Traag!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2007 21:37 #1059806 door V700 register
Traag! is gemaakt door V700 register
Ik weet niet wat er dit weekend aan de hand is, maar ik kan onmogelijk voldoende tijd vrij maken om onze website te bekijken. 8 minuten wachten voordat er een pagina is geladen is geen uitzondering!
Dit lijkt me niet in orde en als het aan de drukte ligt dan lijkt mij de capaciteit onvoldoende.
Groet en succes ermee!
Rob K.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2007 22:00 #1164391 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eens
het is op dit moment echt een drama.
 maar ik meen dat het aan onderhoud en installeren van nieuw servers van de provider lag.
wellicht is het morgen beter.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2007 23:22 #1164426 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeer traag
Ik heb een snelle PC en een snelle internetverbindig.
De website werkt niet goed, het lijkt wel of je ouderwets via een telefoonlijn op het internet bezig bent.
Ik hoop dat er een oplossing komt. Vaak niet eenvoudig als er echt een probleem is.
Op deze wijze surfen is niet echt fijn.
Ron Bertsch.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2007 23:27 #1164430 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad niet snel......
Bij mij duurt het ook extreem lang. Hoe kan het trouwens dat het bericht van Ron er 35 keer op staat? Ligt dat aan de server of aan de muis van Ron?

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2007 23:53 #1164433 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Frustie
Zijn vinger zal wel zijn uitlaatklep zijn voor opgelopen snelheidsfrustraties. Bij veel sjonnies is dit vaak de rechter voet ;-)
Frustrerend is het in elk geval wel, deze waargenomen traagheid in de site

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2007 00:54 #1164436 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Extreem
We kunnen het met elkaar eens zijn: dit is niet te doen.
Ik hoop dat Johan er snel iets op vind, hij is er in ieder geval hard mee bezig. Op dit moment hebben we ook een aanvraag bij een andere provider gedaan.
[Ik heb de dubbele postings van Ron verwijderd] 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2007 21:53 #1164478 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inderdaad traag
Ik heb Johan per prive-mail wat vragen gesteld. Ook heb ik voor input gezorgd en aangegeven op welk moment wat gebeurde. Dat zijn namelijk wezelijke dingen waar iemand die de site onderhoudt wat mee kan.
Ik heb ook antwoord gehad en daar komen 2 dingen naar voren:
1/ er is veel info op de site en wellicht te veel ( verwijderen ? ), en
2/ de database kan beter getuned worden, maar die actie ligt bij de hostende partij.
Hoe het ook zij, voorzie Joham gewoon van informatie over hoe, wat wanneer, tijden. Daar kan hij wat mee.
U groetend vanuit Dronten ...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2007 22:09 #1164479 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook ik
Hej hej ik heb ook dingen zitten deleten van volvoniac.

anyway ergens moet toch de fout zitten...
 maar soms is het snel en soms is het 10 x niks 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2007 00:07 #1164485 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hela, hola, ...
Hallo Mark

MSuidgeest schreef : 1/ er is veel info op de site en wellicht te veel ( verwijderen ? ), ...

Op het moment is het onbegonnen werk om zaken te verwijderen. Voor een draadje geladen is, duurt het een eeuwigheid. Dat draadje moet je vervolgens lezen en beoordelen op "willen we dat bewaren of kan dat weg". En dat gaat bij 1 of 2 reacties iets beter en sneller dan bij 15, 35 of 55 reacties. Stel dat je dan tot de conclusie komt dat ie weg kan, dan moet je eerst op "bewerk" en vervolgens op "verwijder" clicken. Dat "verwijderen" mag je dan nog een keer bevestigen. Dat doe je normaal al niet "zomaar even" en met de huidige site snelheid al helemaal niet.
Wat heel veel plaats in neemt, is de DocBase en de pagina's met verhalen van mensen. Die er maar uit gooien? Of de scans van de Factor 700? Of alle foto's die "ter documentatie" hier op de site staan flink uitdunnen? Ik noem maar wat voorbeelden, vul gerust aan zou ik zeggen?
En dan hebben we nog de dagopening en de dagsluiting. Qua info over onze hobby is het belang nul komma nul. Die weg doen maar?
Wat ik wil zeggen, is dat deze site niet alleen voor directe hulp bedoeld is ("ik heb een probleem en vraag dat aan de groep"), maar ook om informatie beschikbaar te houden ("is er misschien al iemand geweest die hetzelfde probleem had, wat zei hij ook alweer, hoe had ie dat opgelost", "welke onderdelen/modellen/uitvoeringen heeft Volvo geleverd, hoe heten/heetten die, wanneer was dat?"). Als je, als vereniging, dat laatste wilt, dan wordt je geconfronteerd met het feit dat je enorme hoeveelheden data op moet kunt slaan. Vergelijk het een beetje met een onderdelenmagazijn, of een boekenkast met Volvo700/900/90gerelateerde folders en boeken. Ooit komt het punt dat je moet zeggen a) we stoppen met informatie/spullen vergaren of b) we moeten een andere oplossing bedenken. Gaan we even van optie "b)" uit, dan kun je kijken of je de informatie efficienter kunt opslaan en/of dat je meer opslagruimte kunt gaan gebruiken.
Ik denk dus dat we vooral niet te snel moeten gaan zeggen "gooi er maar wat uit" en het vooral moeten hebben van "hoe krijgen we al die informatie op een zo efficient mogelijke manier bij de gebruiker".
Edit: Zodra de site weer redelijk op snelheid is, worden waarschijnlijk weer een hoop oudere draadjes nagekeken en eventueel gewist. Maar daarmee los je dit probleem niet mee op. Want er wordt gewoon veel geschreven op dit forum. Als we op volle snelheid draaien.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2007 13:29 #1164499 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mee eens
Mee eens Mathy, hoewel we op dit moment last hebben van het aantal nodes in de database (~7700) zitten we nog lang niet op een aantal dat ik 'waanzinnig' zou kunnen noemen. De site begint nu net enorm goed te lopen als het gaat om kennis vasthouden en delen met elkaar. Opruimen van oude info moet blijven maar het koren tussen het kaf moet wel bewaard blijven dus behoedzaamheid is geboden bij weg gooien.
Net met de provider gebeld, er wordt gewerkt aan tuning van 'onze' server. We gaan niet verhuizen want draaien al op een nieuwe server. Hopelijk vanavond meer info.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC