Website aanpassingen: Agenda pagina's, evenementen ed

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2008 17:46 #1065509 door V700 register
Beste site gebruikers, Om de agenda wat beter te laten werken worden in stappen de volgende zaken aangepast: Stap 1 (nu 2 juni):
  • Er kan voortaan gediscussieerd worden in de agenda pagina zelf. Hier is geen aparte discussie meer voor nodig in het forum. Op deze manier kan alles op 1 plaats bij elkaar staan, lekker overzichtelijk. Voor nieuwe evenementen staan de opmerkingen vanaf nu aan, voor bestaande evenementen kan dat door de moderator alsnog aangezet worden.
  • De agenda pagina's gaan op de "recente discussies" lijst komen, daardoor zie je ook meteen als er over een evenement gediscusieerd wordt, net als in het forum. De agenda pagina's verdwijnen uit de normale "recente pagina's" lijst maar je kunt ze zelf wel aanzetten met het filter zoals voorheen.
Stap 2 (bericht volgt):
  • De categorieen van agenda pagina's worden wat simpeler gemaakt waardoor het duidelijker is wie wat mag/kan zien en warvoor de agenda bedoeld is. Als vereniging kunnen we zo de agenda ook steeds meer gebruiken voor interne verenigings aangelegenheden. Ook wordt de status van een evenement duidelijker op deze manier. De nieuwe categorieen zijn deze:
    • Verenigings evenement V700 (voor ALV, ritten, sleuteldagen etc etc)
    • Partikulier initiatief binnen de V700 (alle H&M acties, Liefhebbers acties, sloop acties etc)
    • Evenement van andere Volvo <acronym>vereniging</acronym> (<acronym>VKB</acronym>, <acronym>Elandrun</acronym> etc)
    • Extern evenement (Citromobiel, autorai, you name it)
    • Volvo Verjaardags kalender (jaarlijks terugkerende 'verjaardagen' van Volvo's, bijv verjaardag van de Jacob etc)
Stap 3 (bericht volgt): 
  • Het wordt mogelijk electronisch in te schrijven op evenementen en je ziet van elkaar ook wie er heeft ingeschreven. Dit hoeft dus niet meer met een opmerking in de discussie waardoor de discussies minder verstoord worden en je hebt een beter overzicht voor wie er komt. Hiermee heeft de organisator van het evenement ook meteen een goed overzicht en kan de groep inschrijvers in 1 keer mailen. Inschrijvingen kunnen beperkt worden in tijd of aantal, er is een wachtlijst functie etc, allemaal afhankelijk van de eisen die het evenement en/of de organisator stelt. De diverse organisatoren zullen wel even moeten wennen aan de nieuwe mogelijkheden maar dat zal vast en zeker op z'n pootjes landen. Deze inschrijvingen vervangen nog niet de gebruikelijke inschrijf formulieren. Mogelijk dat dat later nog bijgebouwd kan worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2008 00:39 #1202670 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klaar.
Stap 2 en 3 zijn nu ook genomen. Het is nu aan de heren organisatoren om inschrijvingen op hun agenda pagina aan te zetten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2008 01:17 #1202679 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic proefrit
Je kunt proefrijden met dit <a href="/node/17025">test evenement</a>.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2008 20:41 #1203758 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wijzigingen
de laatste weken staan naar mijn idee alle soorten pagina's ook onder de "recente discussies". sinds vanavond staat er weer voor wat voor categorie het is (forumdiscussie, advertentie etc) maar ik vind het nog steeds minder overzichtelijk dan de oude situatie met alleen discussies onder "recente discussies" en alle soorten paginas onder "recente paginas". het aantal discussies dat "subject of conversation" is wordt m.i. wat lager omdat discussies waar vandaag nog niet op gepost is "uit de recente discussies gedrukt worden" door advertenties (of, met name) fotopaginas. ik vind dat op zich wel jammer, en het levert meer zoekwerk op als je iets te binnen schiet over een probleem uit een draadje van (eer)gisteren. agendapaginas onder de discussies lijkt me een goed idee tav plannen van data etc. de overige paginas kunnen m.i. beter alleen onder de recente paginas staan.

weet niet of ik de enige ben en of ik te vroeg roep (dat de beoogde eindsituatie nog niet bereikt is en we nog in een soort tussenfase zitten) maar ik wilde dit wel even kwijt cq de discussie aanzwengelen.. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2008 21:20 #1203764 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic update
alle 3 de stappen zijn inmiddels (al weer even) gemaakt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2008 21:27 #1203766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veranderen
Henk, we hebben even lopen zoeken met de sticky berichten bovenaan de recente berichten lijst, daarmee zijn we weer terug naar voorheen
We hebben discussies mogelijk gemaakt op agenda items maar agenda discussies zijn ook discussies dus moeten die ook in de recente discussies komen, idem voor advertentie discussies.
Nadeel daarbij is dat je soms een leeg categorie veld hebt, nl voor advertenties en agenda items, dat hopen we wat te verduidelijken door het pagina type er bij te vermelden.
Wat er ook is gebeurd is dat je nu weer verder terug kunt bladeren in de recente discussies, had je dat ook gezien?
De site is nooit klaar, we proberen steeds de optimale instellingen te verzinnen en gaandeweg kunnen de behoeftes en inzichten veranderen, da's toch mooi..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2008 08:11 #1203811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic johan, bedankt
voor je antwoord en de vermelding van de nummertjes voor doorbladeren onder de recente discussies. had ik inderdaad niet gezien, maar lost eigenlijk wel mijn "punt" op. je kunt zo heel eenvoudig wat verder terug in de recente discussies. case closed wat mij betreft !

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC