Toe aan een nieuwe turbo - wie kan helpen?
- BART Bleyen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2020 09:12 #1462312
door BART Bleyen (GAST)
Beantwoord door BART Bleyen (GAST) in topic Het wiel aan de
Het wiel aan de ‘compressorzijde’ van de turbo wordt bij mijn weten toch ook ‘compressorwiel’ genoemd.
Dus ik denk dat scaniar164 bedoelt een 15G turbo maar met een verbeterd compressorwiel?
Dus ik denk dat scaniar164 bedoelt een 15G turbo maar met een verbeterd compressorwiel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2020 10:21 #1462314
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Wellicht
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieWellicht iets als dit
Chris is wel echt een kenner
Chris is wel echt een kenner
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2020 22:17 #1462328
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deze:
Deze:
www.brickspeed.net/node/15
En/of deze:
shopping.kinugawaturbo.com/compressorupg...d04h-13cto16t-1.aspx
Nog leuk ook dat zelf doen joh...
www.brickspeed.net/node/15
En/of deze:
shopping.kinugawaturbo.com/compressorupg...d04h-13cto16t-1.aspx
Nog leuk ook dat zelf doen joh...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
13-08-2020 18:11 #1462308
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic ?
"Gewoon" ..een van de meest onzinnig gebruikte woorden.
da's toch juist niet gewoon op deze auto's ?
Heet dat een compressorwieltje trouwens ? ik denk dan eerder aan een compressor dan aan een turbo. Trouwens zijn er wel eens experimenten gedaan met compressors?
Ik lees alleen maar turbo upgrades ( al dan niet gewoon) maar geen toepassingen van compressors.
Iemand ?
da's toch juist niet gewoon op deze auto's ?
Heet dat een compressorwieltje trouwens ? ik denk dan eerder aan een compressor dan aan een turbo. Trouwens zijn er wel eens experimenten gedaan met compressors?
Ik lees alleen maar turbo upgrades ( al dan niet gewoon) maar geen toepassingen van compressors.
Iemand ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2020 00:27 #1462360
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon
gewoon ja omdat het kan!!!
Heb zelfs een 20t gemonteerd op een volvo.
Met de juiste software kan het allemaal tegenwoordig.. .
Mvg chris
Heb zelfs een 20t gemonteerd op een volvo.
Met de juiste software kan het allemaal tegenwoordig.. .
Mvg chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 20
14-08-2020 12:05 #1462364
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Vakman
Uit eigen ervaring: zeer betrouwbaar, vakkundig en bovendien heel klantvriendelijk turbo-adres:
TURBO ETTEindhoven. Ook voor aanpassingen en revisie van standaard turbo’s.
info@etteindhoven.nl
Adriaan
TURBO ETTEindhoven. Ook voor aanpassingen en revisie van standaard turbo’s.
info@etteindhoven.nl
Adriaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 20
14-08-2020 12:30 #1462363
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Open deur...
Ben het helemaal met Willem eens. Meer vermogen uit een redblock persen door montage van een grotere turbo met aangepaste software is één ding. Er is inderdaad weinig voor nodig om boven de 200+ pk uit te komen. De boel heel én betrouwbaar houden iets heel anders. Zowel thermisch als mechanisch zitten daar meer haken en ogen aan. Chris, jij hebt zelfs een 20t gemonteerd op een redblock, laat je weten. Ik ben benieuwd naar de rest van het verhaal. Bijvoorbeeld: hoe jong/oud en in welke conditie was het betreffende blok? Wat heb je naast turbo en software nog meer moeten aanpassen? Hoeveel vermogen en koppel kreeg de aandrijflijn te verduren. Met een 19T en 3inch uitlaatsysteem kwam ik met aangepaste software en greentops al uit op 280 pk (B204FT). En tegen welke items liep je verder aan qua injectoren, koprestricties etc. Welke bak hing er achter, wat heb je moeten aanpassen aan de koppeling etc etc. Ik wil maar zeggen: met investeren in alleen een grotere turbo en wat software is de kous nog lang niet af....
Adriaan
Adriaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2020 19:45 #1462372
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 20t
De 20t heb ik niet op een redblock gemonteerd maar op een 850 t5.
Dat gaat goed met schutten software op maat.
Op de b230 moet het ook gewoon kunnen met 968 injectoren en 3 inch downpipe en betere intercooler.
Wel schuin turbine huis gebruiken dan.
Met een 531 kop en een ipd nokkenas en een 3inch lmm moet het lukken.
Wel voor de injectoren wat weerstanden weghalen ivm hoog/laag ohmige injectoren .
Bij de 5 cilinders gaat het allemaal een stuk makkelijker.
Ik ken er 2 persoonlijk die 500+ pk rijden.
S60 t5 en een s70t5.
Schutten gekieteld met een garrett gtx serie turbo.
Durf zeker te zeggen dat schutten ook de 940 voor elkaar krijgt.
Hij heeft al vaker gedaan maar weet niet waar uit kwam.
Mvg chris
Dat gaat goed met schutten software op maat.
Op de b230 moet het ook gewoon kunnen met 968 injectoren en 3 inch downpipe en betere intercooler.
Wel schuin turbine huis gebruiken dan.
Met een 531 kop en een ipd nokkenas en een 3inch lmm moet het lukken.
Wel voor de injectoren wat weerstanden weghalen ivm hoog/laag ohmige injectoren .
Bij de 5 cilinders gaat het allemaal een stuk makkelijker.
Ik ken er 2 persoonlijk die 500+ pk rijden.
S60 t5 en een s70t5.
Schutten gekieteld met een garrett gtx serie turbo.
Durf zeker te zeggen dat schutten ook de 940 voor elkaar krijgt.
Hij heeft al vaker gedaan maar weet niet waar uit kwam.
Mvg chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2020 19:48 #1462373
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bak
sowieso met een m90 bak lukt het ook.
Dan monteer ik een 850 diesel koppeling set die ik bij kawe 150 % laat verzwaren (dubbel diafragma)
Zelf mee gereden bij mijn ooit gereden b230fk 16t op 1.2 bar...
Trok door standaard koppeling heen ,daarna nie meer
Dan monteer ik een 850 diesel koppeling set die ik bij kawe 150 % laat verzwaren (dubbel diafragma)
Zelf mee gereden bij mijn ooit gereden b230fk 16t op 1.2 bar...
Trok door standaard koppeling heen ,daarna nie meer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam