Andere nokkenas en injectoren Volvo 740
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2021 10:38 #1465832
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thanks!
Ah oké wist niet dat er al een v as in ligt dan is het inderdaad zonde..
Ja als er een turbo in komt, komt hij van een donorauto zijn genoeg jongens die ik ken met oude sloop volvo's, waar het blok uit moet.. Uit deze auto's neem ik dan ook alles mee.
Tygo
Ja als er een turbo in komt, komt hij van een donorauto zijn genoeg jongens die ik ken met oude sloop volvo's, waar het blok uit moet.. Uit deze auto's neem ik dan ook alles mee.
Tygo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2021 06:39 #1466156
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Niet elke B230E schijnt een V
Niet elke B230E schijnt een V nokkenas te hebben. Bij een origineel nederlands exemplaar is dat wel het meest waarschijnlijke, maar bij sommige markten zat er een A in. Controleren kan je het door de ontsteking los te schroeven en met een spiegeltje de merkletter achterop de nokkenas af te lezen.
Een K-jet is een heerlijke motor, die je alleen absoluut niet op LPG moet zetten. Een keer een backfire en de kans is aanwezig dat hij nooit meer goed loopt. De luchtweger van de K-jet kan absoluut niet tegen verbuiging!
Als je een turbo wilt, zou ik gewoon een andere auto kopen en deze heel laten. Ombouw is veel complexer dan met een B200F of B230F omdat je totale draadboom anders is.
Een K-jet is een heerlijke motor, die je alleen absoluut niet op LPG moet zetten. Een keer een backfire en de kans is aanwezig dat hij nooit meer goed loopt. De luchtweger van de K-jet kan absoluut niet tegen verbuiging!
Als je een turbo wilt, zou ik gewoon een andere auto kopen en deze heel laten. Ombouw is veel complexer dan met een B200F of B230F omdat je totale draadboom anders is.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2021 06:42 #1466157
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Overigens, Wessdan, wat zie
Overigens, Wessdan, wat zie je als voordeel van een A boven een V? Volgens mij is er geen (standaard) volvo-nok die meer vermogen levert dan de V. Die heeft de grootste lift en de grootste duratie. De A is een tammere nokenas, geeft waarschijnlijk wel een iets beter koppel onderin.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2021 08:01 #1466158
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reactie Willem
Hallo Willem,
Is het zo complex om een b230f in een 740 te krijgen? Ik heb vaak genoeg gehoord dat mensen dit swappen? De reden dat ik dit wil swappen is omdat mijn auto rood leer van binnen heeft
. Dat zie je niet meer zo vaak!
Is het zo complex om een b230f in een 740 te krijgen? Ik heb vaak genoeg gehoord dat mensen dit swappen? De reden dat ik dit wil swappen is omdat mijn auto rood leer van binnen heeft

- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2021 10:40 #1466162
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat laatste snap ik, ik ben
Dat laatste snap ik, ik ben eigenlijk een beetje jaloers op dat rode interieur...
Alles kan, de koetsen zijn gelijk, maar jij hebt rechtsvoor in de voetenruimte een ventilatierooster waar bij de F een bobbel voor de ECU zit, de hele draadboom loopt via andere routes en is veel uitgebreider.
En persoonlijk vind ik de turbo's overschat. Alleen als je er aan gaat tunen zijn ze echt sneller dan je huidige setup. Onderin blijf je een bak koppel missen. En betrouwbaarder of zuiniger worden ze nooit...
Alles kan, de koetsen zijn gelijk, maar jij hebt rechtsvoor in de voetenruimte een ventilatierooster waar bij de F een bobbel voor de ECU zit, de hele draadboom loopt via andere routes en is veel uitgebreider.
En persoonlijk vind ik de turbo's overschat. Alleen als je er aan gaat tunen zijn ze echt sneller dan je huidige setup. Onderin blijf je een bak koppel missen. En betrouwbaarder of zuiniger worden ze nooit...
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2021 18:45 #1466166
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Je kan ook een andere plek
Je kan ook een andere plek voor je ecu zoeken maar dan moet je kabelboom aanpassen.
Zou wel meteen lh2.4 nemen.
Koppel tot 2000 rpm misschien iets minden maar daarna juist meer koppel.
Non turbo zou ik met schakel leuk vinden maar met automaat altijd een turbo.
Kan ie lekker zonder terug te schakelen fatsoenlijk optrekken.
740 is wel wat minder zwaar.
Willem heeft wel gelijk in het werk.
Is wel een project.
Kan allemaal maar dan wel liefst met donorauto.
Is nl niet alleen motor.
Of een b21et erin, dan heb je nog je k jetronic.
B230e zijn er ook met a stok, dacht alleen de vroegere.
B23e van 1984 hebben allemaal a.
Zou wel meteen lh2.4 nemen.
Koppel tot 2000 rpm misschien iets minden maar daarna juist meer koppel.
Non turbo zou ik met schakel leuk vinden maar met automaat altijd een turbo.
Kan ie lekker zonder terug te schakelen fatsoenlijk optrekken.
740 is wel wat minder zwaar.
Willem heeft wel gelijk in het werk.
Is wel een project.
Kan allemaal maar dan wel liefst met donorauto.
Is nl niet alleen motor.
Of een b21et erin, dan heb je nog je k jetronic.
B230e zijn er ook met a stok, dacht alleen de vroegere.
B23e van 1984 hebben allemaal a.
Moderators: Jerry Stam