Carterontluchting op intake met sensor weg laten??

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2011 22:16 #1089066 door V700 register
Rechts achteraan het kleppendeksel loopt een slang voor de carterontluchting en deze zit aangesloten op de inlaatslang voor de turbo. Hier zit ook een stekker aan.
Kan je deze weg laten of krijg je dan problemen met die sensor??
Bij het kleppendeksel zit er ook nog een vacuumslangetje op de slang. Kan deze weg en wat doet dat precies?
 
Alvast bedankt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2011 22:22 #1330707 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet
Dit is een verwarmings elementje die het vocht eruit haalt voordat het de turbo ingaat........niet weghalen dus!!!!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2011 22:46 #1330717 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het management zal niet
het management zal niet klagen als dat onderdeel niet is aangesloten, is denk ik wel nuttig om geen ijspegels daarzo te laten ontstaan. Zal met benzine en lpg wel loslopen maar toch.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2011 10:27 #1330755 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de reacties. Ik
Bedankt voor de reacties. Ik wil de slang niet meer aansluiten op de intake, omdat ik daar geen olie wil hebben.
Slang komt op een oilcatchtank, zodat de inlaat schoon blijft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2011 15:42 #1330791 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Catch as catch can

gvanminnen schreef : Bedankt voor de reacties. Ik wil de slang niet meer aansluiten op de intake, omdat ik daar geen olie wil hebben.
Slang komt op een oilcatchtank, zodat de inlaat schoon blijft.

Daar zijn speciale tankjes voor dat weet je?Niet echt duur trouwens <a href=" www.google.co.uk/search?hl=en&q=oil+...biw=1507&bih=840 " target="_blank">KLIK.Enne... JW doet het gewoon met een Cola flesje, ook leuk  ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2011 20:28 #1330826 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeg ik: oilcatchtank Had het
Zeg ik: oilcatchtank
Had het bij mijn 440 turbo ook en die tankjes maak ik zelf. Heb er nog 1 liggen ook.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2011 20:57 #1330829 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwsgierig..
Nu heet het systeem wat wij hebben niet voor niets een positieve carterventilatie. Dat de olie opgevangen wordt is natuurlijk een dikke plus, maar de damp die er uit gaat, waar laat je die?
 
In racewagens wordt de uitgaande slang aangesloten op een dikke vacuümpomp die er voor zorgt dat er altijd een onderdruk in het carter heerst. Er zit echter een ingewikkeld afvangsysteem op om brandbare gassen en oliedamp af te vangen/condenseren en filteren, zodat het niet klakkeloos in de vrije ruimte wordt geloosd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2011 21:13 #1330831 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de uitgang van de ketchtenk
de uitgang van de ketchtenk dan weer op de plek aansluiten waar normaal de carterventilatie de inlaat in gaat werkt goed, zo heb ik het in ieder geval. Voor de IC weinig olie in de buis, na de IC helemaal droog. Die cola fles ketchtenk werkt maar het kan beter, doordat het plastic snel op temperatuur is condenseert lang niet alles wat er door gaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2011 00:57 #1330867 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Uit eigen ervaring weet ik dat het inderdaad beter is om de catchtank weer aan te sluiten op de inlaat zodat er vacuum ontstaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2011 11:24 #1330897 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk..
Dan is de (milieu)cirkel ook weer rond...
Dan ga ik er van uit dat er een lang pijpje de tank in gaat tot vlak boven het maximale niveau en een kort pijpje vanaf het deksel? Klopt dat?
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD