Is dit forum traag of doe ik iets fout

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2008 23:24 #1063820 door V700 register
Is dit forum traag of doe ik iets fout is gemaakt door V700 register
Hallo
Iedere nieuwe pagina die ik op dit forum open vraagt geduld.Ik vergelijk dan met volvoforum en volvo 240/260 register die supersnel zijn vergeleken bij dit forum.
Het lijkt ook wel of het de laatste dagen nog trager gaat.
Vanmiddag vergeleek ik de snelheid met die van het inbellen per telefoon.
Heb ik dit alleen,of is het herkenbaar.
kan ik er zelf iets aan doen?
Verder niets dan complimenten over dit forum.

Groeten

peter mulder

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 09:37 #1190799 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Traag
Hallo Peter,
Je bent niet de enige, helaas is dit forum inderdaad verschrikkelijk traag, ondanks alle tuning en optimalisatie die Johan en consorten in dat probleem steken.
Het ligt deels aan de keuze voor drupal als middel, deels aan de inrichting met erg veel koppelingen en verwijzingen, voor zover ik kan zien. pluspunt hiervan is dat het heel krachtig is: in tegenstelling tot een simpel forum kunnen wij vanuit het forum een hele website dynamisch opbouwen. Bijvoorbeeld ook interessante technische discussies omhangen naar een technische pagina.
De keerzijde daarvan is de snelheid, liever het gebrek eraan, en de lastige interface. Met de snelheid valt nog wel te leven, als je begint met de pagina "recente berichten" en van daaruit alles in een nieuw venster of tabblad opent.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 12:56 #1190813 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Traagheid.

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Hallo Peter,
Je bent niet de enige, helaas is dit forum inderdaad verschrikkelijk traag, ondanks alle tuning en optimalisatie die Johan en consorten in dat probleem steken.
Het ligt deels aan de keuze voor drupal als middel, deels aan de inrichting met erg veel koppelingen en verwijzingen, voor zover ik kan zien. pluspunt hiervan is dat het heel krachtig is: in tegenstelling tot een simpel forum kunnen wij vanuit het forum een hele website dynamisch opbouwen. Bijvoorbeeld ook interessante technische discussies omhangen naar een technische pagina.
De keerzijde daarvan is de snelheid, liever het gebrek eraan, en de lastige interface. Met de snelheid valt nog wel te leven, als je begint met de pagina "recente berichten" en van daaruit alles in een nieuw venster of tabblad opent.

Hallo Willem,bedankt voor je reactie.Maar nog enkele vragen.

Wat is een interface?
En beginnen vanuit recente berichten hoe doe ik dat bedoel je dat ik alleen de nieuwe berichten aanklik?
groeten

Peter

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 13:07 #1190816 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Sorry
Sorry, vaktaal...dat overkomt je toch weleens als je in de ICT werkt.
Interface is eigenlijk alles wat je ziet op het scherm, meestal bedoelen we er de manier van bedienen van de website mee, dus menu, zoekfuncties, etc.
Wat ik bedoel met "recente berichten" is, dat ik altijd eerst naar dat scherm ga, en van daaruit dan elke discussie apart in een nieuw venster of tabblad open. Op die manier werk ik dan de hele lijst af (en sla sommige discussies naar smaak over), zo af en toe ververs ik de lijst zodat ik zie welke ik heb gehad (gewoon in het scherm recente berichten opnieuw op recente berichten klikken).
Voor deel is, dat dat centrale scherm een van de langzaamste in de site is, en doordat je die laat staan, tijdwinst boekt. Bovendien kan je ene aantal discussies tegelijk opnenen, en de eerste lezen terwijl de andere nog aan het inladen zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 13:09 #1190817 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik deel helaas de mening
Ik deel helaas de mening dat de site te traag is, wat de aantrekkingskracht niet ten goede komt.
Pieter 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 18:14 #1190834 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wisselend snelheid
Tja,

Deze week heb ik mijn ADSL verbeterd. Aangezien ik ook VoIP hoeft er geen splitter in mijn telefoonlijn te zitten en dat scheelde hier wel iets aan snelheid.
En de site opzich is inderdaad weer erg groot met veel info en linkjes. Vergelijk dit forum maar met het Volvo-Forum en je ziet verschil.
Op veel vlakken. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 20:16 #1190851 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ?
Hallo Mark

MSuidgeest schreef : ...hoeft er geen splitter in mijn telefoonlijn te zitten en dat scheelde hier wel iets aan snelheid.

Een splitter bestaat uit twee filters.  Die ieder bestaan uit een weerstand en een condensator.  De ene filter zorgt ervoor dat je het piepen van het modem niet hoort over de telefoon en de andere zorgt ervoor dat je modem het gepraat niet hoort.  (Al denk ik al typend, dat het modem helemaal niet let op de lagere frequenties en dus die tweede filter er misschien helemaal niet in zit.)
Hoe kan het dan, dat je modemsnelheid beinvloed wordt door het al dan niet aanwezig zijn van een splitter?
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 22:45 #1190879 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic beter?
Het is een continue balanceren van functionaliteit en snelheid. Afgelopen week is er de functie in gekomen waar steekwoorden in oude en toekomstige tekst herkend wordt en waar je makkelijk soortgelijke pagina's mee kunt vinden, die functie was best een performance probleem hetgeen te begrijpen is als je je realiseert dat de site alle tekst door moet en moet vergelijken met een steeds langer wordende lijst van steekwoorden. Gelukkig is dat met caching nu grotendeels in orde. Verder testwerk staat geplanned om de module te verbeteren.
Wat me opvalt op dit moment is dat zoeken soms erg traag gaat, soms 30 sec per pagina. Ik ben er nog niet achter waar dat aan ligt, heb tijdens het zoeken daarnaar wel een paar andere patches gevonden en aangebracht. Die patches zitten in de hoek van de vertalingen en werken door de hele site heen. Voor mijn gevoel levert dat alweer wat op, morgen eind van de dag heeft de site een meting opgezameld die wat meer zegt over het resultaat.
Oh ja, ik heb de site aan het her-indexeren van de zoekfunctie gezet, niet veel kans dat het helpt maar ik wil het als oorzaak uitsluiten en we hebben er weinig last van.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 22:51 #1190881 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic beter?
Johan,
is hier nog niet veel van te merken, met andere woorden helaas nog steeds erg traag.
Hej då

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2008 00:29 #1190892 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geduld wordt wel beloond.

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Sorry, vaktaal...dat overkomt je toch weleens als je in de ICT werkt.
Interface is eigenlijk alles wat je ziet op het scherm, meestal bedoelen we er de manier van bedienen van de website mee, dus menu, zoekfuncties, etc.
Wat ik bedoel met "recente berichten" is, dat ik altijd eerst naar dat scherm ga, en van daaruit dan elke discussie apart in een nieuw venster of tabblad open. Op die manier werk ik dan de hele lijst af (en sla sommige discussies naar smaak over), zo af en toe ververs ik de lijst zodat ik zie welke ik heb gehad (gewoon in het scherm recente berichten opnieuw op recente berichten klikken).
Voor deel is, dat dat centrale scherm een van de langzaamste in de site is, en doordat je die laat staan, tijdwinst boekt. Bovendien kan je ene aantal discussies tegelijk opnenen, en de eerste lezen terwijl de andere nog aan het inladen zijn.

Hallo Willem
bedankt voor je uitleg ben toch weer iets wijzer geworden en kan het nu op verjaardagen heel wijs over de interface hebben,dat dan weer wel.
Maar hoe dan ook sneller zou fijn zijn .Wel moet ik zeggen dat de info die dit forum levert dankzij allen die hieraan bijdragen perfect is.
Geduld wordt steeds weer beloond.

groeten
peter

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC