Goed adres voor chiptuning volvo 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2015 20:43 #1414609
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Boven de 0.65 met MBC ga je
Boven de 0.65 met MBC ga je absoluut fuell cuts krijgen.
Om dit op te heffen kun je inderdaad je ECU chippen en eventueel i.v.m. met voorontsteking ook je EZK computer, hetzij direct met een chip (als je een gold box hebt) hetzij via een z.g. daughter board op je EZK waarna je deze ook kunt chippen. Kosten vallen heel erg mee, maar daar kan de hierboven genoemde Fabian je meer over vertellen (broer van Blabla c.q. Martijn). Deze jongen is zeer goed bezig en heeft enorm veel expertise aangaande onze Volvo's.
Pak dan ook je uitlaatkanaal en vooral je stage 1 traject aan. Zonder dit is het zonde van je geld om te gaan chippen o.i.d.
Om dit op te heffen kun je inderdaad je ECU chippen en eventueel i.v.m. met voorontsteking ook je EZK computer, hetzij direct met een chip (als je een gold box hebt) hetzij via een z.g. daughter board op je EZK waarna je deze ook kunt chippen. Kosten vallen heel erg mee, maar daar kan de hierboven genoemde Fabian je meer over vertellen (broer van Blabla c.q. Martijn). Deze jongen is zeer goed bezig en heeft enorm veel expertise aangaande onze Volvo's.
Pak dan ook je uitlaatkanaal en vooral je stage 1 traject aan. Zonder dit is het zonde van je geld om te gaan chippen o.i.d.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2015 19:21 #1414916
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hmmm
radiostilte bij Wim geloof ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2015 19:29 #1415959
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rij zelf ook nog met de
Rij zelf ook nog met de standaard turbo op mijn 740.
Twee vikking chips en een mbc
Kat eronder weg en de turbo druk staat op 1,2 bar.
Gaat al jaren goed.
Twee vikking chips en een mbc
Kat eronder weg en de turbo druk staat op 1,2 bar.
Gaat al jaren goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- FD Bijlsma
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2015 19:03 #1416030
door FD Bijlsma
Ontsteking:
Aangepaste chip voor de EZ116K erin, voor de auto's zonder goldbox de mogelijkheid om een EZ116K-daughterboardkit van mij te plaatsen. Duidelijk meer top-end ongeacht de turbodruk met mijn nieuwe chips, verhoudingsgewijs met de viking / hi-tuning / reguliere chips.
Brandstof:
Aangepaste chip in de LH 2.4 ECU, verhoogde loadlimit, aangepast hoofd-brandstoftabel.
Chips verfijnd voor veel verschillende motor-setups, door de jaren een groot opgebouwde library met eigen ontwikkelde tuningchips voor LH 2.4 / EZ116K ecu's. Ook voor N/A motoren.
Over het algemeen, max 1.2 bar op benzine met een 13C zonder lean-burn disasters, 1,0-1,1 bar met een 15G/16T. Dit is uitgaande standaard 310cc injectoren en de 016LMM. In de praktijk kunnen de waardes verschillen, slechte injectoren, kapotte brandstofdrukregelaars gooien natuurlijk snel roet in het eten.
Voor zover, meer informatie ben ik te bereiken via PB of e-mail.
Groetjes, Fabian
Beantwoord door FD Bijlsma in topic Ontsteking:
Ontsteking:
Aangepaste chip voor de EZ116K erin, voor de auto's zonder goldbox de mogelijkheid om een EZ116K-daughterboardkit van mij te plaatsen. Duidelijk meer top-end ongeacht de turbodruk met mijn nieuwe chips, verhoudingsgewijs met de viking / hi-tuning / reguliere chips.
Brandstof:
Aangepaste chip in de LH 2.4 ECU, verhoogde loadlimit, aangepast hoofd-brandstoftabel.
Chips verfijnd voor veel verschillende motor-setups, door de jaren een groot opgebouwde library met eigen ontwikkelde tuningchips voor LH 2.4 / EZ116K ecu's. Ook voor N/A motoren.
Over het algemeen, max 1.2 bar op benzine met een 13C zonder lean-burn disasters, 1,0-1,1 bar met een 15G/16T. Dit is uitgaande standaard 310cc injectoren en de 016LMM. In de praktijk kunnen de waardes verschillen, slechte injectoren, kapotte brandstofdrukregelaars gooien natuurlijk snel roet in het eten.
Voor zover, meer informatie ben ik te bereiken via PB of e-mail.
Groetjes, Fabian
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam