Interesse check; 3'' rvs downpipes, rvs cat back, sportcat's & more

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2012 01:24 #1365626 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sohee das een mooie 3"
Sohee das een mooie 3" downpipe :)
Hij rijd super trouwens (zeker nu ie gechipt is).Heb thuis gelijk de AFR meter ingebouwd en haald probleemloos tussen de 1 en 1,3 bar zonder te arm te lopen.

Binnenkort de rest naar 2,5" waarschijnlijk. Ook gelijk effe kijken naar de mogelijkheden van een catchcan want die 7up fles die ik nu tijdelijk heb is ook geen porem.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2012 04:01 #1365628 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interesse is er van mijn
Interesse is er van mijn kant ook voor een 3inch. Eventueel mogelijk met vervanging van de kat? Heb vanaf kat 2,5 inch simons net nieuw. Dat blijft dus.

• van Kuijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2012 07:23 #1365629 door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Dikke piepe

TGTF schreef : Zo'n glimmend pijpje lijkt mij ook wel wat, en dan gewoon enkel niet zoals Roy dat heeft,En dan 3"down pijp zoals je toen zij en dan overgaand op 2,5" met alleen de eind demper want die daar tussen hoeft toch niet gezien hij toch geen herrie maakt en dan ook zo'n sexy sierstuk aan het eind. En ik denk dat er dan wel meer Dieselaars zijn die dat ook wel leuk vinden.
Tom.

Ik ben wel geinteresseerd maar zou het eerst eens willen zien.Als leek heb namelijk geen idee wat het is, wat het voordeel is en wat het voor effecten heeft op de motor.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2012 08:20 #1365630 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic mooi pijpie
Hey Jelmar, mooie spullen hoor en inderdaad misschien een idee om op 1-9-2012 op de V700 boot-sale even langs te wippen en dat te showen aan de mannen en hopelijk ook vrouwen en daarna de orders te noteren?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2012 08:57 #1365635 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :)
Leuk dat er toch zoveel interesse is, nu nog omzetten in daadwerkelijke orders ;)

@giel; ik wist niet dat je ook actief was op dit forum, maar ben blij dat de downpipe zo goed bevalt!

@jarl; een 3" downpipe maken met je originele kat of sportkat aansluitend op je simons uitlaat is geen probleem.
Je kan zoals gezegd de originele kat hergebruiken (wordt uiteindelijk wel een vernauwing), of een zogenaamde 'sportkat/ metaalkat' deze kosten €249 en zal dan in de downpipe verwerkt worden.
De kosten om de originele kat her te gebruiken weet ik niet precies uit m'n hoofd maar zal tussen de 35-65 euro liggen voor de extra bochten en verlopen, er moet namelijk een 'verzet' gemaakt worden anders komt de kat vrij laag te hangen.
Vaak is het hoog genoeg om veilig te rijden (zonder verzet) maar het liefst hang ik de boel zo strak mogelijk onder de auto vanwege de bodemvrijheid. Uiteraard zorg ik er wel voor dat er genoeg ruimte met de bodem van de auto is, en de boel spanningsvrij in z'n rubbers hangt.

@ECS; een RVS uitlaat (op maat) wordt om verschillende redenen gekozen, de een wil gewoon nooit meer z'n uitlaat hoeven vervangen, de andere doet het voor het extra vermogen/koppel wat het kan opleveren, en weer een ander doet het voor het geluid en ga zo maar door.
Vraag je eerst bij jezelf af wat jouw doel van de uitlaat zou zijn (buiten het afvoeren van uitlaatgassen ;) )
Aan de hand daarvan kan ik je wat voorbeelden geven en wat extra uitleg.
Vraag maar raak! :)

@rvl; je bent nu de 2e die er over begint, ik wil best langskomen en het een en ander laten zien en uitleggen. Maar... Waar? Wie? Wat? Hoe? Oftewel geef eens wat meer info ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2012 09:09 #1365636 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vragen staat vrij!
@jpost; uiteraard zijn de 6 cilinders niet uitgesloten. Heb al de aanvraag van bstolker om een uitlaatje te maken voor een 6 cilinder.
De voorpijp met kat is van de 960/x90 al een prima stukje werk. Zolang niet verroest/ flenzen kapot of de kat gaar, gewoon laten zitten.
In de rest van de uitlaat is er wel wat te winnen.
Waar de uitlaat zich tussen de multilink aan het doorworstelen is zitten er wat rare knikken in, tevens is de uitvoering van de einddemper niet echt optimaal voor het afvoeren van de uitlaatgassen, maar wel erg goed in het dempen.

Ik gebruik zogenaamde 'freeflow' absorptie dempers, deze laten de gassen veel makkelijker door.
Dan 'hoor' ik gelijk de vraag; 'wordt het dan geen blèrpijp?'
Nee, inmiddels heb ik een klein stukje ervaring met betrekking tot het kiezen van de dempers (hoeveel en hoe groot ).
Veel volvo rijders vinden dat de uitlaat hoorbaar mag zijn, maar zeker niet mag dreunen if resoneren bij de bekende snelweg snelheden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2012 09:12 #1365637 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor iedereen
Heb je een bestaande uitlaat van ferrita, jt, simons of zelfs orig. Volvo noem maar op en bevalt het geluid of het eind/ sierstuk niet?

Ook hier kan wat aan gedaan worden, geen enkel probleem.

Een extra lambda bung voor een AFR meter in je bestaande uitlaat? Ook dat behoort tot de mogelijkheden.

Je kan het zo gek niet verzinnen of het is mogelijk! :)

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2012 09:15 #1365632 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Mooi!
Dat ziet er goed uit!
Maar, hoe klinkt de 6 cilinder 960, S90 met zo'n pijp? Ik hou hem liever wat stiller.
En de downpipe van de 960 is al dubbel en dubelwandig uitgevoerd. Het lijkt me nu niet direct een verbetering om die door een enkele downpipe te vervangen. En daarnaast, wordt de katalysator nog wel (snel) warm genoeg met een enkelwandige pijp?
Zomaar wat vragen die bij me op kwamen met betrekking to de S90. Uiteraard ging de post in eerste instantie over (turbo) 4 cilinders, dus dat zal net iets anders zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2012 09:28 #1365638 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het Geluid!

Jelmar86 schreef : @ECS; een RVS uitlaat (op maat) wordt om verschillende redenen gekozen, de een wil gewoon nooit meer z'n uitlaat hoeven vervangen, de andere doet het voor het extra vermogen/koppel wat het kan opleveren, en weer een ander doet het voor het geluid en ga zo maar door. Vraag je eerst bij jezelf af wat jouw doel van de uitlaat zou zijn (buiten het afvoeren van uitlaatgassen ;) )

Het geluid dus:

• van Kuijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2012 12:02 #1365646 door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Dikke rvs piepe

Jelmar86 schreef : @ECS; een RVS uitlaat (op maat) wordt om verschillende redenen gekozen, de een wil gewoon nooit meer z'n uitlaat hoeven vervangen, de andere doet het voor het extra vermogen/koppel wat het kan opleveren, en weer een ander doet het voor het geluid en ga zo maar door. Vraag je eerst bij jezelf af wat jouw doel van de uitlaat zou zijn (buiten het afvoeren van uitlaatgassen ;) ) Aan de hand daarvan kan ik je wat voorbeelden geven en wat extra uitleg. Vraag maar raak! :) )

Hallo Jelmar,
Ik ben A-technisch maar heb in de loop van de jaren wel enige (theoretische) kennis verworven. Ben sowieso erg geinteresseerd in alles wat met onze Volvo's en mijn auto in het bijzonder te maken heeft. Ik verschijn ook met enige regelmaat op sleuteldagen waar mijn specialiteit bestaat uit niet in de weg lopen. Heb ook de nodige contacten met mede-dieselaars. In dit geval ben ik, vooralsnog, niet meer dan een belangstellende die informatie tot zich wil nemen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC