Remmen upgrade 740 turbo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2017 21:53 #1442381
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oeps opnieuw KLIK
Oeps opnieuw <a href="
forums.turbobricks.com/showthread.php?t=91520
" target="_blank">KLIK
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Dobbelaere (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2018 23:24 #1447530
door R Dobbelaere (GAST)
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic dit eerder moeten lezen
Omdat mijn remklauwen aanliepen ben ik dapper aan de slag gegaan met het ombouwen van de voorste klauwen naar 302schijven met klauwen van een x70 (s,v,c).
Ik heb 2 de onderste leidingen afgedopt. Maar er niet bij stilgestaan dat de HRC nu een veel grotere cilinder in de remklauw moet verplaatsen met maar 1 leiding.
Ik zit nu dus te twijfelen om een T-stukje te plaatsen die de oude leidingen samenvoegt tot 1 nieuwe.
Of een 940 HRC inbouwen en het leidingwerk ook op de 940 manier aanleggen.
Iemand dit al eens op een 740 gedaan, op de 940 is het een vrij gebruikelijke upgrade.
Ik heb 2 de onderste leidingen afgedopt. Maar er niet bij stilgestaan dat de HRC nu een veel grotere cilinder in de remklauw moet verplaatsen met maar 1 leiding.
Ik zit nu dus te twijfelen om een T-stukje te plaatsen die de oude leidingen samenvoegt tot 1 nieuwe.
Of een 940 HRC inbouwen en het leidingwerk ook op de 940 manier aanleggen.
Iemand dit al eens op een 740 gedaan, op de 940 is het een vrij gebruikelijke upgrade.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2018 07:10 #1447550
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic 740 en 940 zijn in principe
740 en 940 zijn in principe gelijk kwa remmen. Je hebt twee basissystemen: triangel gescheiden met dubbelzuiger-klauwen op de voorwielen en dus dubbele remleidingen, of diagonaal gescheiden met abs en enkelzuiger remmen voor. Oh, en 1 bouwjaar bezuinig-940's met diagonaalscheiding zonder ABS. De slechtste remmen ooit geleverd.
Downgrade van triangelscheiding naar diagonaalscheiding is een boel spul vervangen: alles aan de remmen is anders. HRC, leidingen, zadels, klauwen: allemaal vervangen. Ik heb nog niet gehoord dat dat een 'gebruikelijke' actie is. De enige gebruikelijke upgrade die ik ken, is de zadels uitwisselen om van 262 schijven naar 287 schijven te gaan bij de triangel systemen.
Downgrade van triangelscheiding naar diagonaalscheiding is een boel spul vervangen: alles aan de remmen is anders. HRC, leidingen, zadels, klauwen: allemaal vervangen. Ik heb nog niet gehoord dat dat een 'gebruikelijke' actie is. De enige gebruikelijke upgrade die ik ken, is de zadels uitwisselen om van 262 schijven naar 287 schijven te gaan bij de triangel systemen.
Moderators: Jerry Stam