uitlaatspruitstuk ombouwen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2013 14:43 #1388889
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tweede foto
de enkelvoudige j-pijp zou wel wat voor mij zijn. Niet al te exotisch (we beginnen met een 16T ) en makkelijk te maken.
de runners van dit (b234f) spruitstuk komen in een ruimte bijelkaar; ze zijn dus niet twee aan twee gescheiden. Geen idee of ik er wat van zou merken
maar het kan dus zo maar zijn dat de cilindervulling minder wordt doordat een drukpuls zich ook verplaatst via een runner van een cilinder waarvan de uitlaatklep nog net open staat...
nou ja het zal wel een trial and error projectje worden.
@mark244turbo: bedankt voor de link.
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred Areiter
de runners van dit (b234f) spruitstuk komen in een ruimte bijelkaar; ze zijn dus niet twee aan twee gescheiden. Geen idee of ik er wat van zou merken
maar het kan dus zo maar zijn dat de cilindervulling minder wordt doordat een drukpuls zich ook verplaatst via een runner van een cilinder waarvan de uitlaatklep nog net open staat...
nou ja het zal wel een trial and error projectje worden.
@mark244turbo: bedankt voor de link.
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred Areiter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2013 23:22 #1388940
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Origineel
Heee... onderstaand is origineel Volvo, was een experiment en is nooit in productie genomen. Stealth fti heeft er een mooi stuk over geschreven: <a href="
www.pbase.com/stealthfti/turbopipe
" target="_blank">klik
www.pbase.com/740atl/image/125439528.jpg
" width="800" height="750" />
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2013 23:51 #1389062
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vragen
Roept inderdaad meer vragen op dan er antwoorden zijn...
Waar ik dan benieuwd naar ben is de extra lengte van de pijp en waarom de
flens zo'n kleine opening heeft en het type turbo...
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred
Waar ik dan benieuwd naar ben is de extra lengte van de pijp en waarom de
flens zo'n kleine opening heeft en het type turbo...
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2013 13:37 #1389084
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom
Wat is het nut van zo'n rare lange pijp? Lijkt mij dan dat de turbo juist later opspoelt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2013 14:50 #1389092
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stukkie
Lees daarom het stukje van Stealth Fti eens <a href=" www.pbase.com/stealthfti/turbopipe " target="_blank">KlikTombo schreef : Wat is het nut van zo'n rare lange pijp? Lijkt mij dan dat de turbo juist later opspoelt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2013 16:10 #1389098
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ok
Ok, heeft dus niks met performance of zoiets te maken, maar wss meer met het feit om een atmosferisch redblock makkelijk om te bouwen naar een turbo met het bestaande uitlaatspruitstuk.
Als je al een turbo spruitstuk hebt lijkt het met dus onzinnig om zo'n rare slurf er aan te maken
(als in, er valt makkelijk meer vermogen te winnen met een hogere laaddruk dan met een spaghetti achtig spruitstuk)
Als je al een turbo spruitstuk hebt lijkt het met dus onzinnig om zo'n rare slurf er aan te maken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam