Turbo roodgloeiend?
- André Struis
- Nieuw lid
-
Kijk maar eens bij een generator, naarmate die harder moet werken, verkleurd de boel van donker- naar licht- rood.
Ook zonder turbo.
Bij m'n BMW motorfiets, kan je in het donker de kleur van de uitlaatbochten regelen met je gashandle.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar het uitlaat spruitstuk gloeide, de turbo en ook een stukje downpijp.
Met een stuk van 150+/- op de teller (en die wijkt niet zo gek veel af bij mij) staat de trubo niet vol te blazen ik schat zo'n beetje op 0.7 maar raak ik het pendaal aan dan schiet hij direct omhoog en merk ik ook dat hij weer gaat versnellen,
En die kachel van mij werkt als een tierelier het word lekker warm in de auto, duurt wat langer dan bij een redblock maar die geeft echt veel warmte af,
En als ik 50 ga rijden blijft mijn temp meter ook netjes in het midden staan en merk ik aan de kachel ook niet dat hij koeler word, dus daar is toch nog steeds iets niet goed Gerben want ook een D24(t of tic) hoort op temp te blijven als jij rustiger gaat rijdenwant daar is de thermostaat voor om dat te regelen, Heb je hem wel op de juiste manier er in gezet anders word hij open gedrukt door je koelwater.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Edit:
Oh wacht eens even. toevallig een gaatje in de thermostaat geboord Gerben. Dat doe jij toch altijd meen ik mij te herinneren? Dat zou het misschien kunnen verklaren.
Ah ik zie dat Tom ook al aangeeft dat zijn tempmeter ook gewoon op 12:00 blijft staan. Volgens mij klopt het bij jou niet hoor Gerben.
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Bij mij staat de temperatuurmeter ook altijd op 12:00. (als de motor op bedrijfstemperatuur is uiteraard)EndlessQuest schreef : Dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt, bij geen enkele van de diesels waar ik in gereden heb, dat de tempmeters niet gewoon vastgenageld staan op 12:00. Zelfs niet als ik 30 reed. Nieuwe thermostaat of niet. Ik vraag mij af of dat wel goed is Gerben.
Edit:Oh wacht eens even. toevallig een gaatje in de thermostaat geboord Gerben. Dat doe jij toch altijd meen ik mij te herinneren? Dat zou het misschien kunnen verklaren.
Ah ik zie dat Tom ook al aangeeft dat zijn tempmeter ook gewoon op 12:00 blijft staan. Volgens mij klopt het bij jou niet hoor Gerben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Hej Hej,EndlessQuest schreef : Dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt, bij geen enkele van de diesels waar ik in gereden heb, dat de tempmeters niet gewoon vastgenageld staan op 12:00. Zelfs niet als ik 30 reed. Nieuwe thermostaat of niet. Ik vraag mij af of dat wel goed is Gerben.
Edit:
Oh wacht eens even. toevallig een gaatje in de thermostaat geboord Gerben. Dat doe jij toch altijd meen ik mij te herinneren? Dat zou het misschien kunnen verklaren.
Al mijn Diesels hebben het tot nu toe gehad, met uitzondering van de 940 van Pa & Ma, dit stond inderdaad altijd strak in het midden.
Vorige blokken in "KHT" hadden dit verschijnsel ook, allemaal.
Het Litouwer blok had het ook, meter zakt gewoon weer terug.
Heb ze allemaal meermaals voorzien van Nieuwe thermostaten, van zowel Nordicar e.d. tot bij de AMH vandaan.
Geen gaten meer geboord (deed ik alleen bij de 16V, die werd wel heeeel erg warm)
Maar, geen enkel verschil. Het blijft hetzelfde. "Ik vind het wel best" ondertussen, hij loopt er niet minder om en hij koelt lekker af zodra ik rustiger ga rijden
Hoe het komt? of waarvandaan het komt? geen idee. Alle leidingen lopen ook op de originele manier...dus ..tja?
Waterpomp = Gloednieuw. Die zal vast goed circuleren
De Visco-fan ook al meermaals vervangen. (Misshcien maar overstappen op een electrische fan...)
In de "franse hitte" had 'ie het ook, heveultjes af in de versnelling en je zag de temp-meter zakken.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien dat dat het verband is tussen de problemen met jouw diesels? Of zeg ik nou iets heel raars?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
In het begin (1e blok) was het nogal lullig, toen dook mijn meter altijd dik het rode vlak in! Heb me rot gezocht, rot vervangen en rot gewerkt om dat op te lossen.
Altijd rondgereden toen met de kachel op vol-vermogen om die meter in het midden te houden.
Theorieen over verstoppingen in de kop waren zelfs al onstaan op het forum..
Uiteindelijk..bleek gewoon de temperatuursensor niet jofel te zijn. Na het vervangen van die, stond de meter, zoals het hoorde, prachtig in het midden. Toen kwam het andere gedrag naar voren, het zakken zodra je rustiger gaat rijden.
Heb de sensor daarna nog 2 maal vervangen voor een ander exemplaar (eentje zelfs gekocht bij Timen) , de tellerklok geopend..etc..het gedrag van "zakken" is het zelfde gebleven.
Nog meermaals gecontroleerd met een "draadloze infrarood" thermometer of het blok niet te warm/koud was. De temperatuur was altijd goed.
Ik heb geen idee wat het is, maar heb wel gecontroleerd of het blok niet te warm werd of te koud bleef.
Groeten,Gerben
Ohw PS> Allemaal leuk en aardig, maar ik wil absoluut niet op een lullige manier Chris zijn topic "kapen"
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
En geen gaatjes in de termostaat boren oid.