Site ontwikkelingen

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2006 22:58 #1133884 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Re: Nieuwe zoek functie
Hallo Johan

Admin schreef : Vaak krijg ik page not found.

Ik heb hem twee keer geprobeerd. Twee keer "page not found".

Maar hij ziet er mooi/veelbelovend uit.

Groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2006 23:10 #1133886 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Minder is meer
.... waarmee ik wil zeggen: maak het allemaal niet t�© uitgebreid en (daardoor) ingewikkeld. Erg leuk voor technici, maar een ramp voor een 'gewone' gebruiker. Waarom moet ik, als ik forum-berichten wil lezen, permanent boven, links en rechts mogelijkheden hebben om direct naar een ander onderdeel van de site te springen? Het lijkt mijn bureau wel, vol rotzooi waar je op dat moment niet mee bezig bent, en links �©n rechts pennen en papier. E�©n navigatiemogelijkheid om van forum naar andere onderdeel te gaan lijkt mij voldoende. Dan kan je ook de tekstkolom breder maken, en leveren foto's ook minder problemen op.
En tijdens het typen van dit bericht grijnzen mij voortdurend allerhande opmaakmiddelen aan. H�©�©l af en toe wil ik eens een smiley toevoegen, maar voor de rest.... in het uitzonderlijke geval dat ik opmaakmogelijkheden wil hebben, moet het toch mogelijk zijn om die makkelijk op te roepen? En onderaan staat nog meer wat ik echt niet elke keer hoef te zien, laat staan permanent. Haal die dingen weg en je hebt een alweer stuk rustiger beeld, en wordt je aandacht niet meer van de tekst afgeleid.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2006 23:22 #1133887 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic testen

we zijn aan het testen Eric en smaken en behoeftes verschillen, we proberen het optimum te vinden
Johan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2006 13:46 #1134088 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit is inderdaad wat je
Dit is inderdaad wat je hebben wil. Krijg alleen helaas steeds "page not found" :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2006 19:33 #1134108 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic problemen met Drupalsite

<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Beste medeleden,</font>
<font face="Tahoma"></font>
<font face="Tahoma">Er moet mij iets van het hart en ik zeg het maar zoals ik het zie :</font>
<font face="Tahoma">Gemiddeld genomen is men behoorlijk tevreden met de site en het forum. Dat denk ik omdat er niet openlijk geklaagd wordt.</font>
<font face="Tahoma">Pas als er iemand aankondigt dat er plannen zijn voor veranderingen, komen de , helaas vaak negatieve, reacties naar voren. Ineens mankeert er het een en ander aan de site en is het forum "te traag".</font>
<font face="Tahoma">Hoe komt dat of ben ik de enige die dat ervaart ? Ik heb namelijk nog steeds het idee dat er mensen zijn die hun best doen om de club draaiende te houden. Die mensen hebben dus mijn steun.</font>
<font face="Tahoma">Zegt u het maar als het anders is.</font>
<font face="Tahoma"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2006 22:25 #1134136 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Re: problemen met Drupalsite
Hallo Mark, forumbouwers, forumafbrekers en ander gespuis ;-)

Mark Suidgeest schreef : Gemiddeld genomen is men behoorlijk tevreden met de site en het forum. Dat denk ik omdat er niet openlijk geklaagd wordt.
Pas als er iemand aankondigt dat er plannen zijn voor veranderingen, komen de, helaas vaak negatieve, reacties naar voren. Ineens mankeert er het een en ander aan de site en is het forum te traag.

Helaas zit de gemiddelde mens zo in elkaar dat ie alleen klaagt als de rest ook klaagt.

Maar soms lopen bepaalde dingen niet goed. Ik heb laatst een tijd gehad, dat ik koffie kon gaan drinken nadat ik een onderwerp aangeclickt had. Helaas gebeurde dat vooral als ik op dit forum aanwezig was. Om na te gaan waar het aan zou kunnen liggen, heb ik toen gevraagd of meer mensen daar last van hebben.

Dat wil zeker niet zeggen, dat ik Johan en z'n team aanval. Ik constateer dat er een probleem is en geef dit aan. Als niemand meldt dat er een probleem is, kan het ook niet opgelost worden. Kritiek is niet altijd negatief bedoelt.

We willen toch allemaal dat dit forum voor iedereen zo prettig mogelijk in het gebruik is?!

En dat houdt, om maar eens terug te komen op wat Eric Ottevanger hierboven zegt, en wat Leon Doensen nog wel eens aanhaalde, ook in, dat het prettig in gebruik is voor zowel degenen die geavanceerde opties wensen en zij die van eenvoud houden. Ik vind de huidige zoekfunktie vaak een onding. Zoeken op naam, onderwerp en "alleen foto's" bijvoorbeeld moet vind ik mogelijk zijn. Zonder dat de aanblik van de zoekfunktie bepaalde mensen doet afhaken.

Groetjes

Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2006 22:36 #1134139 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Om de gedachten te bepalen

Eric (en andere site-gebruikers natuurlijk):
Hoe zou de uitgebreide zoekfunctie op jullie overkomen als alle teksten erbij in het nederlands waren?
Dus:
- Met de woorden:
- met de exacte zin:
- zonder de woorden:
- alleen in de volgende rubrieken
Etc
Is het op dat moment nog steeds een functie voor technischer ingestelde mensen (waar ik ongetwijfeld een van ben) of hebben we dan iets waar de gemiddelde site-gebruiker echt iets aan heeft?
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2006 23:27 #1134152 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Google
Hallo Willem

Ik tel mezelf ook tot de techneuten, dus ik heb er geen problemen mee. Maar zou het op de site niet kunnen zoals bij Google? Dus je gaat naar de zoekfunktie en kunt daar gelijk invullen wat je zoekt, of ervoor kiezen om naar geavanceerde zoekfunkties te gaan. Een andere optie zou zijn, om bovenaan op de zoekfunktiepagina een venster te zetten voor "eenvoud" zoeken en wat lager wat velden voor "geavanceerd zoeken". Met in een paar woorden uitleg dat je of de ene of de andere gebruikt.

Of: bovenste regel van de zoekfunktie invullen betekend eenvoudig zoeken. Meer regels invullen is geavanceerd zoeken.

Groetjes

Mathy

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2006 00:06 #1134159 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Re: Om de gedachten te bepalen

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Is het op dat moment nog steeds een functie voor technischer ingestelde mensen (waar ik ongetwijfeld een van ben) of hebben we dan iets waar de gemiddelde site-gebruiker echt iets aan heeft?

Ik zou het liefst hebben dat de huidige eenvoudige zoekfunctie een AND zou doen i.p.v. een OR bij invoer van meerdere woorden, zodat het aantal hits beperkt wordt en je dus beter specifiek kunt zoeken.
Eric

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2006 20:20 #1134228 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoekfunctie

Hej hej
Het was goed om de uitgebreide variant een keer te proberen maar als ie nooit resultaten geeft (want page not found) is ie waardeloos. Drupal.org is nu op versie 4.7, als je daar kijkt zie je een heel wat betere zoekfunctie die standaard met drupal meekomt en ongeveer zo werkt als google, met een advanced optie etc. Die optie wil ik op wachten, vestoort het minste en komt vanzelf mee, houdt bovendien het aantal modules laag. De uitgebreide zoekoptie ga ik dus weer verwijderen.
Johan

Moderators: Jerry Stam