Stalen carter bescherming
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2012 20:32 #1094914
door V700 register
Stalen carter bescherming is gemaakt door V700 register
Hallo,
Op een site van oude volvo onderdelen zag ik voor een amazone een stalen carter beschermings plaat.
Bij onze 940's is het een kunstof plaat, weet iemand zo iets van staal ?
Bij ons in de buurt moet je (nou ja doe ik ) wel eens uitwijken voor tractors e.d. ik stuur dan meestal de berm in , zeker met de nieuwe veren en dempers staat de auto redelijk hoog.
Maar ik merk nog wel es dat er dan dingen tegen die kunstof plaat aan tikken. Zeker als ik over onverharde wegen rijd.
Iemand een suggestie?
Op een site van oude volvo onderdelen zag ik voor een amazone een stalen carter beschermings plaat.
Bij onze 940's is het een kunstof plaat, weet iemand zo iets van staal ?
Bij ons in de buurt moet je (nou ja doe ik ) wel eens uitwijken voor tractors e.d. ik stuur dan meestal de berm in , zeker met de nieuwe veren en dempers staat de auto redelijk hoog.
Maar ik merk nog wel es dat er dan dingen tegen die kunstof plaat aan tikken. Zeker als ik over onverharde wegen rijd.
Iemand een suggestie?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2012 20:46 #1370418
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Zetten
Namaken van staal, 3 mm gezet plaatwerk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2012 20:50 #1370420
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opzich
Opzich een goed plan, alleen weet ik zo niet of ik dat kan met een figuur zaag en een workmate zeg maar.
Ik ga er eens naar kijken.
Ik ga er eens naar kijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2012 21:59 #1370436
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zweden
In zweden zullen vast wel tekeningen te krijgen zijn van de juiste maten,Maar hier in NL zul je zelf je crea bea moeten gebruiken om dat er onder te maken, 1 tip kan ik wel geven: maak hem van aluminium dat werkt bijna net zo goed als staal maar is de helft lichter, anders moet je weer andere veren monteren.
Tom.
Tom.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2012 22:52 #1370445
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Kan ook.
Plastic bak eronderuit, strip tegen de vooras bouten, waar de plastic bak ook vastzit, voorkant ook een strip.
één voor één losse strippen buigen, van voorste- naar achterste- strip en vast-hechten.
Hierna demonteren, aflassen en een kwastje verf.
één voor één losse strippen buigen, van voorste- naar achterste- strip en vast-hechten.
Hierna demonteren, aflassen en een kwastje verf.
- Marco
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2012 23:25 #1370449
door Marco
Beantwoord door Marco in topic Partnr 9444166
Bestaat voor de 960 en s/v90. Staat ook wel ergens in de accessoirecatalogus.
Bestaat uit verzinkt stalen buizen in een frame gelast welke onder de carterpan wordt geschroeft.
Was vroeger iets van de 150 Euro. Of het nog leverbaar is en of het past op een 940 weet ik niet.
Bestaat uit verzinkt stalen buizen in een frame gelast welke onder de carterpan wordt geschroeft.
Was vroeger iets van de 150 Euro. Of het nog leverbaar is en of het past op een 940 weet ik niet.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2012 00:21 #1370457
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Gezien
Hallo Volvisti
Ik wist dat ik 'm ergens gezien had. In de accesoirescatalogus (die je tussen de weblinks en in de documentatie (zie rechtsboven) kunt vinden) staat ie als "beschermende kooi". Als je bij Google zoekt op "volvo 9444166" duiken er allerhande sites met plaatjes op van het ding. (Zoek wel op "Web" en niet op "Afbeeldingen") Zou passen op de S90, V90 en de 960 vanaf modeljaar 1995. Geen idee waarom hij niet op de 940 of een van de andere modellen zou passen, maar dat weet vast wel iemand.
Maar ik zou het ding niet graag "puur" onder de motor willen hebben. Volgens mij houdt het rek alleen de grovere "projectielen" tegen.
groetjes
Mathy
Ik wist dat ik 'm ergens gezien had. In de accesoirescatalogus (die je tussen de weblinks en in de documentatie (zie rechtsboven) kunt vinden) staat ie als "beschermende kooi". Als je bij Google zoekt op "volvo 9444166" duiken er allerhande sites met plaatjes op van het ding. (Zoek wel op "Web" en niet op "Afbeeldingen") Zou passen op de S90, V90 en de 960 vanaf modeljaar 1995. Geen idee waarom hij niet op de 940 of een van de andere modellen zou passen, maar dat weet vast wel iemand.
Maar ik zou het ding niet graag "puur" onder de motor willen hebben. Volgens mij houdt het rek alleen de grovere "projectielen" tegen.
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2012 00:28 #1370458
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Plaatwerk
Ik zou ook gaan voor het plaatwerk..............
Dan nog liever een RVS als Aluminum.
Dan nog liever een RVS als Aluminum.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2012 07:20 #1370462
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Mathy,
Lijkt mij
Hoi Mathy,
Lijkt mij inderdaad een heel grof filter !
Ik ken dat ding van de onderdelen catalogus en als ik het zo inschat zit er een 7 a 8 cm tussen de spijlen, dat zijn nog best flinke objecten die daar tussen passen.
Arjan
Lijkt mij inderdaad een heel grof filter !
Ik ken dat ding van de onderdelen catalogus en als ik het zo inschat zit er een 7 a 8 cm tussen de spijlen, dat zijn nog best flinke objecten die daar tussen passen.
Arjan
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2012 11:34 #1370481
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic hehe
Moderators: Jerry Stam