Nieuwe nokkenas oei...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2014 22:09 #1402714 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lol
@Wilfred: hij is leuk, het ultieme huwelijk ha ha. Nee in de praktijk gaat het wat anders, het is geven en nemen zoals altijd. Gelukkig gunt zij mij mijn hobby, nee ik heb geen klagen echt niet.@Adriaan: de grap is dat er eigenlijk helemaal niets aan te zien is, gewoon een "oude lullen" 945 met zo op het oog alleen een kachelpijp uiteinde aan de achterkant. De perfecte sleeper eigenlijk, en alle kennis en info is opgesnort via of op dit forum.Ik denk dat er aan jou Volvo veel meer te zien is, smullen zeg maar, alleen het draadje op TB al is heerlijk leesvoer.Wel is het jammer dat hier nu nog erg weinig tuning liefhebbers te vinden zijn.Het nieuwe motorblok is nog steeds niet klaar, heb mij tot doel gesteld dat het dit jaar af moet (lijkt lang maar een jaar is zo om). Het gaat nu serieus geld kosten omdat e.e.a nu naar de machine shop moet om op te boren, te honen, lijnhonen, balanceren etc.Heb wel besloten dat er gewone standaard zuigers in gaan, wilde graag de Venolia's hebben maar die zijn echt ontaard duur en zolang het niet boven de 6000 toeren gaat komen is er eigenlijk niets aan de hand. Ook de "H beam" drijfstangen zijn geschrapt, hoewel super sexy vind ik ze te duur en ook eigenlijk "nog" niet nodig, de late 940's hebben al verzwaarde drijfstangen.Al het werk van en aan het blok wat ik zelf kan doen is bijna klaar, zelfs de oliepomp heb ik geport, daar viel echt heel wat winst te behalen. Ook de oliepassages in het blok heb ik op de bekende plekken geport, ook daar valt echt heel veel winst te behalen. Go with the flow is altijd het advies, dat zie je hier ook aan het portwerk aan de 531 kop. Verder dan nog een hele frisse AW71L in de schuur waar ik nog de zuigermod op ga toepassen, en dan kan het hele spul er in 1 keer onder.zal weer eens wat nieuwe foto's plaatsen zodat het wat duidelijker wordt allemaal.P.S. op verzoek zijn de nokkenassen eventueel nog te leveren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2014 21:39 #1402816 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
Mooi verhaal Rob!
Was inderdaad geslaagd!
Groet chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2014 22:11 #1402871 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic crossroad motorsport
crossroad motorsport heeft een set h-profiel drijfstangen in de aanbieding voor (schat ik) twee keer de prijs van jouw nokkenas . of was tie very very cheap? :o)
Als het even kan ga ik wel voor versterkte drijfstangen maar ik heb eerst ook getwijfeld vooral om dat het geld toch als los zand door je vingers
stroomt.
Volgende maand eerst afrekenen met het revisiebedrijf en dan kijken of er nog wat centen over zijn en anders nog een maandje wachten met bestellen.
Welke "bekende" oliepassages heb jij bewerkt? ik was kennelijk ziek die dag want dit komt mij onbekend voor...

Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2014 00:07 #1402885 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic H beams

areiter schreef : crossroad motorsport heeft een set h-profiel drijfstangen in de aanbieding voor (schat ik) twee keer de prijs van jouw nokkenas . of was tie very very cheap? :o) Als het even kan ga ik wel voor versterkte drijfstangen maar ik heb eerst ook getwijfeld vooral om dat het geld toch als los zand door je vingers stroomt. Volgende maand eerst afrekenen met het revisiebedrijf en dan kijken of er nog wat centen over zijn en anders nog een maandje wachten met bestellen. Welke "bekende" oliepassages heb jij bewerkt? ik was kennelijk ziek die dag want dit komt mij onbekend voor... Groeten uit Sint Jansklooster, Wilfred

Ik weet het, Jelmar heeft ze mij ook aangeboden maar zoals eerder gezegd is het voor mijn opstelling echt "overkill", alhoewel ik ze graag zou hebben hoor. De latere modellen 940 hebben al versterkte drijfstangen. H beams zijn lichter en sterker maar over hoeveel rek hebben we het hier, nihil bij deze (mijn) toerentallen imho.Van porten van het blok en de oliepomp plaats ik wel wat foto's.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2014 01:28 #1402889 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Goed bezig joh, leuk te zien
Goed bezig joh, leuk te zien dat beetje tuning nog leeft hier.
Geld en tijd is wel iets wat nodig is ja, heb al een jaar een b230ft van 1998 in de garage liggen die 135.000 gedraaid heeft. Turbo is nog bijna nieuw (moet alleen een 15g op komen). Heb 2 kleine kids dus zeer weinig tijd.
Trouwens het stiller lijken van de motor ben ik met je eens. Dat merkte ik ook meteen nadat de ipd cam erin lag. Daarbij naar mijn mening een veel fijner karakter van de motor...
Ga zo door...
Grtz Daniel

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC