Saab turbomotor in Volvo 740???
- G. Los
-
- Premium lid
-
Michael Oud schreef : Nooit zoiets gezien, maar ik zou dan ook niet zo 1-2-3 kunnen bedenken wat het voordeel zou zijn.
Nou, het voordeel wat ik dan heb is dat ik zo'n blok (compleet) in de schuur heb liggen .
Het gaat hier om de motor uit een saab 9000 aero met de code B234R(225 Pk/ 340 NM) Deze blokken zijn makkelijk zelf te tunen via motormanagement Trionic 5. Het lijkt mij erg leuk om zoiets in mijn 760 te bouwen , maar heb geen flauw idee of het past, in combinatie met welke versn.bak, enzovoort. Als ik bv 280 pk wil onder de m.kap van de volvo dan zal ik toch een andere turbo, injectors, motormanagement, enz moeten hebben voordat ik die 280 pk-tjes heb. Andere motor inbouwen is okee voor mij, maar een volvo motor tunen met andere turbo, injectors...Tja daar heb ik eigenlijk niet zoveel kaas van gegeten zeg maar. En bijkomend voordeel van de saab motor is dat ie dus redelijk makkelijk te tunen is naar die 280 pk. 3-inch downpipe + sportluchtfilter + geen kat + stage 3 ECU = 280 PK/450 NM.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G. Los
-
- Premium lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
DO IT !!!Gydomatra schreef : Nou, het voordeel wat ik dan heb is dat ik zo'n blok (compleet) in de schuur heb liggen .
Het gaat hier om de motor uit een saab 9000 aero met de code B234R(225 Pk/ 340 NM) Deze blokken zijn makkelijk zelf te tunen via motormanagement Trionic 5. Het lijkt mij erg leuk om zoiets in mijn 760 te bouwen , maar heb geen flauw idee of het past, in combinatie met welke versn.bak, enzovoort. Als ik bv 280 pk wil onder de m.kap van de volvo dan zal ik toch een andere turbo, injectors, motormanagement, enz moeten hebben voordat ik die 280 pk-tjes heb. Andere motor inbouwen is okee voor mij, maar een volvo motor tunen met andere turbo, injectors...Tja daar heb ik eigenlijk niet zoveel kaas van gegeten zeg maar. En bijkomend voordeel van de saab motor is dat ie dus redelijk makkelijk te tunen is naar die 280 pk. 3-inch downpipe + sportluchtfilter + geen kat + stage 3 ECU = 280 PK/450 NM.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik denk dat je wel wat probleempjes tegenkomt, maar kwa formaat moet het allemaal wel lukken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je behoudt toch 4 cilinders? Ik dacht dat dat HET criterium was van de RDW.
Maar zeker weten doe ik het natiuurlijk zeker niet.
Kan er geen volvo motor in die 280pk levert? (geen idee welke hoor)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou het ook andersom doen, maar aan de andere kant, de 9000 met de 2 liter turbo was best een fijn motortje.jeex schreef : Ik zou toch eerder een Volvo-motor in een Saab bouwen. Dan heb je de charme en het comfort van een Saab en de grote betrouwbaarheid van een Volvo-motor.