MBC versus Saab APC?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2013 22:10 #1384275
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic turbo+++ kit
Hoi Mathy,
Ik ben driftig aan het googelen geslagen, maar kan helemaal niets vinden over de turbo+++ kit.
Het meest geavanceerde systeem dat volvo heeft ingebouwd zit in de B204FT/GT. Daar zit een electronische turbo control unit (TCU) in die rekening houdt met zowel knock als de uitlaatgastemperatuur (EGT). Wellicht is dat de turbo++(+) kit waar je op doelt. Zoals JW240 al aangaf komt dat systeem van dezelfde fabrikant als de APC en turbo+ kit.
Ik ben driftig aan het googelen geslagen, maar kan helemaal niets vinden over de turbo+++ kit.
Het meest geavanceerde systeem dat volvo heeft ingebouwd zit in de B204FT/GT. Daar zit een electronische turbo control unit (TCU) in die rekening houdt met zowel knock als de uitlaatgastemperatuur (EGT). Wellicht is dat de turbo++(+) kit waar je op doelt. Zoals JW240 al aangaf komt dat systeem van dezelfde fabrikant als de APC en turbo+ kit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
31-03-2013 22:45 #1384277
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Helaas
Hallo Mark
Nee, das niet de Turbo+++.
groetjes
Mathy
Nee, das niet de Turbo+++.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2013 23:13 #1384402
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Mathy,
Er zijn inderdaad
Hoi Mathy,Er zijn inderdaad drie smaken turbo+ kit.Een turbo+ kit voor de '95+ B230FK (LPT) LH2.4Een turbo+ kit voor de '88-'89 LH2.2 turbo'sEn een turbo+ kit voor de '90+ B230FT/GT (HPT) LH2.4Deze leveren respectievelijk 170, 180 en 190 pk.
De verschillende turbo+ kits staan in onderstaande folder (link). img87.exs.cx/img87/4557/turbouitaccesoirefolder3la.jpg
Aan de hand van de typenummers in de folder kwam ik op een Noors forum onderstaande informatie tegen.9192 957-0: B230 FK 95– turbodruk van 0,35 bar naar 0,65 bar.Effekt: 125 kW (170 hk) van 135 naar 170 pk = +35 pkMoment: 250 Nm (3.400 rpm)Acceleration: 0-100-9,3 sek.8360 250-8: B230 FT/GT 90– van 165 naar 190 pk = +24 pkEffekt: 140 kW (190 hk)Moment: 280 Nm (5.100 rpm)Acceleration: 0-100-8,3 sek.8360 325-8: B230 FT 87-89 van 156 pk naar 180 = + 24 pkEffekt: 136 kW (180 hk)Moment: 253 Nm (2.900-4.800 rpm)Acceleration: 0-100-8,3 sek.De enige referentie naar een turbo++ kit kwam ik tegen op een duitse site waarin stond dat de turbo+ kit 172 pk levert en de turbo++ kit ca. 200 pk. In mijn ogen komt 190 pk wel heel erg dicht in de buurt van de genoemde ca. 200 pk. Op dezelfde site stond ook de vraag om meer informatie over de turbo++ kit te sturen naar het e-mailadres van de sitebeheerder. Ik vermoed dan ook dat de mythe over de turbo+, ++ en +++ kit is ontstaan door de 170, 180 en 190 pk die de drie turbo+ kits leveren. Waarschijnlijk heeft iemand niet in de gaten gehad dat het om drie turbo+ kits voor verschillende motorvarianten ging.
Voor mij is en blijft het een mythe, totdat het tegendeel bewezen wordt.
De verschillende turbo+ kits staan in onderstaande folder (link). img87.exs.cx/img87/4557/turbouitaccesoirefolder3la.jpg
Aan de hand van de typenummers in de folder kwam ik op een Noors forum onderstaande informatie tegen.9192 957-0: B230 FK 95– turbodruk van 0,35 bar naar 0,65 bar.Effekt: 125 kW (170 hk) van 135 naar 170 pk = +35 pkMoment: 250 Nm (3.400 rpm)Acceleration: 0-100-9,3 sek.8360 250-8: B230 FT/GT 90– van 165 naar 190 pk = +24 pkEffekt: 140 kW (190 hk)Moment: 280 Nm (5.100 rpm)Acceleration: 0-100-8,3 sek.8360 325-8: B230 FT 87-89 van 156 pk naar 180 = + 24 pkEffekt: 136 kW (180 hk)Moment: 253 Nm (2.900-4.800 rpm)Acceleration: 0-100-8,3 sek.De enige referentie naar een turbo++ kit kwam ik tegen op een duitse site waarin stond dat de turbo+ kit 172 pk levert en de turbo++ kit ca. 200 pk. In mijn ogen komt 190 pk wel heel erg dicht in de buurt van de genoemde ca. 200 pk. Op dezelfde site stond ook de vraag om meer informatie over de turbo++ kit te sturen naar het e-mailadres van de sitebeheerder. Ik vermoed dan ook dat de mythe over de turbo+, ++ en +++ kit is ontstaan door de 170, 180 en 190 pk die de drie turbo+ kits leveren. Waarschijnlijk heeft iemand niet in de gaten gehad dat het om drie turbo+ kits voor verschillende motorvarianten ging.
Voor mij is en blijft het een mythe, totdat het tegendeel bewezen wordt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam