Bump stops i.c.m. verlaging
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2019 16:39 #1454248
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor zover ik kan zien of
Voor zover ik kan zien of horen loopt er helemaal niets aan.
Wel heb ik gezien dat de bump stops voor aan beide zijden toe zijn aan vervanging. Bij een verlaagde auto hebben ze waarschijnlijk ook meer te lijden.
Ga ik binnen kort alles nog een keer uit elkaar halen.
Ach, ik weet nu hoe het moet en alles is lekker gangbaar.
Wel heb ik gezien dat de bump stops voor aan beide zijden toe zijn aan vervanging. Bij een verlaagde auto hebben ze waarschijnlijk ook meer te lijden.
Ga ik binnen kort alles nog een keer uit elkaar halen.
Ach, ik weet nu hoe het moet en alles is lekker gangbaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2019 23:56 #1454254
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic leuke
leuke bezigheidstherapie Martijn .
Gooi er nieuwe is en kijk hoe het zich ontwikkeld.
Bump stops die er al tig km onder zitten geven denk ik geen betrouwbare baseline voor het effect van verlaging.
Zit je te kijken naar versleten exemplaren als gevolg van het aantal km's ? Of als gevolg van de verlaging ? ....
Gooi er nieuwe is en kijk hoe het zich ontwikkeld.
Bump stops die er al tig km onder zitten geven denk ik geen betrouwbare baseline voor het effect van verlaging.
Zit je te kijken naar versleten exemplaren als gevolg van het aantal km's ? Of als gevolg van de verlaging ? ....
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2019 08:15 #1454257
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Aan de andere kant: wie heeft
Aan de andere kant: wie heeft er versleten bumpstops onder een auto met zes, zeven ton op de teller? Ik niet... Normaal gesproken zitten die dingen er vrijwel voor nop onder.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2019 22:45 #1454271
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Met andere
woorden.
Als ze versleten zijn komt het door de verlaging.
Als ze versleten zijn komt het door de verlaging.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2019 19:15 #1454578
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inmiddels is de auto weer
Inmiddels is de auto weer voorzien van de originele veren en van nieuwe bump stops.
De auto staat voor weer een stuk hoger en reageert veel comfortabeler op stoterig wegdek. Waarschijnlijk omdat de bump stops niet meer aangesproken worden tijdens inveren. Het aanspreken van de bump stops zal tot een plotselinge en aanzienlijke verhoging van de veerstijfheid van de ophanging leiden wat stoterig veergedrag tot gevolg heeft.
Ook maakt de auto tijdens inveren geen geluid meer. Dus weer helemaal tevreden en op naar het volgende....
De auto staat voor weer een stuk hoger en reageert veel comfortabeler op stoterig wegdek. Waarschijnlijk omdat de bump stops niet meer aangesproken worden tijdens inveren. Het aanspreken van de bump stops zal tot een plotselinge en aanzienlijke verhoging van de veerstijfheid van de ophanging leiden wat stoterig veergedrag tot gevolg heeft.
Ook maakt de auto tijdens inveren geen geluid meer. Dus weer helemaal tevreden en op naar het volgende....

Moderators: Jerry Stam