Zoekfunctie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2006 15:19 #1057123 door V700 register
Zoekfunctie is gemaakt door V700 register
De zoekfunctie kan misschien beter blijkt uit sommige opmerkingen.
Denk eens even mee wat beter zou werken dan deze (huidige) instellingen:<hr /><font size="2">Minimum woordlengte voor indexering: 3
&#160;
The number of characters a word has to be to be indexed. A lower setting means better search result ranking, but also a larger database. Each search query must contain at least one keyword that is this size (or longer).<hr />The following numbers control which properties the content search should favor when ordering the results. Higher numbers mean more influence, zero means the property is ignored. Changing these numbers does not require the search index to be rebuilt. Changes take effect immediately.
Keyword relevance: 5
Recently posted: 2
Number of comments: 2<hr />Note: In het verleden kwam het voor dat de zoek index niet compleet was bijgewerkt, dit wordt in de achtergrond gedaan. Op dit moment loopt dat uitstekend en is de index 100% bij.
Note2: de zoek resultaten zijn nooit beter dan de inhoud in de site..</font>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2006 15:38 #1148820 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic index 100% ???

Admin schreef : Note2: de zoek resultaten zijn nooit beter dan de inhoud in de site..

Tuurlijk. Maar dat is het punt niet. Zoek eens op "opwarmen", zomaar een woord uit zomaar 1 van mijn favorieten. Dat geeft (bij mij althans) alleen een pagina getiteld "koppakking".

Maar in mijn favorieten staat de pagina clients.helderhosting.nl/CN20061288/www/?q=node/7272 (Forum » Werkplaats » Algemeen techniek » iemand tips om motor snel te laten opwarmen tijdens winter?) waar niet alleen in de titel maar ook in de tekst "opwarmen" voorkomt.

Maar de zoekfunctie vindt die niet. Waarom niet? En wat missen we allemaal nog meer? De index is duidelijk _niet_ 100%.

gr Erica

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2006 15:58 #1148826 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onderwerp
ik weet niet hoe die index werkt. Hoe ik mijn search meestal bouw is met een scoring systeem en eventueel een daarbij aangepaste index die sleutelwoorden herkent en deze los in een andere tabel gooit. Je krijgt dan een soort woordenboek die aan entries is gekoppeld.
De onderstaande matchregels worden toegepast. De eerste krijgt een hogere score dan de laatste. Ik werk meestal met bitwise-achtige waardes (1024,512,256,128,64,32,16,8,4,2,1 bijvoorbeeld).
Voorbeeld: "witte rook" 
- volledige zoekterm wordt gevonden in titel (Help! Witte rook uit uitlaat)
- alle zoekwoorden in andere volgorde worden gevonden in titel (Help! Witte of blauwe rook)
- volledige zoekterm wordt gevonden in document (... witte rook uit uitlaat ...)
- alle zoekworden in andere volgorde worden gevonden in document (rook uit uitlaat, meestal witte ...)
- 1 of meer maar niet alle zoektermen worden gevonden in titel of document (... rook een sigaar ...)
- 1 of meer zoektermen gedeeltelijk gevonden in titel of document (... Mark rookt &#39;s morgens een sigaar...)
Volgens mij werken jullie al met een soort woordenboeksysteem als ik zo de instellingen van dat ding bekijk. 
-- 945 &#39;92 B200 FT - 316500 km (19/06/06) - lid 728 transentience.com

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2006 16:19 #1148831 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic alleen info uit postings na oktober 2006 in de index?
Ik heb het idee dat alleen info uit postings na oktober 2006 in de indexen staat.
Is de index opnieuw gestart na een van de vele verhuizingen?
Misschien moet de index een keer opnieuw in zijn geheel geladen worden.
Zoek je bijvoorbeeld op specifieke(diesel) termen d24, dan krijg je alleen recente info.
Wat storend is dat de post closure van de persoon ook vaak relevante keywords bevat.
Zou niet gerapporteeerd moeten worden bij een search op tekst inhoud. (Voorbeeeld d24 zoals hieronder). Anders leden aanbevelen alleen de naam in de closure te gebruiken.
Adrian 740 91 D24 M47 airco 500k 940 96 B230FK AW71L ecc 148k

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2006 16:23 #1148832 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic signature zou geen
signature zou geen onderdeel mogen uitmaken van het bericht, maar apart gekoppeld moeten worden. Op die manier vermijd je dat soort problemen.
-- 945 &#39;92 B200 FT - 316500 km (19/06/06) - lid 728 transentience.com

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2006 20:12 #1148841 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic standaard modules
Ik gebruik alleen standaard of contributed modules. Als je een drupal module wilt bijdragen prima!
Johan

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC