Van m46 naar m47 met 250+ pk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2018 14:46 #1447509
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee de koppeling is het niet.
Nee de koppeling is het niet.. er ligt ook een zwaardere (race) koppeling in,
In koude toestand ook geen problemen pas na een rit van ongeveer 20 min.. olie op de bak is ook schoon,stinkt niet en geen gruis
In koude toestand ook geen problemen pas na een rit van ongeveer 20 min.. olie op de bak is ook schoon,stinkt niet en geen gruis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2018 15:58 #1447512
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
In een overdrive zit ook een koppeling Willem.
Die bestaat uit segmenten met voering er op die bij bekrachtiging aangrijpen.
Gewoon in de olie, een natte koppeling dus net als vroeger bij de brommertjes.
Groeten,
Ton.
Die bestaat uit segmenten met voering er op die bij bekrachtiging aangrijpen.
Gewoon in de olie, een natte koppeling dus net als vroeger bij de brommertjes.
Groeten,
Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 32
19-07-2018 16:29 #1447514
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Correct Ton!
Correct Ton!
Er zitten zelfs eigenlijk 3 koppelingen in de overdrive. (1tje heeft een dubbele werking)
Wat nog wel eens fout gaat is dat er verkeerde olie in gekieperd wordt.
De overdrive kan door zijn natte koppeling erg slecht tegen olie met frictie-verlagende additieven....
Er zitten zelfs eigenlijk 3 koppelingen in de overdrive. (1tje heeft een dubbele werking)
Wat nog wel eens fout gaat is dat er verkeerde olie in gekieperd wordt.
De overdrive kan door zijn natte koppeling erg slecht tegen olie met frictie-verlagende additieven....
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2018 18:28 #1447517
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja,
Dat van die additieven, dat zal best kloppen, maar in de tijd dat ik Engels reed bestonden die frictie verlagende additieven niet of men maakte zich er niet druk om.
De overdrive werkte op de olie die men in de versnellingsbak mikte, of het nou cardanolie, motorolie of ATF was al naar gelang fabrieksvoorschrift van Triumph of Rover ofzo.
Als het filter schoon was werkte de overdrive.
Als ik de aanhef van het topic lees, 250+ pk, denk ik dat topicstarter zijn problemen meer in zijn zucht naar steeds meer power moet zoeken.
Een overdrive is bedoeld om een rustiger loop te geven ten opzichte van een standaard uitvoering en daarmee ook wat brandstofbesparing.
En dat past niet helemaal bij 250+ pk denk ik.
Groeten,
De overdrive werkte op de olie die men in de versnellingsbak mikte, of het nou cardanolie, motorolie of ATF was al naar gelang fabrieksvoorschrift van Triumph of Rover ofzo.
Als het filter schoon was werkte de overdrive.
Als ik de aanhef van het topic lees, 250+ pk, denk ik dat topicstarter zijn problemen meer in zijn zucht naar steeds meer power moet zoeken.
Een overdrive is bedoeld om een rustiger loop te geven ten opzichte van een standaard uitvoering en daarmee ook wat brandstofbesparing.
En dat past niet helemaal bij 250+ pk denk ik.
Groeten,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2018 23:13 #1447529
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Bekend
Ooit heb ik ook een diesel gezien met een M46 die niet achteruit wilde. De bak heb ik later open geschroefd. Aan de achteruit versnelling zelf mankeerde niks, de od was intern versleten (mogelijk eens geactiveerd in z'n achteruit) en slipte zodra je achteruit wilde rijden.
Een andere od unit of een andere M46 lijkt mij de beste optie voor de Topicstarter.
Groeten,
Gerben
Een andere od unit of een andere M46 lijkt mij de beste optie voor de Topicstarter.
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
20-07-2018 01:00 #1447548
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic VKB
Hallo Volvisti
Een paar jaar geleden stond er vaker een overdrive-specialist op de Volvo Klassieker Beurs. Misschien is die nog actief?
groetjes
Mathy
Een paar jaar geleden stond er vaker een overdrive-specialist op de Volvo Klassieker Beurs. Misschien is die nog actief?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2018 07:46 #1447556
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat was deze: http:/
Dat was deze:
frankefort.nl/overdrive/
Ik ben bang dat die niet meer actief is.
Ik ben bang dat die niet meer actief is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2018 11:29 #1447601
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is het nog een gietijzeren
Is het nog een gietijzeren M46? Dan heeft ie waarschijnlijk de J type overdrive. Die is zwakker dan de P type overdrive unit. Een late aluminium M46 met P overdrive zal prima heel blijven. Wat zijn de specs van de motor. Welke turbo en hoeveel boost? Je kunt ook prima de M47 proberen. Het is altijd de 3e versnelling die zal breken met teveel koppel. Dus 4e versnelling kun je prima gebruiken om lekker door te blazen.
En anders. Pak een AW71L automaat en pas de accumulators aan. Zal niet stuk gaan. Is denk ik het beste alternatief voor een M90.
En anders. Pak een AW71L automaat en pas de accumulators aan. Zal niet stuk gaan. Is denk ik het beste alternatief voor een M90.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam