Startpagina

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2005 12:29 #1123153 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet-leden weren ?
Is het de bedoeling dat niet-leden (of in elk geval niet-geregistreerden) geweerd worden van het forum? Op de voorpagina staan rechts wel links naar recente berichten, maar een link naar de top van het forum (/drupal/?q=forum) zie ik niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2005 18:04 #1123177 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Re: niet-leden weren ?

deafveejay schreef : Is het de bedoeling dat niet-leden (of in elk geval niet-geregistreerden) geweerd worden van het forum? Op de voorpagina staan rechts wel links naar recente berichten, maar een link naar de top van het forum (/drupal/?q=forum) zie ik niet.

Kort samengevat, ja.

Het is wat kort door de bocht, maar voor het forum is het de bedoeling dat je in elk geval geregistreerd bent. Zodra het dusdanig bevalt dat mensen er gebruik van willen blijven maken zal men toch lid moeten worden.

De site en dus ook het forum is van de volvo 700 vereniging en eigenlijk bedoeld voor het uitwisselen van informatie tussen leden. Aangezien je aspirant leden wil laten snuffelen aan de vereniging en dus ook het forum is er dus een tijdelijk gast gebruik.

Om die aspirant leden ook wat te kunnen laten snuffelen is er een hele beperkte startpagina voor bezoekers. Hierop staat dus blijkbaar wel de link naar de recente berichten. Via die link kan men kijken of men wil registreren en door het gast gebruik kan men beslissen of men vervolgens lid wil worden.

Jan Huijsmans

'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2005 14:22 #1123515 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daar ben ik wel voor, maar...
Ik vraag me af of het op deze manier wel duidelijk is naar de aspirant-leden toe dat er uberhaupt een zeer actief forum IS. Een korte mededeling daarover met belofte van al het moois dat je bij registratie te wachten staat, lijkt me al een vooruitgang. Je ziet wel links naar 'nieuwe' berichten maar als je die volgt dan krijg je alleen het oude eerste bericht te zien en nergens blijkt uit dat je (veel!) meer zou zien als je ingelogd bent. Nu vind ik het statisch aandoen, alsof er nooit wat gebeurt. Ik denk dat de voorpagina voor ongeregistreerden niet genoeg recht doet aan de rest van de site.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2005 01:26 #1123578 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic To paars or not to paars
Ik heb de kleuren even uit een screenshot gesampled... dit welles/nietes verhaal kom je anders niet uit ;)

RGB waardes van het kleurtje boven zijn 128/128/255, links 205/205/255. Striktgenomen dus geen paars! maar een vaal pastelblauw tintje, gemengd wit/blauw. Om paars te krijgen had er meer rood dan groen in moeten zitten (R groter dan G) en dat is niet het geval.

Echter op mijn scherm is het ook paars. Als ik de kleurtemperatuur op mijn monitor zo instel dat het niet meer paars lijkt, moet ik 'm zo hoog zetten dat al het "echte" (niet-pastel) blauw gewoon pijn doet aan je ogen. Overigens haalt de linker monitor het niet eens (ook 10.000K is nog paars), maar dat ligt aan het ding zelf ; Trinitron buizen met hoge kilometerstand "vergelen" op den duur wat.

Marcel
'87 744 Turbo, B200ET

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2005 12:51 #1123606 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Buitenkant van de site

Ik ben het wel met je eens. We hebben het afgelopen jaar vooral geconcentreerd op het overhevelen van oud naar nieuw, zijn ook iets meer naar binnen gericht geworden: je moet eerst aanloggen dan pas opent de site zich. Het wordt nu ook tijd de buitenkant eens op te poetsen.
Hoe zou die buitenkant er dan uit moeten zien? je noemt al een wervend verhaal en een verwijzing naar het forum, nog meer suggesties?
Johan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2005 13:31 #1123608 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic diesain

als we het dan toch over opmaak hebben:
ik vind wit en een beetje "koel"wel mooi.
volgens mij was dat ADC
maar government blog Taiwan vind ik ook leuk
blog.president.gov.tw/
www.acko.net/dump acko net
www.spreadfirefox.com/ spread firefox
ook heel aardig:
www.kerneltrap.org/
maar daar vind ik het lettertype niet zo
Als startscherm eerst een foto van een auto wellicht? en dan pas naar binnen
zoals acko net
Groeten,
+++t blijft behelpen+++

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC