- Berichten: 38
Veerpoot brug gezocht 740/940 voor Team 91 wagen Pan Americana gebruikt of nieuw
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
13-09-2011 23:54 #1330081
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Lijkt me niets mis mee toch?
Of is die van Timen sterker? Strakker?
Zijn daar ook foto's van?
Kleurtje is wel leuk toch?
Zijn daar ook foto's van?
Kleurtje is wel leuk toch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2011 00:15 #1330085
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Effect
Het grootste effect schijn je te hebben van een stay.
Het nadeel van een veerpoot brug lijkt me dat tie in de weg kn zitten met zo'n rally.
MAW moet makkelijk en snel demontabel zijn.
Ik ben nog aan het verzinnen over een klem/constructie om de paddestoelen die uit je dome steken.
Stay heb ik zelf al gefabriekt, omdat die dikke down pijp anders niet paste.
Het nadeel van een veerpoot brug lijkt me dat tie in de weg kn zitten met zo'n rally.
MAW moet makkelijk en snel demontabel zijn.
Ik ben nog aan het verzinnen over een klem/constructie om de paddestoelen die uit je dome steken.
Stay heb ik zelf al gefabriekt, omdat die dikke down pijp anders niet paste.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2011 00:15 #1330086
door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic wijsheid
Beste Wytze,
ik vraag me af, of verstevigen wijsheid is. Is enige flexabiliteit niet beter? Het onderstel inclusief koets krijgt op jouw rit flink op zijn donder, en de zwakste schakel moet het het eerst begeven. Als je de koets verstevigt, dan krijgt imho het onderstel het zwaarder te verduren.
Mijn vraag is: wil je dat? Wat is bij de 700/900 serie het zwakste punt? Het subframe! Mijn suggestie is om het subframe op de zwakste plekken door te lassen, en om reserve voorschokdempers mee te nemen. Als de koets de standaard flexabiliteit heeft, kan die ook de energie van de klappen opvangen.
De achtergrond van mijn suggestie is, dat ik bij mijn Amazon (misschien niet 1 op 1 vergelijkbaar) de draagarmen heb laten doorlassen en er nu mee geconfronteerd word, dat ik eerder een schokbreker doormidden breek dan een draagarm. Dat heb ik ook liever (liever niet) want daarmee kan je nog doorrijden.
Een stijve koets is naar mijn mening leuk voor het circuit, maar niet voor off-road situaties. En ik adviseer nogmaals om Vredestein Comtrac M+S bestelwagenbanden te monteren.
Afgelopen zomervakantie heb ik een ritje (7500 km) gedaan met onder anderen 4 PanAmericanagangers.
ik vraag me af, of verstevigen wijsheid is. Is enige flexabiliteit niet beter? Het onderstel inclusief koets krijgt op jouw rit flink op zijn donder, en de zwakste schakel moet het het eerst begeven. Als je de koets verstevigt, dan krijgt imho het onderstel het zwaarder te verduren.
Mijn vraag is: wil je dat? Wat is bij de 700/900 serie het zwakste punt? Het subframe! Mijn suggestie is om het subframe op de zwakste plekken door te lassen, en om reserve voorschokdempers mee te nemen. Als de koets de standaard flexabiliteit heeft, kan die ook de energie van de klappen opvangen.
De achtergrond van mijn suggestie is, dat ik bij mijn Amazon (misschien niet 1 op 1 vergelijkbaar) de draagarmen heb laten doorlassen en er nu mee geconfronteerd word, dat ik eerder een schokbreker doormidden breek dan een draagarm. Dat heb ik ook liever (liever niet) want daarmee kan je nog doorrijden.
Een stijve koets is naar mijn mening leuk voor het circuit, maar niet voor off-road situaties. En ik adviseer nogmaals om Vredestein Comtrac M+S bestelwagenbanden te monteren.
Afgelopen zomervakantie heb ik een ritje (7500 km) gedaan met onder anderen 4 PanAmericanagangers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 38
14-09-2011 01:03 #1330091
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Hoi Siang, dank voor je advies
Je redenatie begrijp ik wel.
Maar ik heb er nu michelin synchrone 215-65-16 onder zitten.
Sterke vrij grove band die natuurlijk al 3 cm hoger is en dus 3 cm meer vering heeft. Dat is 9% meer hoogte op een normale 205-55-16.
De wagen is verhoogd, totaal wel 6 CM, en dat geeft wat meer behoefte aan stevigheid om de verloren stabiliteit terug te krijgen.
Ik ga niets doorlassen en naast de twee verstevigingsdelen en een standaard stabistang achter niets aanpassen.
Het is wel veel rijden op wegen die niet zo mooi zijn als in NL en inderdaad ook 10 % niet geasfalteerde wegen waar we over moeten rijden.
Toch denk ik dat de wagen sterk genoeg is met de aanpassingen en flexibel blijft om alles op te vangen.
Andre, het is een tourrit dus we gaan rustig rijden afgemeten naar de aard van het wegdek. Geen ralley-werk dus.
Doel is em uit te rijden met een smile op het gezicht en niet met zorgen. Rustig aan dus.
Ik krijg een lijst van onderdelen die de organisatie gaat meenemen en op basis daarvan ga ik bepalen of ik bijvoorbeeld schokkers mee ga nemen. De 240 voorschokkers passen immers ook met een opvullingen aan de onderkant.
Achter is het ook pas te maken dus misschien ga ik wat dat betreft wel leunen op de organisatie als het nodig is.
Maar ik heb er nu michelin synchrone 215-65-16 onder zitten.
Sterke vrij grove band die natuurlijk al 3 cm hoger is en dus 3 cm meer vering heeft. Dat is 9% meer hoogte op een normale 205-55-16.
De wagen is verhoogd, totaal wel 6 CM, en dat geeft wat meer behoefte aan stevigheid om de verloren stabiliteit terug te krijgen.
Ik ga niets doorlassen en naast de twee verstevigingsdelen en een standaard stabistang achter niets aanpassen.
Het is wel veel rijden op wegen die niet zo mooi zijn als in NL en inderdaad ook 10 % niet geasfalteerde wegen waar we over moeten rijden.
Toch denk ik dat de wagen sterk genoeg is met de aanpassingen en flexibel blijft om alles op te vangen.
Andre, het is een tourrit dus we gaan rustig rijden afgemeten naar de aard van het wegdek. Geen ralley-werk dus.
Doel is em uit te rijden met een smile op het gezicht en niet met zorgen. Rustig aan dus.
Ik krijg een lijst van onderdelen die de organisatie gaat meenemen en op basis daarvan ga ik bepalen of ik bijvoorbeeld schokkers mee ga nemen. De 240 voorschokkers passen immers ook met een opvullingen aan de onderkant.
Achter is het ook pas te maken dus misschien ga ik wat dat betreft wel leunen op de organisatie als het nodig is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
14-09-2011 01:23 #1330096
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Frame-pje
Halo Wytze
Is <a href=" www.kaplhenke.com/index.php?option=com_c...;id=47&Itemid=32 " target="_blank">dit iets? (Kan Jelmar was ook wel)
groetjes
Mathy
Is <a href=" www.kaplhenke.com/index.php?option=com_c...;id=47&Itemid=32 " target="_blank">dit iets? (Kan Jelmar was ook wel)
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 38
14-09-2011 01:31 #1330097
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Leuk speelgoed Mathy
Maar ergens heb ik het idee dat het een beetje overdone is met een B230FB met 135 PK.
Meer iets voor de jongs in het oosten.
Meer iets voor de jongs in het oosten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2011 07:15 #1330103
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Utrecht
Ik zeg Wytze, kom naar even proberen in Utrecht.
Zelf heb ik het idee dat je het niet perse wilt als je veel over geaccidenteerd terrein rijdt. Immers als het wegdek nu oneffen is, voel je het met stang nu een stuk duidelijker.
Voordeel is vooral voelbaar in (lange) bochten.
Na een paar honderd kilometer ermee gereden te hebben vind ik het toch wel erg lekker en moderner voelen. Vandaar dat ik binnenkort wel nieuwe shocks bij je kom halen
Zelf heb ik het idee dat je het niet perse wilt als je veel over geaccidenteerd terrein rijdt. Immers als het wegdek nu oneffen is, voel je het met stang nu een stuk duidelijker.
Voordeel is vooral voelbaar in (lange) bochten.
Na een paar honderd kilometer ermee gereden te hebben vind ik het toch wel erg lekker en moderner voelen. Vandaar dat ik binnenkort wel nieuwe shocks bij je kom halen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 38
14-09-2011 10:06 #1330124
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Prima
Heb nog een setje Bilsteins liggen.
Voor nog strakkere wegligging.
Het voordeel van een VPB is dat ie er heel makkelik af kan inderdaad.
Voor nog strakkere wegligging.
Het voordeel van een VPB is dat ie er heel makkelik af kan inderdaad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam