Image module upgrade: foto pagina's en foto albums
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2008 20:36 #1071374
door V700 register
Image module upgrade: foto pagina's en foto albums is gemaakt door V700 register
Het wordt tijd om de image module te vernieuwen want die loopt ver achter. Wat me lang in de weg heeft gezeten is dat bij de testupgrade alle opschoonwerk in de tabellen kapot liep. Daar heb ik nu een oplossing voor gemaakt in de vorm van een scriptje dat het werk stukje bij beetje doet. Zo duurt het misschien een paar uur maar in de tussentijd kan ik wel alvast de nieuwe versie installeren.
Foto's en foto albums blijven gewoon te bekijken hoewel je waarschijnlijk regelmatig berichten zult krijgen over nieuw gegenereerde versies van foto's (andere afmetingen).
Mocht iemand echte foutmeldingen krijgen graag hier een bericht
Foto's en foto albums blijven gewoon te bekijken hoewel je waarschijnlijk regelmatig berichten zult krijgen over nieuw gegenereerde versies van foto's (andere afmetingen).
Mocht iemand echte foutmeldingen krijgen graag hier een bericht
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2008 21:24 #1221450
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ok, klaar
het zit er in.. pfew!
Iedere eerste keer dat iemand nu een foto op het scherm toont worden de afgeleide kleinere versies van de foto opnieuw aangemaakt, na een tijdje hebben we alles gehad en is er weer een hoop opgeschoond. De foutmeldingen zullen vanzelf minder worden.
Er zijn ook veel niet meer bestaande foto's uit de tabellen gegooid, vervuiling veroorzaakt door bugs in de oudere versie van de image module. Dat levert ook weer snelheidswinst op
en last but not least, dit brengt de site in een betere positie om te converteren naar drupal 6..
Iedere eerste keer dat iemand nu een foto op het scherm toont worden de afgeleide kleinere versies van de foto opnieuw aangemaakt, na een tijdje hebben we alles gehad en is er weer een hoop opgeschoond. De foutmeldingen zullen vanzelf minder worden.
Er zijn ook veel niet meer bestaande foto's uit de tabellen gegooid, vervuiling veroorzaakt door bugs in de oudere versie van de image module. Dat levert ook weer snelheidswinst op
en last but not least, dit brengt de site in een betere positie om te converteren naar drupal 6..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2008 22:02 #1221458
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic prima
Ik heb nog niet helemaal helder wat je hier bedoelt, maar mijn (en van andere) dank is weer enorm vanwege de inzet.
En dat op zondagavond ...
En dat op zondagavond ...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2008 09:34 #1221492
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic probleem
Vanochtend nog een fout opgelost maar nadat de cache verlopen is blijkt het mis te gaan en is de site totaal niet bereikbaar. Heb nu de image module uit gezet, vanavond verder om het probleem echt op te lossen (kan er nu niet bij).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2008 09:42 #1221495
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tip
Vanmorgen, net zoals afgelopen weekend een keer gebeurde, de site niet bereikbaar.
(rare foutmelding, helaas niet opgeslagen)
Om toch de site te kunnen benaderen, gewoon even uit de "geschiedenis" van de browser even een pagina pakken die zich IN de site bevind (een discussie, recente berichten etc) en je komt wel binnen. Het lijkt alleen om de voorpagina te gaan.
Johan, succes met het oplossen van de problematiek.
(rare foutmelding, helaas niet opgeslagen)
Om toch de site te kunnen benaderen, gewoon even uit de "geschiedenis" van de browser even een pagina pakken die zich IN de site bevind (een discussie, recente berichten etc) en je komt wel binnen. Het lijkt alleen om de voorpagina te gaan.
Johan, succes met het oplossen van de problematiek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2008 09:48 #1221496
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic thx
ok, dank. De voorpagina heeft foto's en daar zit het probleem ook, makes sense.
Valt nog mee hoor met de problemen, core plus een kwart van alle modules geupgrade inclusief het struikelblok waar ik al een jaar tegenaan hikte, geen slecht resultaat van een weekend werk..
Valt nog mee hoor met de problemen, core plus een kwart van alle modules geupgrade inclusief het struikelblok waar ik al een jaar tegenaan hikte, geen slecht resultaat van een weekend werk..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2008 20:19 #1221553
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opruimen
door allerlei oorzaken is de directory waarin onze foto's staan gegroeid tot 100000+ files, zo'n 5.6Gb, heel veel daarvan zijn afgeleide files, slechts een deel is origineel. Ik ga nu in bulk alle afgeleiden weggooien, die worden door de site vanzelf opnieuw gemaakt.
Een zo grote directory kan nooit bevorderlijk zijn voor de snelheid... eigenlijk wonderlijk dat unix er gewoon tegen kan
Een zo grote directory kan nooit bevorderlijk zijn voor de snelheid... eigenlijk wonderlijk dat unix er gewoon tegen kan

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2008 22:16 #1221581
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ok
nu op 5100 files, 1.3 Gb... [grijns]
oh ja, en heeft dit nou zin? ik heb files langs zien komen met tot 1200 copieen.. daar zijn er uiteindelijk 3 van over nl het origineel, een preview en een thumbnail.
en ja, de oorzaak voor al die copieen is weggenomen met de upgrade naar image 5.x-1.9
we kunnen weer eventjes vooruit
oh ja, en heeft dit nou zin? ik heb files langs zien komen met tot 1200 copieen.. daar zijn er uiteindelijk 3 van over nl het origineel, een preview en een thumbnail.
en ja, de oorzaak voor al die copieen is weggenomen met de upgrade naar image 5.x-1.9
we kunnen weer eventjes vooruit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2008 22:23 #1221587
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1200?!?
Moderators: Jerry Stam