Andere nokkenas en injectoren Volvo 740

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2021 09:33 #1110521 door V700 register
Andere nokkenas en injectoren Volvo 740 is gemaakt door V700 register
Hallo allen,

Ik zit eraan te denken om bij mijn 740 2.3 GLE (non turbo dus) een andere nokkenas en injectoren te plaatsen. Ik lees overal dat de VX nokkenas 15-20% meer vermogen op zou moeten kunnen leveren, uiteraard hou ik in mijn hoofd om er een ander blok in te lepelen maar dat vind ik nu nog te vroeg. Ik kan tegen die tijd ook zo de injectoren en nokkenas van het oude blok in het turbo blok monteren..

Nu ben ik nog maar 19 en beginnend sleutelaar, klopt het echt dat dit meer vermogen oplevert en hoe zit het met de slijtage van de belaste delen? Het gaat om de VX nokkenas jullie weten vast wel welke bedoel..
En de 440cc injectoren van European Tuning komt tevens ook de nokkenas vandaan.

Is het een goede investering? Ook omdat er in de toekomst een turbo blok in moet komen want de 740 gaat echt niet weg want ben verliefd op het interieur en exterieur :).

Graag hoor ik hier jullie meningen over, brandt los!

Groeten Tygo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2021 09:45 #1465802 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Tinustuning
Neem eens contact op met TinusTuning. Kan je er alles over vertellen en ook wat er verder mogelijk is. Van speciale nokkenassen, tot kleppen met vergrote diameters en zelfs redblocks met een inhoud van 3L heeft die.

Kan alleen momenteel wel lang duren voordat je reactie hebt omdat die het heel druk heeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • R Newvolvo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2021 14:02 #1465807 door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Puik plan, injectoren is echter niet nodig
Tygo, tof plan met je 740. Injectoren wisselen zou ik absoluut niet aan denken. De VX3 kan je zonder problemen (wel natuurlijk kleppen stellen) monteren. De originele injectoren kunnen dat met gemak bijhouden (333 cc/min @3 bar). Pas als je een turbo hebt en die kietelt, kan je gaan denken aan andere injectoren; zelfs dan eigenlijk nog niet. De originele injectoren kunnen zo tot 200pk prima aan. En dat ga je niet halen met een FK/FT blok met boostcontroller, ook al beweert iedereen hier op het forum van wel ;). Een 13c produceert bij 1 bar zo veel hitte dat de 10pk toename per 0,1 bar niet meer opgaat. Geen lineaire curve dus. Pas wanneer je een grotere turbo gaat monteren (vanaf 16T) moet je gaan denken aan andere injectoren. Dat geld van de injectoren lekker investeren in je n/a blokje zuiver laten lopen! :) just my opinion!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2021 14:03 #1465808 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Voor het geld
wat je er aan wil besteden krijg je er nauwelijks vermogen voor terug. De huidige injectoren kunnen de VX3 van de B230FB (die jij bedoelt denk ik) standaard ook bijhouden.
En dan nog is het verschil qua rijden nog steeds geen groot verschil. Die vermogenstoename zit hem pas echt hoog in de toeren.

Ik zou lekker geld op zij leggen voor een goeie turbo ombouw :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-03-2021 16:33 #1465810 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic VX
Ik heb destijds in mijn 240 ook een VX-nokkenas geplaatst. De B230F trok iets verder door in toeren door de scherpere nokken, maar verder weinig winst mee te behalen.
Pas toen ik een turbo 940 met automaat ging rijden merkte ik de boooooost....vanaf 2000 rpm.
groet,
Pascal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2021 20:32 #1465812 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt allen!
Bedankt allemaal voor de duidelijke uitleg, ik ga het even allemaal uitzoeken heb momenteel ook een b230e dus heb sowieso al lekker veel vermogen naar mijn mening..
Ga denk ik inderdaad gewoon lekker geld op zij leggen voor een goede turbo ombouw in de toekomst!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2021 21:08 #1465816 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic T5?
;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • F Nieuwenhuizen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2021 21:13 #1465817 door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic T5
Maar dan in de koets waar die in hoort ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2021 09:00 #1465827 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic T5!
Haha, we zijn al bezig met een T5 in de 850 te lepelen ;-), we hebben een paarse 850, zie je nog maar amper en in vrijwel top conditie dus hierin moet dan maar een italiaanse t5 komen :). De 850 heeft ook nog is speciale oplage OZ velgen speciaal voor volvo. Hier ff een fotootje.


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2021 09:34 #1465828 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic In de b230e heb je al een v
In de b230e heb je al een v as liggen.
Denk niet dat de vx je veel op gaat leveren.
Een a zou misschien nog iets doen.
Injectoren wisselen heeft echt geen zin en veel te duur.
Je hebt een k jetronic, deze worden niet electronisch aangestuurd maar openen zich van ik meen 3 bar en spuiten continu in.
Als je k jetronic googled oid dan kan je genoeg hierover vinden.
Is mechanische injectie.
Is wel een fijne motor.
Turbo ombouw kan zeker maar vergeet niet dan ook elektronica, pomp etc allemaal om te bouwen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD