Adapters big brakes volvo v90/960

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2018 14:07 #1445495 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Remblokken maakt zeker een
Remblokken maakt zeker een verschil.
Tot nu toe de beste ervaring met textar (even niet de Hi performance blokken meegeteld maar normale blokken).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2018 08:44 #1445516 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je op droog wegdek bij
Als je op droog wegdek bij een noodstop het abs niet voelt aanslaan, EN de wielen niet blokkeren, dan is het hoog tijd voor onderhoud aan je remsysteem. Dat hoort elke 7- en 9-serie te kunnen doen.
@Wessdan: niet alleen de turbo's maar ook de 760's hadden vanaf het begin 287 remmen. De 262 is de maat die onder de vroegste 740's zat, die op 14 inch wielen zijn afgeleverd. Inderdaad: dat is wat onderbemeten. Na 1987 is dat dan ook niet meer geleverd. 280 is de maat voor de ABS remmen.
De beste remblokken voor straatgebruik zijn gewoon de originele, die zijn vrij zacht en passen goed bij de originele schijven.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2018 12:55 #1445521 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Origineel vind ik ook ok maar
Origineel vind ik ook ok maar om nu een stelling neer te zetten dat de originele blokken het beste zijn....
Meningen verschillen en ik Denk dat wij allen niet de testapparatuur hebben om en stelling hierover neer te kunnen zetten.
Op onze vorige 940 heb ik originele blokken vervangen door textar (op originele schijf die er op zat).
Was meteen verkocht, veel meer bite vonden we.
Moet wel even vermelden dat ik origineel zeker ook aan kan raden, vind het gewoon goed, kan je mijns inziens niet de mist mee in gaan.

Frederik,
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Ik heb er een keer mee gereden (302) en vond het wel een verbetering.
Sportauto met een gewicht van 1200kg hebben niet zomaar ook grote schijven...
Daarna kan je nog een stap verder gaan dmv andere klauwen ipv standaard 850/v70 maar lijkt mij overbodig.
Ivm tijdgebrek deze conversie nog niet gedaan.
Momenteel met brembo max 280 schijven (van 960-2/850/v70) met textar blokken een heerlijke combi.
Mn vrouw heeft origineel onder haar 940 maar zelfs zij merkt het verschil.
Die brembo's slijten wel wat harder maar worden ook goed gebruikt, zeker met automaat.

Grtz

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2018 14:57 #1445525 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Textar lijkt gewoon een
Textar lijkt gewoon een leverancier van aftermarket originele blokken, eentje die goede moderne materialen toepast. Niet van speciale race-toepassingen.
Wat je zelf al aangeeft: daarmee slijten je schijven sneller. Dat betekent dat de blokken harder zijn, en er dus eigenlijk ook hardere schijven bij horen. Let in elk geval op de dikte je schijven: met te harde blokken kunnen die eerder versleten zijn dan je remblokken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2018 23:08 #1445536 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oei, ik heb hier precies het
Oei, ik heb hier precies het topic wat gekaapt met mijn vraag, dat was niet de bedoeling. Een echte noodstop heb ik nog niet geprobeerd, maar het valt me gewoon op dat ik bij mijn 960 het rempedaal wat dieper moet induwen als wat nodig is bij de Skoda van vriendinlief (maar die auto is natuurlijk 23 jaar jonger) de auto is vorige week zonder problemen door de keuring gekomen, dus de remmen zijn alleszins ook goedgekeurd. Enige opmerking was dat er speling zat op de rubbers van de draagarmen.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2018 10:31 #1445544 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Proberen
De brackets (die wat lastiger te vinden zijn) liggen hier ook al klaar.

Gewoon om het te proberen en ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij mijn beperkte gebruik van de 940's zitten de remklauwen regelmatig vast ondanks het vet van Timen.
Dat schijnt bij de 302 brackets wat minder een probleem te zijn

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2018 21:05 #1445560 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Jerry,
Jerry,

Dat van dat vastzitten probleem wist ik niet, wel handig dus.
Brackets zijn toch gewoon her en der te koop.
Er zijn 2 varianten geloof ik.
Ene Is zwart en andere in andere kleur.
Meen dat zwart de duurdere Is.

Grtz

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2018 21:21 #1446143 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan zou ik beginnen met goed
Dan zou ik beginnen met goed ontluchten en verversen. En anders dikke pech en is het de rembekrachtiger.

Als je een 940 hebt met de enkele dikke klauwen, dan zit je in de buurt van de v70n remmen. Nog niet helemaal maar wel enigzins.

Ik upgrade dan ook iedere 740 naar de 940 grote klauwen, verschil van dag en nacht. Vooral om dat de 2 enkele zuiger onder elkaar nooit tegelijk de remblok op de schijf duwen.

Wat nog het meest enge vind, een nieuwere type volvo dan een v70n remt beroerder. Echt waanzinnig.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC