(Nóg) beter ademen van de motor door...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2010 12:53 #1298896 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ....
Dat ie wat beter oppakt met een openluchtfilter zal tussen je oren zitten, zo'n filter levert in de praktijk hoog in de toeren iets van 2 pk meer, en dat ga jij niet voelen.Aangezien je met een open luchtfilter wel wat meer 'motorgeluid' hebt lijkt de auto sneller.
Ik heb eerlijk gezegd geen zin meer in discussie over ja of nee op zulk soort onderwerpen dus ik hou het kort.Ja, er is wel te winnen met goede spruitstukken en aangepaste uitlaat.De vraag is alleen of het geld het tegen de prestaties op weegt.Nu is het wel zo dat er bij een N/A 6 cilinder wel meer te winnen is dan bij een random B230F-je ...
Fredrik van Hi-Tuning is er oa. al mee bezig geweest;<a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=169318 "> forums.turbobricks.com/showthread.php?t=169318

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2010 15:05 #1298907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer
Jammer dat die foto's t niet meer doen.
Is Frederik trouwens geen lid meer van TB?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2010 21:14 #1298939 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic over het modificeren van de
over het modificeren van de uitlaat van de 6 cilinder, dat kan echt heel wat opleveren. Wel natuurlijk in combinatie met andere zaken. Fredrik (die van h-tuning) heeft dat, samen met zelfgemaakte uitlaatspruitstukken, ander inlaatspruitstuk (niet zo heel veel invloed denk ik), aangepaste nokkenassen en goede chipping enzo goede winst. Liet een nieuwe A6 2.7 TDI tot redelijk illegale snelheid (in Zweden tenminste) achter zich toen ik meereed een aantal maanden geleden. Dat met de 3.0 in een V90 met aangepaste automaatbak.
<a href=" forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=3955...rder=asc&start=0 ">Hier meer info. Ik denk wel dat je voor de hoeveelheid werk met turbo verder komt, alhoewel je met een 4 cylinder ver moet gaan om tegen de lange adem van de 6-pitter in te komen, wat draait zoiets toeren (7600 rpm in geval van Fredrik). Waar je bij het redblock moet schakelen heeft ie nog 1500 rpm extra.
De standaard spruitstukken zien er niet slecht uit, zeker niet. ik denk dat als je vanaf spruitstuk nieuw begint dat je ook al een goed werkend systeem kunt hebben. Bij de B230F in de 745 hielp een spaghetti spruitstuk met ferrita uitlaat ook goed.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC