Remmen upgrade 740 turbo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2017 12:30 #1107227 door V700 register
Remmen upgrade 740 turbo is gemaakt door V700 register
Voor mijn 740 turbo 1986 zonder abs heb ik een remmen set van een v70r my 1999 gekocht.
Ik weet dat ik 4 verloop busjes moet maken maar dat moet wel lukken.
Nu ben ik er helaas achter gekomen dat de 740 aan de voorkant per kant 2 remslangen heeft.
En mijn nieuwe remmenset heeft maar 1 aansluiting. Heeft iemand hier ervaring mee en weet diegene hoe ik dat kan oplossen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2017 13:50 #1441830 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ja, het complete remsysteem
Ja, het complete remsysteem van een abs-versie over zetten. Met alle leidingen, hoofdremcilinder, etc.
Of gewoon accepteren dat onder een 740 turbo zonder ABS de beste remmen zitten die er onder die auto geleverd zijn, zorgen dat het systeem in goede conditie is, en daar gewoon mee blijven rijden. Voor normaal gebruik op de weg is een upgrade NIET nodig.
De dubbele slangen heb je, omdat er een fatsoenlijk triangel-gescheiden remsysteem onder zit: de V70r heeft een simpele enkelvoudige scheiding en is bij een niet werkend circuit minstens 50% van z'n remcapaciteit kwijt. De 740 nooit meer dan 20%.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2017 14:33 #1441833 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Upgrade is nodig en leuk als extra
Oke jammer dat het hele systeem vervangen moet worden is het mogelijk 2 van de voorste leidingen op de pomp af te doppen? Of geeft dit remsysteem minder druk per leiding dan het type met abs en een enkele leiding

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2017 17:35 #1441836 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat laatste. EN je sloopt
Dat laatste. EN je sloopt naar alle waarschijnlijkheid de HRC omdat die vreemde tegendrukken krijgt.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2017 00:16 #1441848 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Als je
Dan een remmen- upgrade wil plaats dan iets van een 940.
740 86 heeft 268 mm schijven. 280 mm schijven passen ook mits je de beugels onderaan de veerpoot vervangt waar de remklauw ( met twee aansluitingen dus) aan gemonteerd zit.
Moet je wel 15 inch wielen hebben want anders passen de schijven niet in de velgen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2017 13:57 #1441859 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic @fflunche: een standaard 740
@fflunche: een standaard 740 uit 1986 heeft inderdaad de kleine 262 mm remmen, maar een turbo heeft altijd de 287mm schijven. De 280 passen niet, want die zijn van de ABS uitvoering, en zijn met 28 mm te dik voor de dubbelzuiger klauwen (die berekend zijn op 22mm remschijven).
En bovendien heb je dan minder zuigeroppervlak en dus minder remvermogen dan met de 287 remmen en bijbehorende klauwen.
Waar je nog wel naar kan kijken: er zijn 3 formaten voor de dubbelzuiger remklauwen. Plaats degene met de grootste maat remzuigers, dat kan zonder verdere aanpassingen, en dan heb je het beste remsysteem dat zonder grote aanpassingen haalbaar is.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2017 17:35 #1441872 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ik
haal die maten altijd door elkaar. Goede correctie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2017 22:20 #1441916 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Remmen
Oke bedankt voor de antwoorden, persoonlijk vindt ik de 700/900 serie te slap in het remgedrag. Dus waarschijnlijk toch de hele remmerij vervangen met een enkele leiding systeem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2017 21:05 #1442348 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic "Oke bedankt voor de
"Oke bedankt voor de antwoorden, persoonlijk vindt ik de 700/900 serie te slap in het remgedrag. Dus waarschijnlijk toch de hele remmerij vervangen met een enkele leiding systeem."

Daarom halen bangers zeker de klauwen etc. van een 940 sloopauto om deze te gebruiken, wink wink, omdat ze te slap zijn. En Willem heeft helemaal gelijk, een goed systeem van een 940 werkt absoluut top, of ga je circuit rijden?

Nieuwe schijven en blokken (green stuff) en je gaat met je hoofd door de voorruit als je remt hoor.

Maarrrr het is ook leuk voor de leuk natuurlijk, voor de looks of omdat het kan, dat is heel wat anders.

Een leuk draadje voor wat jij waarschijnlijk wilt: <a href="http:// Daarom halen bangers zeker de klauwen etc. van een 940 sloopauto om deze te gebruiken, wink wink, omdat ze te slap zijn. En Willem heeft helemaal gelijk, een goed systeem van een 940 werkt absoluut top, of ga je circuit rijden? Nieuwe schijven en blokken (green stuff) en je gaat met je hoofd door de voorruit als je remt hoor. Maarrrr het is ook leuk voor de leuk natuurlijk, voor de looks of omdat het kan, dat is heel wat anders. Een leuk draadje voor wat jij wilt: Klik" target="_blank">Klik</a>

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2017 00:32 #1442356 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic @ dronten...Linkje
gaat fout

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC