whooosh!!

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2011 21:36 #1335952 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tsss
Ja ja ja...echte boost. Patser.
Ik hou het bij de 13c. Pakt lekker snel op (vanaf 2000 toeren), laat de auto echt wel serieus versnellen als het moet, en is verder heerlijk lui en beschaafd te rijden. Die grotere turbo's, dikke uitlaatpijpen, 20 inch wielen en taartschepspoilers zijn niet aan mij besteed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2011 20:23 #1336091 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic myne
De mijne is aan de buitenkant helemaal orgineel...........hydra s en achterspoiler met remlicht org volvo
Enige wat zichtbaar niet or is is het verlagen en ferrita
Leukste is dat ik tot nu toe elke t5 zoek gereden heb......
Zelfs 1 die bij Fasttech gekieteld was..................van een bekende van mij dus ik ben nu wel erg trots en ik ben ook nog niet klaar.................ik garandeer dat ik volgend jaar hier op het forum een bank uitdraai zal platsen met 300 krukas pk op lpg.........das mijn streven.
Nu prive problemen waardoor niet veel actief........................sorry dat ik het in dit topic plaats......maar d8 schrijf het ff van me af.
En idd een 13c doet t lekker maar als je meer gewend bent dan valt het in het niets....
Groet Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2011 20:53 #1336106 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wennen
Dat is het verraderlijke: je went er inderdaad aan. Toen ik van mijn V70 2.5 10v overstapte naar de huidige 940 LPT dacht ik nog: hee, dat trekt wel weer lekker in de lagere toeren dankzij die lage druk turbo. Vervolgens went dat, en moest er een MBC komen. Vervolgens dacht ik de eerste week nadat ik de turbodruk middels een MBC op 0,6 bar had gezt nog: WOW, dat trekt wel weer als een beer! Inmiddels ben ik dáár ook alweer aan gewend. Het is ook een kwestie van discipline. Stoppen als je nog kan.
En het is maar net wat je nastreeft: een uitdraai van 300 pk is indrukwekkend, ben ook erg benieuwd hoe zoiets rijdt, maar 't is niet mijn streven. Ik wil een bedrijfszeker en veilig vervoersmiddel met een ietsie extra peper.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2011 09:09 #1336135 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hahaha

scaniar164 schreef : Leukste is dat ik tot nu toe elke t5 zoek gereden heb......

 
dat had ik ook vd week. Nou weet ik dus niet of het héle snelle rakkers zijn, die V70t's, maar die wilde persé vóór mij komen en ik was in een bui dat ik daar nou eens een keer geen zin in had. Die gosert moet toch gebaald hebben dattie er uit gereden werd door zo'n ouwe perenkist.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2011 17:45 #1336233 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooi
mooi he hahahahahaha dat overkomt mij ook regematig.....en dat dik 30 000 km per jaar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2011 20:43 #1336279 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic perenkist haha

Tomaat schreef : dat had ik ook vd week. Nou weet ik dus niet of het héle snelle rakkers zijn, die V70t's, maar die wilde persé vóór mij komen en ik was in een bui dat ik daar nou eens een keer geen zin in had. Die gosert moet toch gebaald hebben dattie er uit gereden werd door zo'n ouwe perenkist.

offtopic modus aan
denk dat die van jouw er niet zoveel moeite mee heeft om een t5 eruit te rijden toch??
offtopic modus uit
En leuk om te zien dat 0,3 bar zoveel lol kan veroorzaken. Ik kon gelijk al niet stoppen, maar wist wel gelijk wat fuelcuts waren daarna

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2011 20:55 #1336285 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 0,3

Woes schreef : En leuk om te zien dat 0,3 bar zoveel lol kan veroorzaken.

Die 0,3 bar lijkt natuurlijk bar weinig, maar het fijne is dat die 0,3 bar dus wel al bij een laag toerental bereikt worden, waardoor de auto beduidend vlotter overkomt dan een 850 met 2,5 liter 20-kleps motor (die heb ik in mijn zoektocht naar een 850/V70 ook nog proefgereden, een oer 850 GLT uit 1993). Natuurlijk is zo'n 850 uiteindelijk wel sneller, maar dan moet je 'm echt flink op toeren jagen. En sorry, maar op hoge toeren rijden is niet zo mijn ding. Ik rij liever laagtoerig en toch vlot.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2011 21:56 #1336301 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooi zo!
each his own!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2011 17:21 #1337626 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Echt?

scaniar164 schreef : Als je echte boost wilt moet je eerst die 13c gehakt hakselaar eraff  halen en een echte turbo erop schroeven met en dikke piep en een stabiel mengsel


Real boost begins at 3000rpm
 
 
Groet chris


Real boost??? Geintje toch chris?


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD