Schuttentuning.nl

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2024 13:03 #1474900 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede vraag wat ik wil..
Goede vraag wat ik wil..
Eigenlijk zoek ik iemand die kan zeggen, we vervangen dit, dit en dat, want uit ervaring weet ik dat dat de beste setup is vwb vermogenstoename en betrouwbaarheid..
En het kost x bedrag..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2024 20:38 #1474901 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Staat motor
Wat is de huidige staat van je motor? Dus compressie, oliedruk en staat van de kleppen om maar wat te noemen. Beetje zonde om van alles te gaan vervangen wat niet perse nodig is of ergens geld in te pompen waar onderliggende problemen al zijn. Maar ook zonde om een goede kop te gaan liften.

Want met een nieuwe turbo en mogelijk een wat agressievere nokkenas dat je al kan krijgen wat je wilt.

Maar zou eens met Ben Flierman (TinusTuning) mailen met je vragen enzo.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2024 18:40 #1474902 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic tja
Sebastiaan Schutten werkt in Haaksbergen bij een kozijnenfirma en omschrijft zichzelf als hobbytuningfanaat. Op foto's is hij te zien als beroepszoener van vrouwen, er staan wat BMW's en crossmotoren op de foto's die ik zag.

Dus een hobbiist. geen beroepsman. nou zegt dat niets, maar wanneer je als particulier in zee gaat met zo iemand loop je zekere risico's.

Wij hebben uitstekende adressen, dus ik zou het risico niet willen lopen.

Dat geldt m.i. ook voor Tinustuning. Ik kan me vergissen in Ben Flierman, maar de 'verbeterde' onderdelen die hij levert lijken mij niet zo veel voor te stellen. Trouwens wat wil je aan een Volvo verbeteren. ;-)

En revisiebedrijven waar je alleen motorblokken kunt brengen lijken mij geen succes.

Misschien ben ik wat te kritisch, maar ik heb in de autobranche al genoeg meegemaakt.

Dat je een cylinderkop met een uitgestelde uitlaatklep laat reviseren is gewoon dom. vervang de uitlaatkleppen, contoleer de klepgeleiders en pers nieuwe zetels in'. Als alle maten kloppen hoef je maar weinig te vervangen. De inlaatkleppen zijn meestal nog maar half versleten. Op deze wijze heb ik een gereviseerde kop voor pak 'm beet € 240, Ik ben goede maatjes met de Nijmeegse Motoren Revisie, de baas denkt dan mee. Kop vlakken niet nodig, die schuurt hij op. Omdat ik LPG rij zet hij er CNG klepzetels in. Dat kost amper meer en aardgas is heter dan LPG, dus het slaat minder in. Montage en démontage in de voortuin, geen slagmoersleutel maar een verlenging van een meter op een wringijzer van de doppenset.
Omdat je nauwkeuriger gedoseerd kracht zet, het verlengsstuk veert iets mee, geen gebroken kopbouten. Tja, het leven kan zo simpel zijn

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2024 19:28 #1474903 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Staat motor
Auto rijdt op lpg, krijgt altijd op tijd diverse beurten. Kleppen zijn nog niet uitgesteld. ik denk eens in 30k km kleppen stellen. Verbruikt geen olie, geen idee van oliedruk. Compressie, tja ik denk ok, start altijd prima, is ook nog gewoon vlot met de huidige vorm van tuning. Kop liften is niet aan de orde lijkt mij.
Maar van mening dat het wel wat spannender kan, wellicht met nieuwe turbo en nokkenas.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2024 19:29 #1474904 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat zijn de uitstekende
Wat zijn de uitstekende adressen dan?

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-04-2024 11:12 #1474907 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic in ieder geval Timen Smit
Doet het in een garage in de tuin, is niet meer piep-jong, dus heeft erg veel ervaring.

Verder zijn Toncar en Nordicar ook op zeker goede adressen.

Maar geen van alle kunnen ze voor jou beslissen wat jij wilt en hoe lang je nog met de auto wil doen. Als de huidige koppakking er bijvoorbeeld nu al 4 ton op zit en je wilt de auto nog zeker 10 jaar rijden, dan is een nieuwe goede koppakking geheid geen overbodige luxe. Durf ik te wedden dat minimaal een van de kopbouten er al (weer) verroest uitkomt en heeft is uitstel nergens goed voor. En begin je met een nieuwe turbo en andere nokkenas aan een goed derde leven. Als je nog een jaartje of wat door wil blazen en je verliest geen koelvloeistof, dan is er geen rede om de kop te lichten. Als de turbo nog goed is, en het vermogen is wat je wil en alleen de intercooler is vies, dan maak je die schoon, dat kan je zelf doen langs de straat met een sopje. If it ain't broke: do not fix it. Als je echt lekker wil tunen, start dan met een goed uitgangspunt, alles dat maar een beetje rammelt of oud is eraf en nieuw erop.

Succes met je afwegingen, en het vinden van de juiste match

Groet reinier

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2024 07:13 #1474913 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Timen is mij welbekend, heeft
Timen is mij welbekend, heeft veel aan mijn 740 gedaan jaren geleden. Had niet de indruk dat hij goed in tuning was of is, maar daar kan ik mij in vergissen. Toncar lijkt me meer een restauratie bedrijf en Nordicar een gewone garage. Bij Nordicar sleutelde ik weleens aan mijn S80, ook alweer jaren geleden.
De 940 rijdt nu ongeveer 40-50k per jaar, maar dat zal drastisch minder worden, in de toekomst.
Vandaar dat ik wat heftigere tuning wel aandurf.

Ik zal Tinus eens een mail sturen om te kijken wat hij voor mij kan betekenen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2024 11:39 #1474915 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of zelf doen, je kan
Of zelf doen, je kan sleutelen begrijp ik.
Met wat eenvoudige aanpassingen heb je er zomaar 30 pk bij.
Overigens hecht ik meer waarde aan koppel dan aan pk's, maar ook dat kun je dan voorelkaar krijgen.

Voor jouw doelen is eigenlijk alle expertise hier op de site te vinden.

My 2 cents ;P

Chilm

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2024 11:51 #1474914 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Tuning No
Klopt, Ik ben er beter in om de motor weer in de originele staat terug te brengen.
Wanneer er meer vermogen uit moet komen dan een HPT mag leveren dan haak ik af. Teveel narigheid ondervonden met al die z.g. verbeteringen.
Spijt is wat ik vaak hoor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2024 18:25 #1474916 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic FHT
Ikzelf loop al een aantal jaren met mijn eigen 944 bij Bastian van FHT. Doet aan injectoren, turbo, versnellingsbakken allerlei werk en upgrades aan en om de motor incl uitlaten. Hem zou je ook om hulp kunnen vragen.

www.facebook.com/turbobyfht

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC