B230FT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2019 10:54 #1456988
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan ik alvast mee verder, maar...
Super, al veel geleerd uit jullie commentaren. Heeft iemand een idee waar ik met de 780 terecht kan om de genoemde ingrepen eventueel te laten uitvoeren? Ik vermoed dat er geen Turbo+ kit opzit, het betreft een Canadese wagen en mijn indruk is dat ie momenteel zo'n 120pk heeft... erg lui dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2019 10:55 #1456989
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Budget
Heb er wel wat voor over, max 1500€
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 32
08-10-2019 11:58 #1456993
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Simpel gezegd; wordt lid, en
Simpel gezegd; wordt lid, en ga ermee naar een sleuteldag.
Het kost je eenmalig €70,- voor een jaar (daarna 55) om lid te worden, maar op een sleuteldag verzameld zo'n enorme bult kennis zich op 1 plek....
Ik vermoed dat er ergens een "klein dingetje" is, wat snel en goedkoop gerepareerd kan worden. Een mbc plaatsen zal daar ook geen probleem zijn... Al met al houd je dan waarschijnlijk veel geld in de knip....
Het kost je eenmalig €70,- voor een jaar (daarna 55) om lid te worden, maar op een sleuteldag verzameld zo'n enorme bult kennis zich op 1 plek....
Ik vermoed dat er ergens een "klein dingetje" is, wat snel en goedkoop gerepareerd kan worden. Een mbc plaatsen zal daar ook geen probleem zijn... Al met al houd je dan waarschijnlijk veel geld in de knip....
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2019 12:05 #1456995
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Elke goede garage of
Elke goede garage of enthousiaste zelfsleutelaar kan een stage 0 uitvoeren: dat is namelijk alleen zorgen dat het onderhoudsniveau goed is. Moet je eigenlijk altijd doen als je wilt gaan tunen, dan heb je een gezonde basis.
Wil je verder opvoeren, dan zijn de meeste volvo klassiekerspecialisten prima in staat om een MBC zorgvuldig aan te sluiten. Wil je echt ver gaan, dan kom je bij specialisten uit, maar dan moet je ook weten wat je precies wilt. Afhankelijk van waar je woont kunnen we hier wel wat adressen in de omtrek noemen.
En... wil je veel zelf doen en zelf leren, dan kan je het beste lid van de vereniging worden en naar sleuteldagen komen!
Wil je verder opvoeren, dan zijn de meeste volvo klassiekerspecialisten prima in staat om een MBC zorgvuldig aan te sluiten. Wil je echt ver gaan, dan kom je bij specialisten uit, maar dan moet je ook weten wat je precies wilt. Afhankelijk van waar je woont kunnen we hier wel wat adressen in de omtrek noemen.
En... wil je veel zelf doen en zelf leren, dan kan je het beste lid van de vereniging worden en naar sleuteldagen komen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
08-10-2019 19:04 #1457008
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic FT
is high pressure turbo.
Misschien is er iets mis met de turbo ? As je schat dat ie niet verder dan 120 pk komt.
Stage 0 is inderdaad de weg om te bewandelen. Want 120 pk kan nooit goed zijn. Dan is er al iets loos. Als je dat op kan lossen met een stage 0 exercitie heb je die 30-40 pk al weer terug.
Alles wat nu niet goed is eerst oplossen en dan pas tunen indien nog wenselijk.
Misschien is er iets mis met de turbo ? As je schat dat ie niet verder dan 120 pk komt.
Stage 0 is inderdaad de weg om te bewandelen. Want 120 pk kan nooit goed zijn. Dan is er al iets loos. Als je dat op kan lossen met een stage 0 exercitie heb je die 30-40 pk al weer terug.
Alles wat nu niet goed is eerst oplossen en dan pas tunen indien nog wenselijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2019 12:27 #1457022
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Limburg
Bedankt, die sleuteldagen lijken me idd interessant. Ik woon in (Belgisch) Limburg, bij Sittard, als er in die buurt specialisten zitten dan hoor ik het graag!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
09-10-2019 12:48 #1457024
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic BTI
Dan is BTI vlakbij (Swalmen) voor jou en die jongens zijn toch wel heel bedreven in de tuning van onze bakstenen.
bijlsmatechnicalinnovations.nl/
Het was zo dat het relatief lang kan duren voordat je reactie heb via de mail van hun. Je kan BlaBla/wessem360 hier op het forum ook even een pb’tje sturen dat zijn namelijk de jongens van BTI.
Het was zo dat het relatief lang kan duren voordat je reactie heb via de mail van hun. Je kan BlaBla/wessem360 hier op het forum ook even een pb’tje sturen dat zijn namelijk de jongens van BTI.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2019 18:11 #1457026
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou met een externe
Ik zou met een externe drukmeter eerst eens kijken hoeveel druk die turbo geeft. Met wat je beschrijft lijkt het erop dat hij niet blaast...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2019 18:26 #1457028
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok, ik ga hiermee aan de slag
Ok, ik ga hiermee aan de slag. Bedankt voor jullie snelle reacties en ik laat nog weten wat het verdict is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Quak
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2019 21:54 #1457030
door Eric Quak
Beantwoord door Eric Quak in topic Stangetje van de wastegaste?
Er zit een stangetje naar de wastegate van de turbo. Als het stangetje los hangt doet de turbo niets meer. Stangetje blijft normaal gesproken vastzitten door een splitpennetje. Maar die rotten op enig moment door en zorgt dat het stangetje los gaat en de turbodruk wegvalt. Heb ik met 2 auto’s gehad. Als dit het is heb je binnen 5 minuten met een nieuw pennetje weer turbodruk en daarmee dus powerrr. Succes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam