Volvo 760 R

• Adriaan Versluijs
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2020 15:13 #1463838 door Adriaan Versluijs
Beantwoord door Adriaan Versluijs in topic Kat
Hallo Henk, weer een flink eind de goede kant op. Wat een belevenis is dat, wanneer je na montage van een complete 3 inch de auto weer start. Totaal ander karakter, als het ware. Kun je al wat foto's van de uitlaat aan de onderkant van de auto laten zien? Ben gek op kunststukjes. En natuurlijk het 'Volvo onwaardige' Dodge sierstuk :-). Dus ook een 3 inch kat. Van welk merk? Dat vrijer ademen scheelt al met al wel een aantal pk's...
Ga zo door!

Adriaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2020 20:38 #1463839 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kat = dood
Auto is van 1983 en hoeft er geen kat op te hebben .
Zo af en toe blaast hij een kringetje uit de uitlaat !! bij stationair toerental.
Er zit onder de bestuurders stoel een MagnaFlow daarna vrije doorgang naar achteren .Morgen eens meten hoeveel Db. hij geeft bij 2500 tpm.

Wat wel grappig was is dat de org. Volvo V6 demper die voor de achteras zit zijn geluids"wol"aan het verliezen was door de hele buis zat die troep al los. .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2020 19:30 #1464109 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Remmen
De winter komt er aan .
Hebben we 3 maanden om te sparen voor echt goede remmen .
=========================================================
Kom maar op met jullie ideeën.
V70R remmen ? 302 mm ?
XC 90 remmen

• Adriaan Versluijs
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2020 20:35 #1464111 door Adriaan Versluijs
Beantwoord door Adriaan Versluijs in topic Veiligheid boven alles
Zie hierboven mijn eerdere opmerking over de V70R reminstallatie met 4-pots Brembo-klauwen en 330 mm Volvo remschijven op mijn 960. Voor een 300+ pk Volvo helemaal top. Veiligheid boven alles. Je wilt nooit meer anders. Oude reminstallatie had 302 mm schijven. Geen vergelijking...

Adriaan

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2020 00:45 #1464118 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Brembo en EBC
Hallo Henk

Ik heb er voor gegroefde Brembo's met EBC greenstuff op liggen en achter de standaard schijven en blokken. Wel de standaard maat schijven. Remt prima met een standaard B234F. Als ze aan vervanging toe zijn denk ik dat ik er rondom gegroefde schijven en greenstuff op laat zetten.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2020 17:13 #1464151 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gaatjes
Rondom hebben we gaatjesschijven287 mm dat remt al beter dan de standaard 287mm . Die krijgt Slurpje straks als Zoeperd voor groot gaat . Nu heeft de 760R 17"velgen (Polaris) past daar ook de 330 mm in ?

• Adriaan Versluijs
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2020 17:44 #1464153 door Adriaan Versluijs
Beantwoord door Adriaan Versluijs in topic Gaat lukken
”(Polaris) past daar ook de 330 mm in ?“

Hou me ten goede, Henk, maar volgens mij geen probleem. Als ik zie hoeveel ruimte ik overhoud met 18 inch velgen, gaat dat lukken. Mijn Zweedse motorenbouwer adviseerde me V70R / S60R-remmen op de 960 te monteren vanwege de spectaculaire toename aan remkracht. Advies op basis van Zweedse ervaring. Maar of je het nodig vindt, hangt af van jouw behoefte om te investeren in het beste dat Volvo te bieden heeft. En het doen van consessies. Het blijft een persoonlijke keuze. Minder is onder de streep vaak ruim voldoende. Bijkomende factor In mijn geval: het oog wil ook wat...

Adriaan

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2020 11:55 #1464308 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Keuze is reuze
Qua opties is er best nogal wat keuze en elke set zorgt natuurlijk weer voor een ander totaal bedrag qua investering.
www.retroturbo.com/?product_cat=700braking

De een is ook wat gemakkelijker op de sloop te vinden dan de ander. Qua gebruikerservaring heb ik nog weinig geleden over de XC90, maar ik denk dat die vooral wordt gekozen gezien ze weer iets groter zijn dan de S60R en mogelijk wat beter tweedehands te vinden.
Complete set van één type auto zorgt misschien voor een wat betere verhouding tussen voor en achter.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2021 19:06 #1465679 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voorjaar
Hallo het wordt voorjaar en wat doe je dan ? Dan ga je dingen bestellen en maken

De BC coilovers zijn binnen gekomen en ook de schattige "booskijkers" voor de USA Koplampen !!!!! En (bijna) alle spullen om de BMW GS6-53DZ bak achter de B5234T3 te "plakken"

Op de huis tuin en keuken 3d printer een meterhouderset geprint voor de midden ventilatie roosters.Nog wat netter in de hoeken en dan is hij af. De meters zijn een voorbeeld.Kan van alles worden .

Nog zat te doen dus.

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-02-2021 19:24 #1465680 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Nice!
Ziet er strak uit, Henk.
Ik ben benieuwd naar het totale plaatje als alles af is: zowel de looks als hoe het rijdt met die 5-cilinder.
Keep up the good work!
groet,
Pascal

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC