Nieuw wachtwoordmailtje?
- Marco
- Nieuw lid
-
Zag net dat ik gisteren, 30-07-2007 om 09:30:14am, een mail heb ontvangen van de Verenigingssite. Het onderwerp is: Vervangende toegangsinformatie voor Marco tot Volvo 700 Vereniging.
In de mail staat een link voor het actieveren van een voor mij aangevraagd nieuw wachtwoord. Ja voor mij want ikzelf heb geen nieuw wachtwoord aangevraagd. Ben gisteren niet eens op de site geweest.
Is dit een groepsactie, geïnitieerd vanuit de beheerders van de site? Zo niet, kan er dan uit de logs worden achterhaald wie of wat er namens mij mijn wachtwoord heeft willen veranderen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Marco,

in principe verstuurd de site niet automatisch nieuwe wachtwoorden.
Als jij een dergelijk mailtje hebt ontvangen dan heb jij of heeft iemand anders een nieuw wachtwoord aangevraagd op JOUW inlognaam.
Kijk even of je met je oude password nog kan inloggen, zo niet, dan zul je van die link gebruik moeten maken om in te kunnen loggen en daarna weer je password veranderen in iets wat gemakkelijk te onthouden is.
Succes
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Marco schreef :
Is dit een groepsactie, geïnitieerd vanuit de beheerders van de site? Zo niet, kan er dan uit de logs worden achterhaald wie of wat er namens mij mijn wachtwoord heeft willen veranderen?
Nee, dit is niet iets van de beheerders geweest. Als Johan terug is van vakantie kan hij misschien achterhalen wie er iets geprobeerd heeft, misschien wel een te goeder trouwe andere Marco...
- Marco
- Nieuw lid
-
Even een toelichting. Het mailtje dat ik kreeg bood mij de mogelijkheid mijn bestaande, eventueel vergeten wachtwoord te wijzigingen. Hier heb ik geen gebruik van gemaakt. Weet 100% zeker dat dit niet door mijzelf is veroorzaakt. Zoals ik al zei, gisteren ben ik niet eens op de site geweest. Volgens mij was dat zaterdag voor het laatst. Op dit moment log ik nog gewoon in met mijn oude en nog steeds geldende wachtwoord in.
Denk persoonlijk niet dat iemand onder mijn account heeft ingelogd. Het zou zo kunnen zijn dat site gebruikers per ongeluk onderling leentjebuur kunnen spelen. Mogelijk dat de rechtenstructuur op specifiek deze functionaliteit van de site gecontroleerd kan worden.
Nog even over de eventuele logfiles. Weet niet voor welke logstructuur en rotatie interval gekozen is. Als er netjes elke dag een nieuw logbestand wordt aangemaakt, maakt het niet zoveel uit. Als er echter één logfile wordt gebruikt/herbruikt waarbij de Log Rotation interval vrij kort is gekozen en Johan zijn vakantie duurt nog een tijdje, is het misschien handig dat de logs van maandag veilig worden gesteld, voordat ze worden overschreven.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Marco,
Als test heb ik aangelogd onder marco met een vals wachtwoord. De afhandeling voor wachtwoord keerde terug in een aanlog scherm. Niet helemaal ok. Krijg jij weer een mailtje dan heeft iemand een soortgelijke actie uitgevoerd.
- Marco
- Nieuw lid
-
Heb om 2:02:36PM wederom een mailtje gekregen met de mogelijkheid tot een ww wijziging. Lijkt er op dat dit dus voorkomt uit Adrian zijn inlog poging. Deze afhandeling lijkt een recent gemaakte instelling te zijn.
Heb in het verleden wel eens een typo gemaakt bij het invullen van mijn ww. Het resultaat hierop was destijds alleen maar de foutafhandelingspagina met de mededeling dat ik het opnieuw moest proberen. Kreeg echter geen mail als reactie op mijn foutieve ingave. Dit zou dus ook voor andere gebruikers kunnen gelden, deze wijziging zou dan ook herleid moeten kunnen worden.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Marco schreef : Heb om 2:02:36PM wederom een mailtje gekregen met de mogelijkheid tot een ww wijziging. Lijkt er op dat dit dus voorkomt uit Adrian zijn inlog poging. Deze afhandeling lijkt een recent gemaakte instelling te zijn.\
Kennelijk is er in de nieuwe drupal versie een instelling gewijzigd. Iets voor Johan om na te kijken en eventueel aan te passen.
Gelukkig leidt dit volgens mij niet tot inlogproblemen of geschonden veiligheid of privacy.