welke turbo motorswamp in 740 B230k

• dannys haarlem
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2013 18:49 #1382573 door dannys haarlem
Beantwoord door dannys haarlem in topic Zit lh jetronic op de 940s
Zit lh jetronic op de 940s vanaf 95

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2013 19:03 #1382575 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic ................
Ja, een 940 heeft (altijd) LH2.4(hwb ik me laten vertellen.t/m 1995 zelfdiagnose en daarna OBDII(=ook diagnose maar moet met behulp van een kastje(oa via asatter te koop hier op de site).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2013 20:00 #1382586 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Das
Das niet helemaal waar Leon. De connector is OBDII maar er zit geen OBDII protocol achter. Je kunt met een OBDII lezer dus niets uitlezen. Het kastje wat bedoeld wordt fungeert als het ouderwetse kastje dat bij de oudere uitvoeringen op de veerpoot zat. De motronic die in de B200/B230 zit (bepaalde uitvoeringen (B200ET, B200FT en B230ET gok ik) is veel ouder dan je denkt Dannys. Niet vergelijkbaar met bijv. de Motronic in de 960-S/V90. Zoals Leon zegt is de LH jetronic meer courant en makkelijker te diagnosticeren. Maar.... B230FK en FT van na 95 hebben LH Jetronic (en geen Motronic, als je daar nog bij zou willen blijven). Stuurhuis hoef je niet over te zetten, simpelweg de slangen/leidingen en reservoir lijkt me genoeg, als je een donor compleet met aangehangen systemen (dynamo etc). overneemt. Accu moet je wellicht ook verplaatsen, en je zult de hele motor-kabelboom over moeten zetten.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC