verbruik met MBC omhoog?

• Joseph Diks
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
23-03-2018 21:11 #1444837 door Joseph Diks
Beantwoord door Joseph Diks in topic MBC + Chips BTI
Houden het verbruik op 1 op 9 met woon/werk zonder snelweg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2018 18:52 #1444889 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verbruik.
Een tijd geleden de mbc op 0,9 afgesteld in Swalmen bij het installeren van de BlaBla chips. Ook nu blijft het verbruik nagenoeg gelijk. Op Autoweek heb ik de afgelopen 100 keer tanken bijgehouden, LPG installatie van Vialle uit 2005.

Ik heb ook nog een Pipercross luchtfilter geprobeerd, maar met mijn rustige rijstijl merk ik geen verschil met en standaard Fram papieren filter.

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
29-03-2018 13:10 #1444930 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Er zijn al veel onderzoeken
Er zijn al veel onderzoeken gedaan naar het luchtfilter van de bakstenen. En vrijwel zonder uitzondering laat elk onderzoek keer op keer zien dat het luchtfilter vervangen voor iets aftermarket-achtig een volslagen zinloze bedoeling is. En met onderzoeken bedoel ik niet: het voelt sneller, dus het is sneller. Maar werkelijk meetbare, en reproduceerbare onderzoeken.

De veelgebruikte "cone" filters hebben vaak net zoveel weerstand als het bestaande filter. Daarbij is de effectieve werking van een dergelijk filter (hoe goed filtert het) vaak twijfelachtig.

Wil je je luchtfilter verbeteren? Sloop dan al het dempende materiaal onder uit de doos, en verwijder de restrictie in de pijp die vanaf de doos als het ware het spatbord in loopt. Een goedkope (lees gratis) bewezen upgrade waarna verder niet heel veer verbetering meer mogelijk is.

Meest gemaakte fout is ook nog eens dat men de bestaande "doos" compleet weg laat, en dan net voor de LMM de cone-filter plaatst. Lekker makkelijk, dat wel... maar dat ding staat dus vrolijk warme lucht van onder de motorkap aan te zuigen. Waarom heeft de auto ook al weer een intercooler?

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2018 13:19 #1444931 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Bij een atmosferische 740/940
Bij een atmosferische 740/940 voegt de luchtpijp die koele lucht voor de radiateur haalt nog wel wat toe: op LPG auto's is die meestal afgekoppeld, maar als je 'm terugzet pakt de motor zo'n 100 toeren eerder op. Een k&n vervangingsfilter in de bestaande luchtfilterbehuizing doet ook zoiets. Je wint er geen vermogen mee maar wel wat aan soepelheid onderin de toeren. En in tegenstelling tot een open luchtfilter verlies je er ook niets mee, behalve de prijs van het filter.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2018 13:23 #1444947 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Zeker!
Helemaal met Willem eens, een K&N filter, in mijn geval in een FK, doet de motor vanaf stationair veel fijner oppakken.

Fijne paasdagen,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC