Scrollen door discussie!
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2008 10:17 #1065695
door Miquel Engelen (GAST)
Scrollen door discussie! is gemaakt door Miquel Engelen (GAST)
Hallo allemaal en in het bijzonder de webmaster,
Ik heb een vraagje. Ik merk bij het volgen van een discussie op het forum dat er bij 'veel berichten cq. reacties' (50+) alleen aan de onderkant van de pagina de mogelijkheid is om door te bladeren ( 1 2 <u>laatste</u> <u>vorige</u> ). Daardoor moet je steeds naar onderen scrollen om te kunnen doorgaan naar de volgende pagina om zo bij het laatste bericht te komen.
Is het technisch mogelijk en misschien wel gewenst dat die mogelijkheid ook boven aan het eerste bericht wordt gecreeerd?
Of praat ik nu over iets waar ik geen verstand van heb??
Gulle Groet,
Ik heb een vraagje. Ik merk bij het volgen van een discussie op het forum dat er bij 'veel berichten cq. reacties' (50+) alleen aan de onderkant van de pagina de mogelijkheid is om door te bladeren ( 1 2 <u>laatste</u> <u>vorige</u> ). Daardoor moet je steeds naar onderen scrollen om te kunnen doorgaan naar de volgende pagina om zo bij het laatste bericht te komen.
Is het technisch mogelijk en misschien wel gewenst dat die mogelijkheid ook boven aan het eerste bericht wordt gecreeerd?
Of praat ik nu over iets waar ik geen verstand van heb??
Gulle Groet,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2008 11:47 #1203599
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic forum pager
Goeie vraag. 't is niet zo simpel maar kan wel. <a href="
drupal.org/node/79352
">Dit is mijn kattebelletje maar ik heb nog even geen tijd om er naar te kijken.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2008 12:29 #1203601
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Abacadabra....
Hoi Johan,

blij dat ik geen domme vraag heb gesteld, maar jou 'kattebelletje' is voor mij echt abacadabra!!

Gulle Groet,

blij dat ik geen domme vraag heb gesteld, maar jou 'kattebelletje' is voor mij echt abacadabra!!

Gulle Groet,
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2008 12:35 #1203602
door Eric Bakker (GAST)
Twee andere opties die je in de bestaande situatie misschien helpen zijn:
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Instellingen
Miquel,Miquelangelo1969 schreef : Ik heb een vraagje. Ik merk bij het volgen van een discussie op het forum dat er bij 'veel berichten cq. reacties' (50+) alleen aan de onderkant van de pagina de mogelijkheid is om door te bladeren ( 1 2 <u>laatste</u> <u>vorige</u> ).
Twee andere opties die je in de bestaande situatie misschien helpen zijn:
- Verhoog het aantal berichten dat je ziet van 50 naar bijvoorbeeld 150 (max is 300). Dit doe je middels de instellingen onderaan het eerste bericht in een draad, en onder aan de pagina.
- Daar kan je ook de volgorde aanpassen. Misschien vind je het prettiger om de laatste berichten bovenaan te zien (dus van nieuw naar oud).
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2008 12:51 #1203606
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Kijk eens aan!
Hoi Eric,

Kijk eens aan, dat is natuurlijk ook een optie! Ik stoorde me inderdaad dat ik steeds moest bladeren om nieuwe berichten te kunnen lezen.... het is maar waar je je druk om kan maken natuurlijk... Maar dit is natuurlijk ook een oplossing!
Ik ga het direct toepassen!

Gulle Groet,

Kijk eens aan, dat is natuurlijk ook een optie! Ik stoorde me inderdaad dat ik steeds moest bladeren om nieuwe berichten te kunnen lezen.... het is maar waar je je druk om kan maken natuurlijk... Maar dit is natuurlijk ook een oplossing!
Ik ga het direct toepassen!

Gulle Groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2008 12:59 #1203608
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic snelheid
realiseer je wel dat een langere pagina behoorlijk wat meer tijd kan kosten om te laden, niet zo zeer de tekst maar wel alle mogelijke foto's die er in hangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2008 13:09 #1203609
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bovendien
vergt een langere pagina (meer berichten) ook meer scrollen.
nieuwste berichten onder vindt deze neuroot het meest natuurlijk, het verzoek om onder 1e topic al te kunnen kiezen voor de pagina lijkt me ook erg prettig
nieuwste berichten onder vindt deze neuroot het meest natuurlijk, het verzoek om onder 1e topic al te kunnen kiezen voor de pagina lijkt me ook erg prettig
Moderators: Jerry Stam