aanmeldingsmail. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 19:16 #1077830 door V700 register
Allen,
in de reacties op de <a href="/node/24063" target="_blank">dagboekpagina</a> van Jeroen over vierkante auto's ontstond spontaan een (korte) discussie over wat de beste manier is om foto's hier op de site te zetten. Die reacties zijn uit het dagboek gesnoeid en hieronder ingevoegd.Mochten er nog vragen over zijn of komen dan kunnen die het beste hier gesteld (en beantwoord) worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 21:53 #1257121 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb niet alles gelezen, maar
Heb niet alles gelezen, maar ik gebuirk gewoon photobucket, kun je veel foto's kwijt en zo doorlinken hier in de berichten...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC