Geschiedenis pagina's: wie helpt met aanvullingen?
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Naar mijn idee kan dit nog wel wat aanvulling gebruiken. Misschien is het een beetje veel werk voor één persoon, bovendien weet niet iedereen evenveel van alle typen. Nou ja, Hedwig misschien...
Ik zou een oproep willen doen aan de lezers om een stukje geschiedenis te schrijven van een uitvoering waar ze wat van weten, bijvoorbeeld de 740 turbo of de 940 diesel of 960 type I en II of de alles over voorwielophangingwijzigingen door de jaren heen, of de typen nivomat in de modeljaren, etc.
De kunst is straks om er een samenhangend geheel van de te maken, toch ook een beetje chronologisch, zoals dat met geschiedenis gaat.
Maar volgens mij weten we met z'n allen samen hier meer over de 700-900 dan wie ook in Nederland, dus wat zou het mooi zijn om dat vast te leggen!
Wie doet er mee? Laat je horen, en zet erbij waar je iets over wilt schrijven. Het hoeft niet veel te zijn, een alinia is soms genoeg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Misschien ten overvloede, maar zoals dat bij alle media gebeurt, kan ook hier een bijdrage door de moderatoren aangepast worden. Bijvoorbeeld als we denken dat dat de leesbaarheid of het overzicht bevordert.
Groetjes
Mathy
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Zou dit in het verkeerde forum staan, zo eentje waar nooit iemand komt of zo....?
Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn, nu zijn er ook regelmatig mensen die allerlei alineaatje in diverse draden schrijven (als het zo uit komt) over hoe het zit met de modellen. Het enige wat moet gebeuren is dit even verzamelen op een pagina.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
De 960 is slechts een voorbeeld, het gaat mij om alle 700-900 modellen in de geschiedenispagina's.Johan Vlagsma schreef : Zo zal er toch een beeld van de 960 bij elkaar geraapt kunnen worden lijkt me.
Misschien kunnen jij en Hedwig wat meer over de 780 schrijven, Jeroen over de Turbo, Mathy over de 16-kleppers (of zo), etc. Ik denk dat de meesten wel iets meer weten over het type waar ze zelf in rijden. En of er nieuwe research nodig is vraag ik mij af, mensen weten nu vaak al veel van hun model, die hebben de research al lang gedaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
mensen weten nu vaak al veel van hun model, die hebben de research al lang gedaan.
nou mensen, laat maar eens zien dan

het zou al mooi zijn als bijvoorbeeld de 960 wat beter beschreven is, de rest komt dan ook wel hoop ik. Er zijn best veel 960 rijders hier op het forum, zowel lid als (nog) niet lid. Ik zou het leuk vinden als het een gezamenlijk stuk wordt van alle gebruikers. Wie wat bij te dragen heeft, hou je niet in!
Overigens, Hedwig is hier al mee bezig voor de 780 en ik concentreer me eerst even op de volgende site upgrade

- V700 register
- Nieuw lid
-
740760780940960V/S90
Misschien nog naar onderscheid in Sedan en Estate, maar persoonlijk lijk me dat niet nodig.Eenieder kan zijn bijdrage leveren als het gaat om de verschillende typen, de owner (mods) van de pagina kunnen dit dan samenvoegen in 1 pagina en uiteindelijk zo een degelijke complete pagina creeren.
Is dat iets?Ik heb wel een aantal folders thuis waar iets zinvols in kan staan.Ik zou het meer toegespitst zien op ontwerp, invoering, modeljaarwijzigingen en jaarspecifieke informatie.Ik denk dat we moeten oppassen voor "meer van hetzelfde"
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Dit is inderdaad wat ik ook in mijn hoofd heb. Binnen het type kunnen we dan textueel wel onderscheid maken tussen sedan en estate wat betreft de eventuele verschillen daartussen.Baseman schreef : 740760780940960V/S90
Misschien nog naar onderscheid in Sedan en Estate, maar persoonlijk lijk me dat niet nodig.Eenieder kan zijn bijdrage leveren als het gaat om de verschillende typen, de owner (mods) van de pagina kunnen dit dan samenvoegen in 1 pagina en uiteindelijk zo een degelijke complete pagina creeren.br />Ik zou het meer toegespitst zien op ontwerp, invoering, modeljaarwijzigingen en jaarspecifieke informatie.
Ik denk dat er veel nuttige informatie hierover te halen valt uit de modeljaarwijzigingen, en gelukkig staan die boeken hier op de site voor veel modeljaren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus niet Wikipedia of iets van internet, of iets wat door iemand verzonnen is. Want dan heb je in ieder geval een geverifieerde bron.
kunnen we die niet ergens knippen en plakken?