960 gasklephuis

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2011 17:14 #1341844 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Adapter

gj schreef : Is dit wat?
<a href=" link.marktplaats.nl/498840360 " target="_blank"> link.marktplaats.nl/498840360
[edit moderator: link ingekort]
Trouwens, Yoshifab heeft ook een tijd adapters gemaakt en ik dacht dat Nathan er ook mee bezig is geweest niet al te lang geleden?

Mmm... is wel heel erg smerig, maar wie weet.Inlaatspruitstukken van Nathan zijn veeeeeeeel mooier dan van Yoshifab.Adapterplaat ga ik zelf maken van Aluminium, vind ik leuk ;bBedankt GJ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2011 18:09 #1341857 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

Woes schreef : Wellicht een idee voor je: die 13c van jou heb je aan de uitlaatzijde gepoort. Elke willekeurige 15g / 16T / 18T / 19T kan gebruik maken van jou gepoorte uitlaat ---&gt; deze is namelijk zo over te schroeven met behulp van een klemband. Zelfs de aanvoerleidingen en afvoerleidingen zijn zo over te zetten. Het huis (TD04H) is vrijwel gelijk aan een TD04HL (iets groter).

de 15G en verder hebben een iets grotere turbine (wiel). past daarom niet in het 13C turbinehuis. Ook al zou het passen zou ik altijd gaan voor een 16T met rechte of nog beter schuine uitgang. Die hebben een grotere wastegate en zijn voor de rest ook beter, incl ~70-76 mm uitgang direct uit de turbine.
Voor de rest is het idd qua koelleidingen en olie etc direct plug and play, daar is Chilm zeker van op de hoogte.
Op zich niets mis mee om gewoon de 13C te houden als je er nu tevreden mee bent. Ik herinner me dat de auto van JanV ook heel goed vooruitkwam met de 13C. Werd wel allemaal loeiheet maar hard ging het toch.
Op turbobricks was recent nog een draadje over te vinden over de gaskleppen, was niet al te veel werk, leuke upgrade.
De 850 gaskleppen hebben vaak een stuk Nylon om een helft van de smoorklep zitten, om de gaspedaalreactie wat minder direct te maken bij lage gasstand. Mocht je voor een van een 850 gaan, de turbo's hebben weer kleinere gaskleppen dan de N/A 20V etc.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2011 18:57 #1341871 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hitte
Nu is juist die hitte vn de 13c het hele grote minpunt!
Je vermogen zakt in en en alles dus turbine cilinderkop inlaatlucht wordt allemaal opgestookt!
Het is juist belangrijk om die hitte kwijt te raken.............
Die 13 c is leuk op 0.7bar maar hoger raakt ie echt zijn efficientie kwijt.........
Maargoed......heb er wel respect voor hoor maar ik vind het echt de verkeerde manier van tunen,bedoel meer de verkeerde volgorde.......elke turbo groter dan 13 c geeft al enorme verbetering wbt hitte huishouding en duurzaamheid......zelfs je ontstekings delen hebben veel minder te verduren.......want hoe heter de lucht hoe moeilijker te ontsteken op lpg.
Ik merk het zelf echt bizar goed...
En duur hahaha duur hoeft het echt niet te zijn als je je huiswerk goed doet.....maarja het klinkt allemaal leuk he zo,n dikke gasklep etc.....
De uitlaat en spruitstuk heb je al perfect onder handen genomen dus tja een 16t eraan en een andere nokkenas (alles beter dan T nok) en gaan........kan je altijd nog een 19t compressor eraan hangen.
Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2011 22:49 #1341920 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prins heerlijk
Chris waarom ben je geswitched naar PRINS VSI, je had toch net dat Poolse spul er in gebouwd? Beviel of voldeed dat niet? En hoe krijg je het nu voor elkaar om met de Prins installatie voldoende gas in te spuiten (delen van kennis hè, je hoeft niet alles te vertellen).Enne... we gaan er samen nog wel een andere nokkenas in zetten Chris, don't worry.@JW ook weer goede tips, bedankt man, ik ga wel even naar de sloop hier bij het kamp.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2011 23:06 #1341922 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pools
Nog nooit iets pools gekocht hoor!!
Dat mengsel verhaal is me te lang om nu op te schrijven

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC