Nieuw site thema beschikbaar

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2007 23:52 #1166332 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Klok
Nog een tip: kijk ook eens naar de nieuwe analoge klok.
In te stellen in je profiel (tabblad: 'bewerk'). 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2007 23:58 #1166334 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic grotere letters
Ik heb diverse aanreikingen geprobeerd maar zonder resultaat. De lettergrootte verspringt gewoon niet. Ik gebruik IE 6 ( met 100 duizend update's ) maar geen resultaat.
Wat ik daadwerkelijk zie zijn erg kleine blauwe letters van de hyperlinks. Als ze normaal 10 dots zijn, heb ik ze nu als 6 dots. De teksten in de topics zijn wel goed. Hooguit kleiner van 10 dots naar 9,5 dots. Dat is het probleem niet, maar die hyperlinken gaan niet zoals Tamas het bedacht heeft.
Bij mij hoor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2007 00:50 #1166336 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overtijd. . .

Eric Bakker schreef : Nog een tip: kijk ook eens naar de nieuwe analoge klok.
In te stellen in je profiel (tabblad: 'bewerk').

Bedankt voor de tip. Klok is mooi, die wil ik ook wel op mijn bureaublad!
Rob K.

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2007 08:51 #1166343 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Ziet er inderdaad stuk professioneler uit.
Keep up the good work!
Ik heb trouwens nog een dingetje om te finetunen: als ik het topic van de dagsluiting open, dan zijn de zinnen v.d. topic langer dan de daarvoor beschikbare ruimte. Alle andere topics geen probleem. Zelfs met kleinere letters blijft dat probleem (althans totdat ze zo klein zijn dat ik ze niet meer lezen kan, dan kan ik het niet beoordelen). Overigens ik surf met een Mac op OSX met Firefox.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2007 23:29 #1060160 door V700 register
Nieuw site thema beschikbaar is gemaakt door V700 register
Beste site gebruikers,
Vanaf vandaag kunnen jullie het nieuwe site thema gebruiken waar Tamas de afgelopen tijd zo enorm veel tijd in gestoken heeft.
Het nieuwe thema heeft een professionelere uitstraling zonder een aantal inmiddels vertrouwde elementen te verlaten. Het is een thema dat onder water geen tabellen meer gebruikt en daardoor wat sneller de schermen opbouwt. Er zijn nog een paar bekende schoonheidsfoutjes maar die worden aangepakt zodra daar gelegenheid voor is. Dit thema is een waardevolle toevoeging aan de site en is erg bepalend voor de browse ervaring (de look and feel) in de site, we hopen hiermee weer een kwaliteits impuls te geven aan de site en de Volvo 700 Vereniging in het algemeen. De site is tenslotte toch het visitekaartje en dagelijkse ontmoetingsplaats van de leden en andere Volvo enthousiasten.
Op dit moment is het nieuwe thema optioneel en moeten gebruikers het bewust aan zetten om het te kunnen gebruiken. Binnenkort draaien we de rollen om en wordt het nieuwe thema het normale thema voor iedereen, inclusief ook de niet aangemelde bezoeker zonder gebruikersnaam.
Hoe zet je het nieuwe thema aan? Ga naar je gebruikers profiel en naar de tab "bewerk". Het nieuwe thema heet V7002007, selecteer dit thema en sla je nieuwe profiel instellingen op met de knop "indienen" onderaan de pagina. Een voorbeeld van het nieuwe thema staat hiernaast.
Rest mij nog Tamas Kornman (<a href="/?q=user/830">tkornman</a>) te bedanken voor zijn niet aflatende energie en geduld om een volledig nieuw thema te maken. Ook de anderen moderatoren bedankt voor jullie testwerk en opmerkingen, door de discussies achter de schermen is dit een team prestatie geworden waar we trots op mogen zijn!
Veel plezier met deze nieuwe "look and feel" voor de volvo 700 verenigings site
[Edit Baseman]Voor de volledigheid een kort lijstje met de verbeterpunten die er bekend zijn:
  • Tekstvakken lijken groter te zijndan het zichtbare gedeelte, waardoor het lijkt of de tekst &#39;het vak uit loopt&#39;.Dit heeft de aandacht en zal binnenkort worden verholpen.
  • Bij het klikken op "nieuw" springt de pagina niet altijd naar het nieuwste bericht, maar naar het tweede posting in het topic. Mogelijk is dit met de eerst volgende update verholpen.
  • Bij gebruik van beperkte resolutie springen de buttons naar een volgende regel. Ik vermoed dat dit helaas inherent is aan het nieuwe thema, maar ik vermoed dat Tamas hierop zal reageren.
[exit edit]

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2007 09:53 #1166412 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Eehh, oeps!
Ik dacht het nieuwe thema even te testen met Konqueror, en had wat opmerkingen geplaatst, zit ik dus met een totaal andere, zwaar verouderde browser (Mozilla 1.0.1) te surfen...

Post dus maar even gewijzigd.

Het thema vind ik wel erg mooi, ik zal maar snel een werkbare browser erbij pakken (hierin werkt het niet goed).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2007 10:14 #1166413 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Willem, Firefox 1.0 had
Hoi Willem,
Firefox 1.0 had nog wat quircks en men neemt Firefox 1.5 doorgaans als basisversie. Ik heb 1.5 onder Linux draaien (even als Konqueror maar dat moge duidelijk zijn).
Konqueror zou moeten werken maar wel met de kantekening dat de versie niet al te oud mag zijn. Ik werk zelf met versie 3.5.6. Mocht jij ook met deze of een vergelijkbare versie draaien dan wil ik toch wel graag weten wat er fout gaat.
Groet,
Tamas

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2007 21:42 #1166582 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Tijdelijk even teruggezet
Heb het oude thema weer even teruggezet. Wat mij is opgevallen dat onder Firefox (2.0.0.2) de tekst uit het vak loopt en daarom niet helemaal wordt weergegeven.
Zal het zo even uittesten met IE6. 
@Edit - de letters in IE6 zijn bij het bewerken groter, maar bij het lezen van de topics wordt de tekst keurig in de vakken weggeschreven en ziet er beter uit. @End Edit

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2007 21:46 #1166585 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is een bekende
Yep, dat is een bekende en daar wordt aan gewerkt.
Het font in de editor is denk ik wel te verkleinen.
Groet,
Tamas

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2007 12:58 #1166679 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Rare versies
Hallo Tamas,

Ik had even vergeten, dat ik zat te surfen vanaf mijn firewall en niet vanaf het werkstation.
 Als ik met een recente versie ergens een probleem mee heb, zal ik dat hier laten weten.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC