Oliedruk of olietemp meten?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Op een gegeven moment kan de olietemperatuur wel hoger worden Zonder dat dit een effect heeft op de oliedruk, het verband tussen de 2 is niet 'gelijk'.
Ik heb ooit de olietemperatuur wel eens op de 140 graden gehad (!) (vond het blokje echt Niet leuk, stond behoorlijk te koken) terwijl de oliedruk gewoon netjes tussen de 3 en 4 bar zat...
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
@Rob: ADD...

- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ja, dat kan je inderdaad Ook wel zien aan de koelvloeistoftemperatuur, maar de olietempmeter is toch wat duidelijker en nauwkeuriger dan de KVS temp meter.Michael Oud schreef : Als je olie 140 graden is, dan kun je dat denk ik ook wel zien aan de koelvloeistof temperatuur?
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-

Ben trouwens wel benieuwd tot welke temperatuur een 5w40 zijn smerende eigenschappen blijft behouden...
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ik denk dat het weinig uit zou maken als je op die temperaturen er gewoon water in pleurt inplaats van 5W40, zal dan ongeveer dezelfde smerende eigeschappen hebbenMichael Oud schreef : Ben trouwens wel benieuwd tot welke temperatuur een 5w40 zijn smerende eigenschappen blijft behouden...
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Maar mijn radio is groter, dus dat gaat niet passen.
Bovendien vindt ik de plek niet zo "zichtbaar".
Al een paar keer met auto's met pilarmount gereden, dus ik denk; ik bestel ook zo'n ding.
Pak ik hem uit, is me dat ding een partij kolossaal!!!!!!!
Maar de voelers zijn reeds ingebouwd, dus die klokken gaan erin.
Ik dit soort klokken ook in m'n 240, ik vindt het wel interessant om er tijdens het rijden op te kijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-