Adapters big brakes volvo v90/960

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2018 15:36 #1107771 door V700 register
Adapters big brakes volvo v90/960 is gemaakt door V700 register
Ik ben delen aan het verzamelen om de remkracht van mijn v90 te vergroten.
Al veel info gevonden op het forum, ga dus voor v70 remschijven voor, 302mm
Heb de meeste spullen al , maar ben nog op zoek naar de 6,3mm "opvulringen" en eventule langere bouten

Contact gezocht met enkele leden hier, maar tot nu toe geen succes.

Ook de vraag of deze setup ook te doen is met 16 inch chromedera velgen?

Reden voor de upgrade is dat ik twee maal in het jaar met het gezin op vakantie ga, en dan op de autobahn het idee
krijg, bij een goede remactie tegen de grenzen van de originele remkracht aan te lopen.
Nee, ik ben niet aan het blazen met de volvo, maar met een compleet volle kofferbak, drie kinderen en partner en een volle tank
benzine moet er toch heel wat massa tot stoppen worden gebracht.

Ik hoor graag van jullie!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2018 15:43 #1445409 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Het is natuurlijk erg
Het is natuurlijk erg persoonlijk wat je veel of weinig remkracht vindt. Dus daar heb ik geen oordeel over. Een V70N zoals ik heb, remt in ieder geval uitstekend.

Ben wel benieuwd of je al hebt gekeken welke remblokken je hebt? Daar zit ook aardig wat verschil tussen. Ik vond dat mijn V90 uitstekend remde.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2018 15:49 #1445410 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Remkracht
Rij ook een saab 9-3 cabrio, deze remt een stuk beter, misschien niet geheel een eerlijke vergelijking, maar normaal gezien remt de volvo goed, enkel als je de auto volbepakt gaat gebruiken, mis ik net dat extra.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2018 16:14 #1445411 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zit je tegen de grenzen van
Zit je tegen de grenzen van wat de remmen kunnen? Zo ja, dan ben ik benieuwd wat voor banden je hebt: in mijn ervaring zijn die de beperkende factor. Ook wanneer je banden met uitstekende grip hebt overigens (ik zoek ze er zelf ook op uit).
Het enige wat je bereikt met een remmen upgrade, is dat je meer reserve tegen fading inbouwt: het verschijnsel dat je remkracht afneemt als de remolie te heet wordt. En dat krijg je alleen als je heel regelmatig heel sterk afremt, dus niet met normaal straatgebruik maar wel met circuitgebruik, of extreem rijgedrag. Of als je veel te lang je remolie niet hebt ververst...

Een volbeladen V90 mag maximaal zo'n 2100 kg wegen, daar zijn de standaard remmen volledig op berekend.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2018 16:18 #1445412 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Inderdaad geen eerlijke
Inderdaad geen eerlijke vergelijking: de 9-3 cabrio mag zo'n 300 kg minder wegen, en dat voel je dus als je in de ankers gaat. Bovendien denk ik zomaar, dat je die 9-3 niet met dezelfde volle bepakking rijdt, en het vergelijk dus eerder met 1600 tegen 2100 kg gaat...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2018 22:42 #1445417 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reden
Mijn ervaring met upgrade van remmen, komt ook uit de tijd dat ik nog een gti g60 reed, en daar heb ik veel plezier en gemak van gehad na een upgrade.Fading is 1 ding, maar ze zorgen er ook echt voor dat je erder stil staat.

Gaarn zou ik dus willen weten of er iemand de 6,3mm adapter ringen kan leveren.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2018 00:50 #1445419 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Heb je die ringen met een s
Heb je die ringen met een s/v90 wel nodig?
Ik heb de ringen er reeds tussen maar nog niet de klauw, heb nu de 280 remschijf van de s/v90 en 850/v70 brembo max erop.
Volgens mij heb je die ringen helemaal niet nodig, alleen de grotere bracket en klauw van een 850/v70

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2018 23:33 #1445444 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nogmaals: mijn idee is dat
Nogmaals: mijn idee is dat een auto waarmee je met goede kwaliteit banden het ABS aan de slag kunt krijgen op droog wegdek, of blokkerende wielen zonder werkend abs, meer remkracht heeft dan de banden kunnen overbrengen. In dat geval is een upgrade dus zinloos als het niet om fading gaat.
En ja, dat kan dus met een 940 met elke soort remmen die is geleverd, met een 960/V90 ook, en met een 740/760 met alles behalve de 14 inch remmen. Je kunt misschien het remgevoel anders leggen, de remmen abrupter en minder doseerbaar laten zijn, maar je krijgt nooit, echt nooit, meer remvertraging dan de grip van je banden kunnen leveren. Maak jezelf niets wijs en geef je geld op een verstandiger manier uit.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2018 00:25 #1445447 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Mijn volgende schijven worden
Mijn volgende schijven worden zeker wel de 302.
Echt stuk beter.
Volvo heeft niet voor niets op turbo's 280 schijven gezet ipv de kleinere 262 oid van de non turbo's
Grotere schijven Is veel gecontroleerder remmen.
Maar ieder zn eigen ding.
Misschien kan de f1 ook terug naar kleinere schijven als het niets uitmaakt.
Alleen al de aanpassing op 850 v70 schijven te kunnen monteren Is de moeite waard.
Voor de 940 Is niet echt meer een ruime keus in goede schijven, bij 850/v70 Is deze keuze veeeel groter.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2018 00:20 #1445472 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga het eens moeten
Ik ga het eens moeten uittesten, maar ik heb bij mijn 960 de abs nog niet in werking gekregen. Wel al met een redelijk geladen aanhanger erachter gereden en toen dacht ik wel even dat het toch wat meer mocht bijten. Ik kwam natuurlijk uit een XC60 D5 AWD en die had 328 mm remmen vooraan en 302 mm achteraan. Ik moet vooral de rem een stuk dieper induwen dan bij die XC60 en dan bij mijn vriendin haar Skoda Octavia.

Wat ben je nu precies van plan? Grotere schijven/klauwen en bijpassende blokken? Maar nog steeds standaard Volvo spul dus? (Maar dan van een ander model?) Nog geen andere remblokken overwogen? Zelf geen ervaring mee, maar volgens sommige verhalen kunnen blokken een behoorlijk verschil geven (en er zijn samenstellingen die ook nog eens minder/gemakkelijker afwasbaar stof geven)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC