bulletproof 2.3, welke versies?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2018 20:17 #1445988 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diesel zou ook super zijn
Diesel zou ook super zijn maar lijkt me nog wel wat lastiger met al die elektronica
Van de D5 of tdi

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2018 01:32 #1446040 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Adriaan
Hallo Adriaan

Je zei: "Rammelende M90 is inherent aan de constructie en niets bijzonders. Mijn type L2 is in Zweden aangepast door een specialist om probleemloos 500+ Nm door te geven. ... maar de M90 was vóór modificatie luidruchtiger. Hooguit in z'n vrij merk ik daar nu nauwelijks iets van, anders dan absoluut fijner schakelend en voor mijn blok betere verhoudingen dan een M47 (o.a langere 1e en 5e versn)."

Kun je meer zeggen over die modificatie aan de M90?
En wat levert het op, behalve dat ie sterker wordt?
Dat "fijner schakelen" is dat fijner dan vóór de modificatie of fijner dan de M47?

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
20-05-2018 21:45 #1446044 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Hallo Mathy, ‘fijner dan’
Hallo Mathy, ‘fijner dan’ slaat vooral op de standaard M46 + overdrive aan de B204FT. Die bak was niet bestand tegen het vermogen van mijn B234FT en werd opvallend luidruchtig. Een goede M90 type 2 schakelt beslist prettiger en strakker dan een M46 of 47. Volvo koos trouwens niet zonder reden de M46+O voor turbomotoren en niet de M47.
Wat er precies allemaal is aangepast aan mijn M90 type 2 weet ik niet. In elk geval de bekende synchromesh-kwaal. Overigens had mijn exemplaar nog slechts 15.000 km gedraaid, dus zgan. Wanneer er normaal - dus niet wild en snel - met de bak wordt geschakeld, blijft alles doorgaans heel, ook bij veel hogere koppels dan standaard turbo-redblocks leveren. Op toeren de koppeling laten ‘happen’ met ruim 500 Nm in combinatie met bredere banden dan bv 235 of slicks lijkt me ‘killing’ voor alle Volvo-bakken, ook voor een M90.

Adriaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2018 11:01 #1446105 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Lijkt me leuk om ooit eens
Lijkt me leuk om ooit eens met een M90 te rijden zonder de synchromesh kwaal. Tot nu toe had elk exemplaar dat ik geprobeerd heb daar last van, tegen 0% van de M46 en M47 bakken... Van beter schakelen dan die M46/47 heb ik dan ook nooit iets gemerkt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD