server niet gevonden en performance probleem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik krijg ze trouwens alleen op de recente berichten-pagina lijkt het, op overige forumpagina's en startpagina en misschien wel overal? is het rechterblok geheel leeg en geeft dus ook niet de door mij w�©l aangevinkte onderdelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hej hej,
Is toch wel de bedoeling. Op aangeven van de forum gebruikers ben ik bezig de site eenvoudiger te maken en meer 'hetzelfde voor iedereen'. Ook moeten er duidelijk herkenbare 'hoeken' in de site komen, als je aan het forummen bent wil je andere dingen zien dan dat je een verhaal leest etc.
Keuzes in het profiel gaan dus steeds meer verdwijnen of veranderen van default uit naar default aan. Blokken rechts worden steeds meer context afhankelijk, bijv directe interactie in het forum.
Wat steeds overal blijft zijn de tabs in de kop en het menu links. In de kop is de insteek de inhoud van de informatie, waar gaat het over; in de linker kantlijn is het de functie van de informatie, wat doe ik er mee.
Info achter de koptabs begint nu vorm te krijgen (we moeten ieder document door!), als dat klaar is kunnen we links in de kantlijn verder sleutelen
Johan
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Is het straks ook mogelijk, dat de linker en rechter kolom niet mee scrollen met de middelste kolom? Of maar tot het einde van die buitenste kolommen?
Als er nu veel berichten staan en je wilt uit bijvoorbeeld de linker kolom iets aanklikken, moet je omhoog scrollen (of de "home" toets (PC) of de pijl naar schuin links boven (Mac) gebruiken.
groetjes
Mathy
Jan Huijsmans
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ben ik het helemaal mee eens. Om te zien welke berichten nieuw zijn, moet je eerst helemaal naar rechts scrollen. Dan naar onder, en als je de nieuwe berichten gevonden hebt, eerst weer naar links. En als de tekst dan te lang is voor op het beeldscherm, moet je dan weer langzaam naar rechts. En dat herhaalt zich voor iedere regel tekst.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hej Edo, afgezien van copyright problemen zijn ge-pdf-te folders ook erg groot, zeker als je ze in een beetje kwaliteit wilt aanbieden. Is op dit moment niet zo practisch. Bovendien zijn ze nog redelijk makkelijk te verzamelen
Johan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hej Mathy
Om de kolommen en inhoud apart te kunnen scrollen zijn er 2 mogelijkheden denk ik, de eerste is frames gebruiken en drupal ondersteunt dat niet, een fundamentele keuze in drupal's ontwerp, de tweede mogelijkheid is heel de inhoud in een scrollbare container te stoppen. Dat zou ik kunnen bekijken maar heeft lage prio op dit moment, ik wil eerst de structuur van de site eenvoudig en makkelijk bruikbaar maken. Wat jouw probleem ook voor een deel oplost is zo min mogelijk of zo klein mogelijke navigatie blokken, blokken die horen bij soorten inhoud helpen daar al mee
Johan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook dit kan maar daarvoor hebben we wat hogere theme ontwikkeling nodig, de theme moet dan zonder tabellen zijn opgebouwd, kan (zie de voorbeelden die we voorheen in de site hadden) maar is wat moeilijker dan de huidige theme.
Johan
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Admin schreef : ...navigatie blokken, blokken die horen bij soorten inhoud helpen daar al mee
Wat bedoel je precies met navigatieblokken?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Johan