Zoekmachine tijdelijk uit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2007 23:27 #1059744
door V700 register
Zoekmachine tijdelijk uit is gemaakt door V700 register
Beste mensen, ik heb tijdelijk de zoekmachine uit gezet vanwege performance problemen. Ik ben met de provider in gesprek om dat in de database opgelost te krijgen.
Bedankt voor jullie geduld.
Voor de web techneuten: het lijkt er op dat door de groei van het aantal nodes de zoek resultaten lijst zo groot wordt dat de database naar een file moet om te sorteren, dat levert opstoppingen op in alle andere queries. Een wat grotere sort buffer moet dit hopelijk oplossen.
Bedankt voor jullie geduld.
Voor de web techneuten: het lijkt er op dat door de groei van het aantal nodes de zoek resultaten lijst zo groot wordt dat de database naar een file moet om te sorteren, dat levert opstoppingen op in alle andere queries. Een wat grotere sort buffer moet dit hopelijk oplossen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2007 08:03 #1164247
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zoekmachine weer aan
nachtje over geslapen, zoekmachine weer aan maar voortaan gaan we zoeken met een minimum van 4 letters (was 3), dat levert een kleinere database. Gedurende de dag zal de site gaan herindexeren, tegen de middag is ie makkelijk klaar. Dit is geen gegarandeerde oplossing maar misschien net weer even genoeg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2007 08:19 #1164250
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Begrijpelijk.
Maar er zijn toch behoorlijk wat mensen die zoeken naar gas of lpg, dat kan nu dus niet meer.
Lijkt me lastig.
Zelfde geldt voor VIN, fan, CIS, EZK, D24, VCC, ECC, kleurcodes etc.
Alle modelnummers ook trouwens.......
Lijkt me lastig.
Zelfde geldt voor VIN, fan, CIS, EZK, D24, VCC, ECC, kleurcodes etc.
Alle modelnummers ook trouwens.......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2007 11:41 #1164257
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verbetering?
Precies, en het zijn juist die zoek acties die veel vragen van de site want ze hebben veel resultaten die gesorteerd moeten worden naar relevantie.
De truuk, zowel om sneller te zoeken als om beter passende resultaten te krijgen, is om meerdere woorden als zoekterm te gebruiken. minimaal 1 van die woorden moet 4 characters of meer zijn, de rest mag gewoon kort zijn.
Misschien is het zelfs wel een verbetering dus, er is toch niemand die 20 pagina's zoekresultaten doorbladert.
De truuk, zowel om sneller te zoeken als om beter passende resultaten te krijgen, is om meerdere woorden als zoekterm te gebruiken. minimaal 1 van die woorden moet 4 characters of meer zijn, de rest mag gewoon kort zijn.
Misschien is het zelfs wel een verbetering dus, er is toch niemand die 20 pagina's zoekresultaten doorbladert.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2007 12:50 #1164358
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe zoekmachine
Ik heb de zoek machine vervangen door een andere module, ik hoop dat deze wat minder zwaar op de server leunt dan de standdard zoekmachine die we tot nu toe gebruikten en dat de site daar sneller van wordt.
De nieuwe zoekmachine ziet er iets anders uit maar heeft ook een aantal nieuwe mogelijkheden, opmerkingen welkom!
Veel van de teksten moeten nog vertaald worden, dat zal ik stukje bij beetje doen de komende dagen.
De nieuwe zoekmachine ziet er iets anders uit maar heeft ook een aantal nieuwe mogelijkheden, opmerkingen welkom!
Veel van de teksten moeten nog vertaald worden, dat zal ik stukje bij beetje doen de komende dagen.
Moderators: Jerry Stam